Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Evie
#1714771
Nou is Joy eindelijk weer goed aan het eten. Ze heeft er zin in en staat te springen tot ik het neerzet. En dan ineens..... weer niets meer. Ik dacht eerst dat het met Nicky te maken had en dat had het eerst denk ik ook wel. toen dat het iets met de rangorde te maken had dus daar mee aan de slag. En ja hoor, ze at met smaak en weer rap alles op. Maar nu eet ze verdikkie weer niet meer. :boo:

Kippenekkies waren lekker van de week en ze is gek op geit (die ze me wel even in de woonkamer kwam brengen want ik moest m even iets snijden  ;D)
Vis weigert ze pertinent te eten (dus ik heb 10 kilo sardientjes en 3 kilo panharing over), eend is ook regelmatig een weigering.
kip of eenderug/nek ene keer wel andere niet, andere soorten vlees net zo.

Ik weet het niet meer. Ik heb niet het idee dat ze ziek is ofzo. Ze is wel levendig en de beloning (helaas brokjes omdat ik nog niet goed wat ik anders moet geven) gaan er goed in en zo overdreven veel is dat toch ook niet.  Ik geef er ook totaal geen aandacht meer aan. Ik geef het haar en loop weg. Zodra zij weg loopt bij haar bak breng ik het weer terug naar de keuken en sla het op voor de avond-of ochtend maaltijd. Heb ook al gedacht dat ze misschien naar 1x per dag moet maar daar vind ik haar eigenlijk te jong voor met haar 6 maandjes.
Mijn man zei al: geef maar weer brokken, dan eet ze wel.
Maar dat kan toch niet de bedoeling zijn?
Door **Jolanda**
#1714775
Als medische problemen uitgesloten zijn, daarbij denk ik aan pjnlijke tanden oid dan zeg ik:

Haha die begint nu al lekker te puberen ;)
Eten neer zetten, niet eten, eten wegpakken. Volgende ronde net zo. Niet eten is niet jouw probleem, maar die van haar ;)

Heb je een oven? Kun je daar de deur ook van open zetten? (dus geen combi-magnetron) dan kun je zelf vlees drogen, gewoon vlees in kleine stukjes snijden, in de oven leggen, oven op 50graden, deurtje open zo af en toe het vlees omdraaien en na een uur of 8 heb je lekkere snackjes voor de hond ;)
Door Evie
#1715756
het eten neerzetten en wegpakken doe ik inderdaad zo.. Het malle beest, misschien is ze idd wel aan het puberen  ;D ;D
Verder merk ik er eigenlijk weinig van dan, ze luistert tot nog toe ook goed.
Ik heb beide ovens. De gewone maar eens proberen dan met vlees drogen. Ik kookte al wel even orgaanvlees voor zodat ik haar dat kon geven met trainen maar ik vind het wel een gesmeer zo.
Die droger moet ik denk ik ook maar eens aanschaffen, zeker in zulke gevallen wel goed. Of ze echt nog aan het wisselen is? Ik vind er niets van terug, knaagt ook niet extra, dus niet dat ik kan merken.
Vandaag veel weggeweest dus weinig getraind. Ik hoop dat ze vanavond weer goede trek heeft.
Ik vind het wel moeilijk hoor. Is toch een pup in de groei, ben wel bang dat ze tekorten krijgt.
Door **Jolanda**
#1715780
Je hebt het over trainen en belonen met snoepjes...kun je de beloningssnoepjes nu niet omzetten naar belonen met een aai, je stem of een spelletje?
Mij is namelijk geleerd; aanleren doe je met snoepjes als beloning, als ze het eenmaal kennen beloon je met stem, een aai of een spelletje.

Als je die beloningssnoepjes weg kunt laten zal ze waarschijnlijk ook al beter gaan eten ;)
Door Evie
#1715787
Klopt zo heb ik het ook geleerd. Alleen kwam haar training de laatste tijd met Nicky flink in het gedrang. Daarbij komt dan nog eens dat ze ontzettend angstig/onzeker is dus haar training gaat nu eigenlijk pas goed van start. Ik heb het voorlopig dus nog wel nodig bij het aanleren.

Maar het eten speelde ook al van voordat de training goed van start ging hoor. Ik denk dat het nu zo'n 3-4 weken speelt. En de training is denk ik net een week goed op gang.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door