Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Love Bird
#1705698
Vorig jaar  wij konden wij moeilijk aan KVV komen in het buitenland. Mijn honden eten geen stukken vlees en ik wil op vakantie ook niet moeilijk gaan doen met barfen.
Heeft een van jullie ervaring met het voeren van (gestoomd) houdbaar vlees in plastic rollen verpakt.  Dit wil ik dan in de vakantie voeren. Je kunt het  buiten de koelkast bewaren  :-\.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1706027
Geen ervaring mee.
Is het geen optie om in de vakantie rundergehakt,kipgehakt,lamsgehakt, kalkoengehakt enz. te kopen?
Wij kwamen dat op vakantie veel tegen.
Door smulpaap
#1706088
Ook hier geen ervaring , misschien een tip .... mocht je besluiten het gestoomde vlees te geven probeer het dan eerst hier eens ,want ik lees toch wel regelmatig dat honden het niet altijd lekker vinden
Door bloemetje
#1706093
Wij gebruiken nogal eens Naturediet op vakantie. Als het even kan gaat er gewoon KVV mee in een koelbox. Maar soms kan ik daar niet voldoende in kwijt. Maar je moet er idd wel al van te voren mee beginnen.
Door Love Bird
#1706202
Vorig jaar ook KVV meegenomen in de electrische koelbox, maar na een paar dagen gaat dat toch ontdooien.
Moet je eerder beginnen met Nature om de honden eraan te laten wennen, of in verband met spijsvertering?
Door bloemetje
#1706327
[quote="Love Bird"]
Vorig jaar ook KVV meegenomen in de electrische koelbox, maar na een paar dagen gaat dat toch ontdooien.
Moet je eerder beginnen met Nature om de honden eraan te laten wennen, of in verband met spijsvertering?
[/quote]

Als wij KVV meenemen gaat het op plaats van bestemming ook gelijk in de vriezer. Als je het ontdooide vlees goed koud kunt houden. Dan kan het best een dag of 2/3 aan hoor.

Je moet natuurlijk niks dat ten eerste.

Maar ik doe het om beide redenen die je nu noemt ja. Ben altijd bang dat ik in de vakantie zit met een hond met diarree.. De laatste reden is dat ik gewoon een ontzettende muts ben  :P
Door Love Bird
#1706378
Nou ja, dan heb je hier nog een 'muts'  erbij  :)
Helaas is er maar een klein vriesvakje in de koelkast, dus dat zit met een paar pakjes al vol, dus dat is geen alternatief.
Door bloemetje
#1706419
Join the club  :D
Met een grotere hond is dat wat lastiger ja. Waar ga je heen?

Je kunt overigens best 'barfen' met gehakt enzo hoor. Voor de calcium kun je bijv. gemalen eierschillen meenemen (klein potje heb je zat aan). Dan hoef je geen bot te geven als je dat niet wilt.
Door Ons Elftal
#1713141
[quote="bloemetje"]
Join the club  :D
Met een grotere hond is dat wat lastiger ja. Waar ga je heen?

Je kunt overigens best 'barfen' met gehakt enzo hoor. Voor de calcium kun je bijv. gemalen eierschillen meenemen (klein potje heb je zat aan). Dan hoef je geen bot te geven als je dat niet wilt.
[/quote]

Op zich klinkt dit al een goede oplossing. Ik vraag me dan alleen af hoe je de gewichten berekend. Normaal is vleesbot toch 50% van de hele maaltijd. Even uitgaande van verhouding 50/50 betekent dat, dat 25% van het gewicht aan eten dat de hond krijgt bot is. Als je dat bot vervangt door gemalen eierschillen die veel minder wegen, geef je dan bijvoorbeeld meer gehakt?
Voor een weekje kan ik me dat voorstellen, maar als je al drie weken op vakantie gaat lijkt mij dat je met je percentages niet goed uitkomt? Want hoeveel gemalen eierschillen vervangen je aandeel bot in het menu?

Overigens, ik ben niet van plan om 3 weken op vakantie te gaan o.i.d., maar ben er gewoon nieuwsgierig naar.
Door Mevroi Kruim
#1713415
Het was een theelepel eierschaalpoeder per 500 g vlees toch?
Je voert dat dan voor de calcium (het is calciumcarbonaat) en dat is dan genoeg. Fosfor krijgen ze ook uit vlees en orgaan, dat is niet beperkend.
Door M@rina
#1713476
Maak je gedurende een vakantieperiode van 2 á 3 weken toch niet zo druk.

Koop bij de lokale supermarkt een lap rundvlees (de lap rundvlees kan je in stukjes snijden en per portie in het kleine vriezertje doen), blikje gekookte groente, een blikje tonijn, en keer een bakje yoghurt, wat gehakt zoals anderen hier al schreven en geef 1 á 2 per week een ei. Als het eventjes kan een kippenvleugeltje erbij, kweenie of ze dat wel eten?
Volgens mij is dit altijd nog beter dan gestoomd en dus verhit voedsel of brokken.

Na de vakantie krijgt je hond weer alles wat hij nodig heeft.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1713478
[quote="Ons Elftal"]
Op zich klinkt dit al een goede oplossing. Ik vraag me dan alleen af hoe je de gewichten berekend. Normaal is vleesbot toch 50% van de hele maaltijd. Even uitgaande van verhouding 50/50 betekent dat, dat 25% van het gewicht aan eten dat de hond krijgt bot is. Als je dat bot vervangt door gemalen eierschillen die veel minder wegen, geef je dan bijvoorbeeld meer gehakt?
Voor een weekje kan ik me dat voorstellen, maar als je al drie weken op vakantie gaat lijkt mij dat je met je percentages niet goed uitkomt? Want hoeveel gemalen eierschillen vervangen je aandeel bot in het menu?

Overigens, ik ben niet van plan om 3 weken op vakantie te gaan o.i.d., maar ben er gewoon nieuwsgierig naar.
[/quote]

Je hond loopt geen tekorten op als je BARFverhoudingen een paar weken niet optimaal zijn. Tot zeker een week of 6 mag je "rommelen".
Door Ons Elftal
#1714076
[quote="Angelique"]
Je hond loopt geen tekorten op als je BARFverhoudingen een paar weken niet optimaal zijn. Tot zeker een week of 6 mag je "rommelen".
[/quote]

OK duidelijk. Dank je wel.
Door Suzanne
#1714250
Ik hou van vloeken af en toe en voer op vakantie ook rustig Renske.

Ik weet dat het niet op barf lijkt, maar allen vinden het lekker en doen het er goed op; geen ontlastingsproblemen oid.
Nou, voor die 2 dagen op vakantie (de rest is wel vlees) kan ik ook daar dus niet wakker van liggen ;-)

Suzanne
Door Gilmour
#1716159
We heben onze eerste vakantie met Gilmour achter de rug. Voor Hongerije hadden we nog KVV meegenomen. Camping koelkast mee volgepropt met KVV rollen voor 2 volle weken en op de hoogste stand. Dit was leuk, maar de koelkast was een sta in de weg tijdens het rijden. In Italie hebben we elke dag vers voor hem gekocht. Kostte wat, maar dan had hij ook wat  ;) We hebben ons niet aan alles kunnen houden, maar spiervlees, bot en af en toe orgaan heeft hij voldoende gehad. Beetje schipperen is helemaal niet erg.
Volgend jaar willen we na Zweden, dat wordt nog een hele puzzel.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door