Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door flin
#1714358
SCA schreef:

KVV hebben we dus een tijd gedaan, maar een van de twee kon daar niet goed tegen en de ander at er niet zo veel van. Ze krijgen al regelmatig kipfilet, maar ook kippenhart, kippenmaagjes, kippenlevertjes en runderhart in blokjes.
wat ging er niet goed?

met alleen filet en orgaan ben je zeer eenzijdig bezig....en is dus niet compleet
Door SCA
#1715023
Een van onze katjes bleef overgeven, we hebben het weken gerpobeerd... Ook verschillende soorten hebben we geprobeerd, wel allemaal compleet.  De dierenarts heeft toen ook aangeraden om met Carnibest te stoppen. De ander at er niet erg veel van.

Dan zijn we inderdaad eenzijdig bezig, maar we geven dat dus ook niet alleen... Ze krijgen momenteel gewoon brokken, de juiste hoeveelheid per dag.
Die levertjes e.d. krijgen ze als extraatje erbij, zoals ik al zei :) Ze krijgen de voedingsstoffen binnen die ze nodig hebben met de brokken (nu nog even, want we willen van de brokken af) en die dingen krijgen ze als extra erbij, dan kunnen wij ook kijken of ze het lekker vinden :)
Voor als beginnen met Barfen en inkopen gaan doen ;)
Laatst gewijzigd door SCA op do 12 aug 2010, 09:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#1715151
Ik neem wel aan dat je de brokken minder naarmate je extraatjes voert? Anders kun je je katten straks rollen  ::)
Als je echt vers wilt gaan voeren moeten de brokken liefst wel snel weg. Mengen met natvoer kan wel.

Dat overgeven kun je vaak ondervangen door minder vet te voeren en te zorgen dat het eten echt op kamertemperatuur is. Desnoods wat heet water eroverheen. En geeng rote maaltijden maar meerdere kleine op een dag.
Door SCA
#1715430
Ja, we geven wel minder brokken inderdaad. De katjes mogen echter wel flink aankomen, ze zijn nog veel te klein en te dun, zei de dierenarts ook  :-\
We willen zo snel mogelijk van de brokken af, ik ben al bezig met een menu, ook voor de hond. Ik moet alleen nog even uitzoeken waar we alles kunnen kopen. We kunnen veel bij de supermarkt halen en een aantal dingen bij de slager...

Maar niet alles natuurlijk :( Ik ga eens informeren bij de Maros, die zit in Goes. Dat is te doen voor ons, we hebben een grote auto, dus dat komt goed :P We hebben alleen niet gigantisch veel vriesruimte, dus voor 2 maanden tegelijk inkopen zal niet gaan lukken :-\
Door flin
#1715451
welke da ga je? (ben niet nieuwschierig hoor....)

hoe oud zijn de katjes?
  en wat wegen ze nu dan?

bij dogshape kun je redelijk voordelig bestellen hoor  ;)
  met leuke variatie aan diersoorten  :)
Door SCA
#1716366
We gaan naar Roskam in Middelburg voor de vaccinaties, we krijgen daar groepskorting, omdat we een hond en twee katjes hebben :P De katjes zijn daar ook geholpen, dat is paar maandjes geleden gebeurd. Ze waren echter met 3,5 of 4 maandjes al krols :o Dus toen was het nog te vroeg, ze waren nog veel te klein voor die operatie. Een van de twee was toen echt om de 3 weken krols, we denken dat ze daar heel veel last van heeft gehad en dat ze daarom zo slecht gegroeid ismisschien :-\
Als er iets is, gaan we naar Diender hier in Vlissingen.

Maar het is ook weleens voorgekomen dat we naar Roskam gingen als er echt iets aan de hand was, omdat hij 's avonds ook altijd voor je klaar staat :)
En daar rekent hij niet eens altijd extra voor, ook niet in het weekend :)

De katjes zijn nu bijna 1 jaar, de oudste is 3 september jarig en de jongste 5 oktober. Ze wegen nu tussen de 3 en 3,5 kilo...

Ik heb trouwens gekeken bij dogshape en dat is inderdaad best voordelig:) We kunnen verder eigenlijk bijna alles wel hier in de buurt halen, maar geen kippennekken, eendennekken en karkas :(
Maar dan is het gelijk zoveel om voor 60 euro te bestellen daaraan, zo groot is de vriezer nu ook weer niet :biggrin2:
Door fem fatale
#1716391
Je kunt poesjes al steriliseren vanaf een maand of 2, dat gebeurt alleen niet zoveel omdat het nogal een gepriegel is. Maar als ze krols zijn, zijn ze echt wel groot genoeg.

Mijn Plien is nu 4 maanden, en vermoedelijk ook krols. Sinds zondag springt ze de hele tijd op schoot, roept "prie" en duwt haar kont in mijn gezicht. Ze zit nu nog op een medicijnkuur, maar over anderhakve week is die klaar en dan gaat ze onder het mes. Plien is nu 2,3 kilo, dus niet bepaald groot.
Nu heb ik ook nog een katertje, dus ze moet geholpen voordat hij weet dat hij een piemeltje heeft (katers blijven na castratie nog een tijd vruchtbaar, dus moet Plien dat wel echt helemaal zijn) dus ik kan niet wachten tot ze een jaar oud zijn, dat scheelt natuurlijk wel.
Maar ik vind het gek dat jouw dierenarts ze niet wilde helpen, zeker als er 1 last had van het krols zijn.

Ik vind het ergens wel jammer, Plien is hartstikke blij en vrolijk, en enorm aanhankelijk, terwijl ze normaal wel blij en vrolijk is, maar niet aanhankelijk. Ik geniet er dus nog maar even van dat ik haar kan knuffelen, zal morgen of overmorgen wel over zijn. 
Door SCA
#1716537
Dat weet ik :-\
Maar geen enkele dierenarts hier wilde het doen, want onze katjes wogen net 1,5 kilo. Die waren gewoon zo ontzettend klein, dat geen enkele dierenarts hier het aandurfde.

Een van onze poesjes is onwijs aanhankelijk en dat is alleen maar erger geworden. De ander was helemaal geen kroelkont, maar die komt nu regelmatig kroelen. Ik sta soms zelfs mijn tanden te poetsen, terwijl ik haar op mijn andere arm heb :) Dan komt ze heel lief tegen me aanhangen, dat is echt een kroelkont geworden :biggrin2:

Maargoed, ik weet natuurlijk niet hou dat bij die van jou gaat, maar de onze zijn allebei juist veel liever en knuffeliger geworden.
En van de narcose hebben ze gelukkig bijna geen last gehad, ze waren al goed wakker toen ze mee naar huis gingen. Geen dronken katjes dus :P
Pijn hebben ze niet echt gehad en ze zitten nu veel beter in hun vel :)
Laatst gewijzigd door SCA op vr 13 aug 2010, 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door