Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1710882
Hiervoor had ik een wat andere menu met struisvogel, haas, paard, en kalkoen en daarnaast kip organen en botmix van eend en kip.
Nu moet hij vetter eten en heb ik een ander menu gemaakt.
Kalkoen, paard en eend met daarnaast organen van konijn, kip en eend en de botmix ook van konijn, kip en eend.
Het eerste menu vond ie heerlijk, elke dag wat ik hem ook gaf.
Het menu wat ie nu krijgt moet ie niks van weten, uit ellende en honger pakt ie af en toe een beetje eruit en slikt af en toe wat door, maar de rest spuugt ie uit en blijft liggen.
Aangezien het de derde dag al is dat hij heel weinig binnen krijgt ga ik me toch zorgen maken.
What to do????  :-[

Oh ja... ik vond in deze botmix van herby (botmix 2) erg veel bloed zitten, iets wat in de botmix 1 niet zit.
Laatst gewijzigd door BubbaBling op do 12 aug 2010, 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Limpy
#1710949
In botmix 2 zit ook knijn en haas, zou het bloed kunnen verklaren...
Maar in botmix 1 zit toch ook eend, das toch ook vet?

Waarom probeer je je ouwe menu niet gewoon aan te vullen met wat vettere dieren(onderdelen) zoals bv eend en het knijnennier-vet?
Hier geef ik sinds een poos ook het knijnen-niervet aan dunne kater en sindsdien heeft hij ook geen last meer van droge huid en glimt hij oogverblindend (vacht is ook dikker en hij ook)

Lam en geit zijn ook een vettere diersoort, dus evt gewoon de magere soorten vervangen door de vettere (als hij dat lust/verdraagt)
Door BubbaBling
#1715118
Hij eet wel af en toe wat ... maar verder mot ie t echt niet :(
Wat moet ik nu doen  :'(
Ik heb geen vervoer voor herby in wolvega en heb te weinig nodig om te bestellen  :'(
Het is echt puur de botmix die hij niet moet.
En kippennekken kan ik wel halen (heb ik zelfs nog volgens mij), maar die moeten echt gemalen, anders krijgt hij het niet weg zonder tanden  :-\

Wie heeft advies..
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door