Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door dancingdaydream
#1712521
Sinds vandaag zit yuna telkens met haar kont over de vloer te schuren, aan haar buik te krabben en aan haar muts en kont te likken. Ook drukt ze als ze gewoon zit haar kont plat tegen de grond.

Haar ontlasting is gewoon normaal, donker en stevig maar toch zacht. Afgelopen week had ze 2 keer geelgroenig "slijm/diarree" door haar normale ontlasting heen, maar ik dacht dat dat mogelijk van de kippennekken kwam. Na 2 dagen geen nekken gegeten te hebben was dit ook weg.

laatste ontworming was op 14-17 juni (3dagenkuur) en ik ben vandaag maar met een nieuwe kuur begonnen (zou anders op 14 augustus moeten)

Heb haar aan de achterkant en haar muts bekeken maar het ziet er naar mijn weten niet rood of dik uit.
Door dancingdaydream
#1712554
tegen vlooien is ze deze week nog behandeld, en heb er niks op haar gezien. Volle anaalklieren bij een KVV-hondje op 5 maanden oud lijkt me niet te kunnen, of heb ik dat mis?

zou ze misschien iets vast hebben kunnen zitten dat ze heeft opgegeten? (stukje bot, troepjes van de grond?) hoe merk je dat?
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1712569
dancingdaydream schreef: tegen vlooien is ze deze week nog behandeld, en heb er niks op haar gezien. Volle anaalklieren bij een KVV-hondje op 5 maanden oud lijkt me niet te kunnen, of heb ik dat mis?
zou ze misschien iets vast hebben kunnen zitten dat ze heeft opgegeten? (stukje bot, troepjes van de grond?) hoe merk je dat?
Dat heb je mis, dus dat zou ik toch wel even (laten) controleren!!
De verschijnselen zijn wel typisch 'volle klieren-verschijnselen'...

Als er iets vast zou zitten, zou je dat wel merken bij het ontlasten....
Door geer
#1712659
Ik zou even poep laten nakijken op wormen en ook meteen haar anaalklieren laten begluren. Door de dierenarts. Dat je onlangs nog ontwormd hebt hoeft niet in te houden dat ze nu geen wormen heeft... Wormmiddel doodt alleen de aanwezige wormen, maar heeft geen preventieve werking. Een hond die ontwormd is kan dus 2 weken na de ontworming gewoon weer wormen krijgen.
Door Do
#1712664
geer schreef: Ik zou even poep laten nakijken op wormen en ook meteen haar anaalklieren laten begluren. Door de dierenarts. Dat je onlangs nog ontwormd hebt hoeft niet in te houden dat ze nu geen wormen heeft... Wormmiddel doodt alleen de aanwezige wormen, maar heeft geen preventieve werking. Een hond die ontwormd is kan dus 2 weken na de ontworming gewoon weer wormen krijgen.
even giga off topic(sorry)

wat doe je hier????????? moet je niet wat anders doen?
Door dancingdaydream
#1712748
hehe :P

Ben vandaag gestart met de wormenkuur, dus in principe als ze wormen zou hebben zouden die zsm dood moeten gaan, kuur is voor alle soorten wormen.
ik heb zelf zachtjes gevoeld bij de achterkant waar de klieren horen te zitten maar kan niks opvallends voelen.. als ze echt last blijft hebben de komende dag(en) ga ik even langs de DA!
Door dancingdaydream
#1713061
Nee, de ontlasting is het niet.. Ze was zonet blijkbaar ook even misselijk, ze had wat overgegeven... Brokjes en een klein beetje vlees, die brokjes zal ze dus wel gejat hebben...
hopelijk voelt ze zich snel beter :( als ze ook maar een béétje anders gedraagt maak ik me al zorgen...
Gebruikersavatar
Door EllenL
#1716536
dancingdaydream schreef: tegen vlooien is ze deze week nog behandeld, en heb er niks op haar gezien. Volle anaalklieren bij een KVV-hondje op 5 maanden oud lijkt me niet te kunnen, of heb ik dat mis?

zou ze misschien iets vast hebben kunnen zitten dat ze heeft opgegeten? (stukje bot, troepjes van de grond?) hoe merk je dat?
Anaalklieren is vaak geen probleem bij kvv-hondjes omdat ze relatief stevige keutels hebben die de anaalklieren op natuurlijke wijze bij het poepen een beetje legen, maar je schreef dat ze zachte poep had, dus dan heb je dat effect niet meer! Maar in ieder geval fijn dat ze nu geen last meer heeft :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door