Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door velduil
#1713500
Wij zijn deze week begonnen om onze witte herder van de brokken af te halen en geven haar nu een dag of 8 elke dag 700 gram carnibest, langzaam maar zeker willen we dit gaan uitbreiden met maaltijden van kip en spier en orgaan en dergelijk ( we hebben een exel bestand gedownload om de verhoudingen aan te kunnen houden ) maar dat kant en klare carnibest gaat lekker in de voerbak en blijft tijdens het eten daarin, schoon dus voor de omgeving.

Wij voeren de hond altijd in de huiskamer omdat er in de gang of keuken onvoldoende plek is dat was met brokken geen probleem en met carnibest ook niet maar wat gaat er gebeuren als ze straks vleesbotten gaat krijgen of kipkarkassen gaat ze dat niet verslepen naar haar mand en daar uitgebreid op liggen kauwen en wordt het daar dan niet een bloederig zooitje ?

Wie heeft er ervaring met dit probleem ?

groetjes wim
Door Lizzy
#1713578
Ik geef mijn honden binnen eten. Een in de keuken, een in de schuur of in de tuin (ligt aan het weer) een in de woonkamer en een in de hal. Ze eten allemaal op hun rubberen matje (ondertafellaken van de VEN/Sligro) en dat gaat perfect.
Door Nadia
#1713676
Kain krijgt eten in zijn bench. Daar haal ik dan de kleedjes uit, en kan hij daar eten. Met goed weer ook wel buiten. Pens en zalmkoppen ed krijgt hij sowieso buiten.
Door **Jolanda**
#1713710
1 in de bench, de ander in de keuken en de 3e buiten.
De hond die in de keuken eet sleept alleen met runderstrotten omdat het glijd over de grond, maar er is nog nooit een hond geweest die het bewust meenam ergens anders naar toe.

Euh even voor de duidelijkheid; je kunt je hond niet alleen op kipkarkas, spiervlees en orgaan zetten he...er moet meer variatie in je menu zitten. En kipkarkassen zijn vleesbotten ;)
Door velduil
#1713894
De tip van de bench lijkt me eentje om uit te proberen, daar kan ik nu al mee beginnen door haar nu al daar te voeren, en de echt smeuige menutjes moeten dan idd maar buiten gebeuren.

De voorbeelden waren alleen ter verduidelijking uiteraard gaat ze een veel gevarieerder  menu krijgen dit met hulp van iemand uit onze honden vereniging

bedankt voor de tips iedereen
Door tess06
#1713983
tess krijgtalles in de bijkeuken en eet het daar netjes op alleen met de stevig botten wil ze de tuin in.
ze staat dan net zolang met het bot in de bek voor de achterdeur tot je haar eruit laat. :biggrin2:
Door Ons Elftal
#1714209
Als jullie de honden op verschillende plaatsen laten eten, hoe doen jullie dat dan met opletten?
Dat is namelijk nog steeds de reden dat ik maal voor mijn honden: ik kan ze niet allemaal in één ruimte eten geven, want dan gaan ze bij elkaar jatten en heb ik geen overzicht meer wie wat gegeten heeft.
Aan de andere kant wil ik er ook bij zijn als ze eten, want stel dat ze een te groot stuk in één keer door proberen te slikken en het gaat fout........ Ik lees toch wel eens dat dat gebeurt.

Ik zal ze hoe dan ook twee aan twee eten moeten geven, want ik heb (helaas) geen huis met 9 kamers, maar dat vind ik geen probleem. Ze zullen niet vechten, want ze hebben geen voernijd en twee zijn goed in de gaten te houden qua jatten. Maar 9 zie ik niet zo zitten  :(
Door Benjy en Misty
#1714329
Hier  eten ze beiden in de keuken, ongeveer 2½ m uit elkaar. Ik blijf erbij om op te letten of ze niet in elkaars bakken gaan. Dit mag alleen als ze het beiden op hebben want dan willen ze even kijken of de ander een kruimeltje heeft gemist.  :biggrin2:

De 1e x dat ze een runderstrot hadden hebben ze die door het hele huis gesleept, was achteraf ook te groot en teveel voor een 2e barfmaaltijd. Nu maak ik de runderstrotten op maat (gewicht dus) en gaat het netjes op een stuk tafelzeil. Alleen Benjy moet dit nog beter leren en heeft een heel groot stuk zeil dat steeds kleiner gemaakt gaat worden. Misty heeft het al heel goed in de gaten maar eet ook al vanaf het begin op een stuk zeil en Benjy niet.

Zalmkoppen krijgen ze hier niet meer om die reden dat ze te groot zijn voor hen en ik ga ze niet door 2 hakken.  :-X
Door Nadia
#1714718
tess06 schreef: tess krijgtalles in de bijkeuken en eet het daar netjes op alleen met de stevig botten wil ze de tuin in.
ze staat dan net zolang met het bot in de bek voor de achterdeur tot je haar eruit laat. :biggrin2:
FOTO!!!
Gebruikersavatar
Door nova
#1714847
Vandaag hebben mijn honden gepicknicd.
Ze hebben zich heerlijk uitgeleefd op het grasmatje met een lap pens
Het enige wat ontbrak was de picknic mand en het tafelkleed :biggrin2: :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door