Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Supermax
#171228
Hallo,
Zodra mijn vriezer weer een beetje leeg is wil ik dus proberen om Max (uiteindelijk) op twee dagen CB te krijgen. Daarnaast wil ik dus vijf dagen brokken geven (anders wordt het wel erg duur). Kan ik 'm als ie de brokdagen heeft wel bijv. groente- of fruitmixen geven? En zo ja, kan dat dan door zijn brokken heen of moet dat appart. En als het appart moet moet het dan ipv een brokmaaltijd en dan ook net zoveel van gewicht?
Oja, zijn er nog fruitsoorten die een hond niet mag hebben? Ik weet dat druiven niet mogen maar de rest?
Ok, dat waren even heeeel veeeel vragen in 1 keer, maar als ik ze voor een andere keer bewaar vergeet ik de helft weer :-*
Groetjes,
Mieke
Door Peet
#171241
Hai Mieke,

ik lees in je andere topic dat je ook (grote) botten aan je hond geeft....ook al staat hij op brok (meestal dan, he)....Dat is - denk ik - niet verstandig. Heb je het botten-document wel gelezen? Het staat in de Bibliotheek, als eerste topic.....

Verder staat er hier in de Zelf Samenstellen topic heel veel al geschreven over groente en fruit. Ik zou zeggen: lees je even lekker in!
Succes!
Door Lupa
#171283
als je je hond 5 dagen brokken blijft voeren blijft voeren, zou ik voorzichtig zijn met experimenteren.
qua duur valt het echt mee(maar dat is weer een andere topiek)
de buik van je hond is nogsteeds ingesteld op brokken.
zo een groentes tussen door hoeft geen probleem te geven maar een uitgebalanseerd maltijd en dat in combi met 5 dagen brokken zou ik dus niet doen
Door Supermax
#171400
Hoi,
Die botten die die krijgt zijn dus recreatiebotten. Er ligt dus zo'n koeienpoot in de tuin waar ie op mag kluiven als het mooi weer is en dat doet ie meestal dan max. een kwartiertje (vaak doet ie het alleen maar als wij ook buiten zijn....), verder heeft ie binnen zo'n kluifbot (geen echt bot dus, ben ff kwijt wat het precies is, maar het is geperst materiaal en ze kunnen het helemaal opvreten, wordt ook wit en zacht als ze erop kauwen). Hier kluift ie op wanneer ie zin heeft.
Ik wou de groentes/fruit ook doen als soort van tussendoor maar vroeg me dan af of ik ze ook gewoon door zijn brokken heen mag doen, of dat dat niet goed is voor zijn maag...
Ik wil dus eerst proberen met 2 dagen CB en vijf dagen brok en misschien als ik het voor elkaar krijg dan nog 1 dag zelf samenstellen (dus nog maar 4 dagen brok). Of zou dat ook niet goed zijn?
Door Lupa
#171421
natuurlijk zeg ik jou dat het beste is om volledig op vers te gaan
maar als je dat niet ziet zitten kan het gewoon niet anders.
ik kan je alleen maar zeggen dat ik hier 3 honden heb en iestjes meer kwijt ben dan een dure brok.

Ik zou de groentes niet met de brok mengen maar echt geoon tussendoor geven.
ik geef hier 1 a 2x per week groentes.
Door Cathelijn
#171521
je bent erg knap als je je hond nog 5 dagen brok kan laten eten! Dat is mij niet gelukt, heb nu geen brok meer in huis. ;D
Succes ermee en het wordt vast genieten van je hond als hij CB mag eten ;D
Door Supermax
#171672
Hoi Lupa,
Het lijkt mij ook het beste, maar ten eerste vreet max geen gewone stukken vlees zoals pens, hart etc. Dat hebben we al geprobeerd en meneer kijkt je aan alsof je gek bent :-[.
Volledig op vers ga ik vanuit dat je bedoelt alles zelf samenstellen. Ik heb niet altijd even veel tijd en ook niet zo'n megagrote diepvries dus dat wordt erg lastig. En alle dagen op CB word wel erg duur, dan zo ik ongeveer 30 Euro per week kwijt gaan zijn....... Dat past helaas niet in mijn portemonee :-\.
Maar de groente of fruit tussendoor moet ik dan wel de hoeveelheid van zijn brokken aanpassen (dus minder) of worden ze niet echt dik van groente/fruit (ben echt een leek, dus sorry als ik een beetje dom overkom).
Door Lupa
#171873
max is een duistedog hoeveel weegt hij nu?
Laatst gewijzigd door Lupa op wo 22 sep 2004, 09:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lupa
#171877
[quote="gonny"]
max is een duitse dog van 5 jaar en weegt dan waarschijnlijk rond de 70 kg! ;)
[/quote]
hahaha ja dat had ik ondertussen gevonden maar niet het gewicht :D
Door gonny
#171880
dat gewicht weet ik niet hoor!! dat is het gemiddelde gewicht van een volwassen dog tussen 60-80 kilo en ja dan heb je er ook die 90 kilo wegen!! dus van het gewicht is een gok!! ;D
Door Supermax
#172303
Tja, als zijn vorige baasje hem goed te vreten was blijven geven wel ja. Maar toen wij 'm kregen woog ie maar 50(!!!!) kilo, echt broodmager was ie :'( :'(.
Nu is ie ongeveer 54 kg en ziet er al een stuk beter uit, maar er mag nog steeds wat bij.
O ja, hij is niet zo groot voor een Duitse dog reu, hij is ongeveer 83 cm.
Door Jacqueline74
#172315
Tja, wij waren van plan om ook vers en brokken te gaan combineren, maar zijn toch maar helemaal overgegaan op kvv. Voor ons is dit nog goedkoper ook maar ja wij hadden ook dure brokken (Hill's natures best). Dus rekenen nog eens uit of je met kvv toch niet goedkoper uit bent.

Nu zijn we bezig met het kopen van een grote vriezer zodat wij het vlees ook groter en goedkoper kunnen inkopen dan is het nog voordeliger.

En als je dingen wilt weten over zelf samenstellen dan zou ik even gaan lezen bij het zelf samenstellen want daar haal je ook heel veel infomatie vandaan.

Succes met het uitzoeken en hopelijk ga je binnenkort toch helemaal over op vers want de honden vinden het geweldig en het hoeft echt niet duur te zijn. Kijk eens bij andere leveranciers of andere merken zoals Bibi of iets dergelijk.

Jacqueline
Door Supermax
#172570
Op dit moment betalen wij ong. 36 Euro voor een zak voer van 15 kilo waar ie ongeveer 4 weken mee doet (hij mag ong. 500 gr/dag hebben).
Als we helemaal over zouden gaan op CB dan zouden we dat geld per week kwijt zijn ipv per maand. Bibi kunnen we hier niet krijgen, tenzij het aan huis geleverd kan worden maar dat zal ook wel extra kosten, bovendien kan ik niet in het groot bestellen omdat de vriezer niet groot genoeg is. (en geen plaats voor een aparte grote vriezer).
Ik ben dus wel heel druk bezig hier op de site te snuffelen over het hoe en wat van zelf voer samen stellen. Maar eerst maar eens gaan kijken of ik 'm langzaam kan overhalen om ook CB te gaan vreten ;)....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door