Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door brit
#1712658
Hallo,
Het viel mij sinds gisteren op dat mijn hond van 15 jaar bloed had in zijn ontlasting.
Toch vandaag maar een afspraak gemaakt bij da,ik kon gelijk vandaag komen.
Getemperatuurd en nagekeken,volgens de da had hij pijn,door te veel persen.
Jaren geleden heeft mijn hond een operatie gehad ,er is een grote tumor weggehaald en een stukje van de darm ingekort]
Dus al jaren is de ontlasting van mijn hond s,morgens gewoon normaal en later op de dag spuit het eruit,dat is al jaren zo.
En dan gaat hij persen om het laatste druppeltje eruit te persen,en daardoor heeft hij bloed bij zijn ontlasting.
Ik kreeg mij toch een partij medicijnen mee,ik vroeg of dat echt allemaal we nodig was.
2 zetpillen,waarvan hij er al 1 inkreeg,5 minutenlater spuit hij het er buiten uit,ik dacht al zo dat gaat lekker zo.:-]
42 tabl metrazal 2maal daags
Om de 4 uur vsm okugest
En een zalf injector canikur.
Hij vond het ook beter andere voeding,heb ik niet in toegestemd .
Tja vraag mij toch af is dat normaal zoveel?
IK weet het is een kuur maar toch?
Hij gebruikt nu wel erg veel medicijnen vetmedin furosoralen benakor,deze medicijnen slikte hij al een paar jaar vanwege een vergroot hart en vocht achter de longen.
Pfffff wat een medicijnen,ben benieuwd of ik er nog wijs uit wordt.
Groetjes brit en mijn oude makker boemer.
Door Mevroi Kruim
#1712745
Ook welkom, en ik sluit me aan bij Too (gezellig  :biggrin2:)
En verder vraag ik me af wat het doel moet wezen van al die medicijnen. Op wat voor manier zouden die ervoor moeten zorgen dat je hond niet meer zo hoeft te persen?
Door brit
#1713316
Too schreef: Hi Brit welkom op Barfplaats!

Wat een narigheid met je hond, daar kan ik overigens niks zinnigs over zeggen..
maar wat eet je hond nu?
Bedankt voor de reaktie,s .
S,morgens eet boemer cesar en s,avonds beneful voor senioren.



Groetjes brit
Door brit
#1713317
Mevroi Kruim schreef: Ook welkom, en ik sluit me aan bij Too (gezellig  :biggrin2:)
En verder vraag ik me af wat het doel moet wezen van al die medicijnen. Op wat voor manier zouden die ervoor moeten zorgen dat je hond niet meer zo hoeft te persen?
Volgens de da waren er adertjes gesprongen tijdens het vele persen.

Gr brit
Door brit
#1713318
Bedankt voor de reaktie,s ,

Vraag wat eet boemer!

Boemer eet beneful voor senioren.
En cesar.

Reaktie op de andere mail!

Medicijnen kreeg hij vanwege gesprongen aders van het persen.

Gr brit
Door 202Spots
#1713320
Welkom op Barfplaats
Wat voor ras is je hond?
brit schreef: Hij vond het ook beter andere voeding,heb ik niet in toegestemd .
En wat wil je DA dat je gaat voeren dan ?
S,morgens eet boemer cesar en s,avonds beneful voor senioren.
Je geeft nu blik en brokken?
Je bent hier op 'n forum waar iedereeen rauw voer geeft, was je van plan om dat te proberen?
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#1713362
Welkom op BP, een forum voor mensen die rauw voeren  :biggrin2:
vanaalst schreef: je geeft cesar en beneful?
dan ben ik het wel eens met de da, andere voeding gaan geven..
kvv of barf!
En ik sluit me bij Ellen aan, ik zou overstappen op KVV of BARF.
Door Mevroi Kruim
#1713422
Uiteraard vers gaan voeren  ;) da's sowieso het allerbeste voor je hond.
En gesprongen adertjes, dat had ik al gesnapt hoor, dat is meestal de oorzaak. Maar wat wou je da daar dan aan doen? De consistentie van de poep verbeteren? Zodat 'ie niet meer zo hoeft te persen?

Okugest is iig een heel goed idee bij darmproblemen. Probiotica ook, dus die Canikur is op zich goed spul.

Metrazol is het denk ik? Dat is een antibioticum, standaardoplossing van dierenartsen bij darmproblemen want het zal wel een of andere infectie zijn. Dat zou kunnen en dan zal een ab ook wel helpen. Dan is het wel handig om te weten wat voor soort infectie, dan kun je gerichter bestrijden. Maar als het geen infectie is maar darm-irritatie door verkeerd voer bv, dan is zo'n ab geen goed idee.

Zetpillen werken trouwens bijna altijd wel op de darm-peristaltiek, dwz, hij krijgt er kramp van en dan wil het wel spuiten  :P da's mechanisch, de darmen trekken samen omdat er iets inzit.

Als het mijn hond was dan zou ik de da vragen of het zin heeft om eerst eens een kweek van de ontlasting te maken om te zien of er kwalijke beessies inzitten waar we iets tegen moeten doen.
En verder zou ik mijn hond geleidelijk aan overzetten op versvoer zonder granen! Dat is heel belangrijk, granen zijn nl heel vaak de oorzaak van darmproblemen.
Door brit
#1713566
Dat was een goed idee om mij hier aan te melden ;).

Goede uitleg,kan er tenminste wat mee.

Vriendelijk bedankt prikkers.

Groetjes brit  :dog: en boemer
Laatst gewijzigd door brit op wo 11 aug 2010, 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door brit
#1714343
Ik ga inderdaad vers voer voor mijn hond halen,heb het een en ander al genoteerd.
En dat geef ik dan de eerste keren in kleine porties.
Eens kijken hoe het dan gaat.

Nog een antwoord op een vraag,waarom antibiotica?dat was omdat mijn hond veel pijn had,aan de darmen,volgens de da.

Een andere vraag[wat voor ras is het]het is geen rashond!

Maar bedankt voor de prikkers.

Groetjes brit en boemer :dog:

IK weet niet hoe het een en ander werkt hier op het forum,met antwoorden,denk dat het nu niet helemaal gaat zoals het hoort:-]

Ga er mogen nog even naar kijken.

Gr brit
Door Sella
#1714607
Oh maar kruisingen zijn ook heel leuk en die vinden vers ook heul lekker ;)

Ik hoop dat je kanjer snel weer wat beter in zijn velletje komt te zitten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door