Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Elise
#170853
Ik zit net het bericht van Gonny te lezen over het overzetten van een pup van 3 maaltijden naar 2. Nu heb ik hier helemaal niet meer bij nagedacht bij Phoebe, 5 maanden. Spike krijgt namelijk nog steeds 3x per dag CB voorgeschoteld. Zodra ik hem op twee maaltijden zet begint hij gal te spugen, met 3 maaltijden zit hij kiplekker in zijn vel en heeft hij daar echt geen last van. Aangezien Spike en Phoebe samen eten wilde ik Phoebe ook maar op 3 maaltijden per dag laten staan. Kan dit kwaad?
Door Francisca
#170913
Als het goed gaat waarom niet?
Mijn vorige twee honden kregen ook drie keer ( brokken :-X ) ivm galspugen van de ene.
Mika heeft daar geen last van en het verteren gaat bij hem gewoon beter als hij twee keer eten krijgt en zo min mogelijk tussendoor.
Door Elise
#171035
[quote="Peet"]
Zo lang ze geen rolmops wordt, waarom niet?


[/quote]

Ze krijgt uiteraard dezelfde hoeveelheid CB die ze zou krijgen wanneer ze 2 maaltijden zou krijgen, dus dat moet niet uitmaken toch?
Door Lizzy
#171053
Nou nee, lijkt mij ook niet uitmaken, zolang ze het er goed op doen. Als je van Phoebe het gevoel krijgt dat ze nooit lekker verzadigd en tevreden is met haar maaltijden (want die drie maaltijden zijn natuurlijk wel klein), dan zou je wel moeten gaan overwegen om 2 of zelfs 1 maaltijd te geven.

Overigens, over het twee of drie maal per dag op dezelfde tijdstippen voeren: daar heeft Mogens Eliasen het e.e.a. over geschreven en ik denk dat hier wel wat in zit. Zodra je de hond op vaste tijdstippen voert, gaat hij al maagzuur produceren voordat hij z'n voer krijgt (Pavlov). Wanneer je nu op dit moment niet zijn voer geeft, kan de hond misselijk en naar worden. Hij stelt dus voor om niet op vaste tijdstippen te voeren. Meer daarover hier:

http://k9joy.com/dogarticles/dogfood01conditioning.pdf
Door jeanne
#171185
Bes (6 mnd) krijgt sinds een paar weekjes 2 maaltijden per dag. Sil dus ook, die vrat met Bes mee, anders vond ik het zo sneu ;D
Smiddags, als ik in de salon aan het werk ben, komen ze heel zielig voor het hekje liggen en dan krijgen ze ieder een pensstaaf.
Smorgens word er zo tussen 8 en 9 gegeten, en savonds tussen 8 en 10 een keer.
Bes en Sil krijgen ieder ongeveer 500 gram vlees per dag. Eerst kreeg Bes 750 gram, toen 600 gram en nu dus 500 gram. Ze zien er beide goed uit, kreeg laatst nog komplimenten van een keurmeester dat Bes een mooie pup was, niet te dik, precies goed ;)
Door Nelly
#171566
[quote="Elise"]
[quote="Peet"]
Zo lang ze geen rolmops wordt, waarom niet?


[/quote]

Ze krijgt uiteraard dezelfde hoeveelheid CB die ze zou krijgen wanneer ze 2 maaltijden zou krijgen, dus dat moet niet uitmaken toch?
[/quote]Denk het niet hoor.
Door gonny
#171582
als jij en de honden het prettig vinden, zou ik het ook gewoon doen hoor!! maar ik vind het prettiger om naar de 2 maaltijden te gaan! maar ik wacht toch nog maar even!!! :D
Door Elise
#172099
Voorlopig gaat het goed zo, dus het blijven gewoon 3 maaltijden. Mocht het over een paar maanden toch niet bevallen bij Fiebie dan gaan we alsnog over op 2 maaltijden CB.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door