Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door dancingdaydream
#1712131
De 2 supermarkt-versies van smuldier compleet, de vleescompleet en penscompleet... Zijn die compleet genoeg om als enige voer te dienen voor bijvoorbeeld langere tijd?
Mogelijk moeten wij binnenkort bezuinigen op het een en ander, maar wil natuurlijk ook dat de hond goed eten heeft.. maar hondenvoer duurder dan het "mensenvoer" is dan een beetje krom (al zou het mij niet uitmaken, maar manlief wel)
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#1712222
Er zijn meer mensen die alleen Smuldier voeren en er tevreden over zijn. Of het voor jouw hond ook goed is, dat kan ik niet bepalen. Je kunt het gewoon gaan proberen en kijken hoe de hond er op reageert. Ik raad je wel aan om de compleetversies af te wisselen met de enkelvoudige versies. Daarin zitten geen granen en in kip zit bijvoorbeeld bot ipv de anorganische calciumtoevoegingen in de andere versies. Ook zou ik pens en hart geven. Heeft je supermarkt die ook?
Door dancingdaydream
#1712239
ja, die versies hebben ze ook, maar moet ik dan niet weer gaan berekenen met percentages wat de enkelvoudige versies betreft?

ze hebben hier kip, penscompleet, vleescompleet (als je geluk hebt, erg snel uitverkocht), hart, en gewoon vlees geloof ik. (blauw, zeegroen, rood, donkerrood en geel wat verpakkingen betreft)
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#1712245
De percentages hoef je niet te gaan uitrekenen hoor. Ik zou gewoon vier keer per week een complete versie geven en dan de overige drie dagen één keer kip, één keer pens en één keer hart.
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#1712252
Wat je ook heel goed kan doen, is in plaats van smuldier-pens échte pens geven, dus ongemalen en in plaats van smuldier-kip kipkarkasjes of kippennekjes geven. Bij de slager of poelier vaak wel te bestellen.
Door Suzanne
#1712330
De compleet versies zijn compleet en kun je het dus bij laten; er HOEFT niets bij.
Het is vele malen voordeliger dan de 'nietcompleetversies' en dus zou ik er, als er ff financieel geen ruimte is, geen probleem van maken dit standaard als hoofdvoer te geven.
Is er dan een keer wel ruimte, kun je wat spiervlees en/of bijv. kipkluifjes toevoegen. Standaard zit wat meer orgaan in kvv en in smuldier wordt bij mijn weten geen echt bot gebruikt maar een preparaat.

Maar, echt, "compleet is compleet" en je hond zal er geen tekorten van oplopen.

Suzanne
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#1712511
Ja inderdaad, goed opgemerkt :) In plaats van hart kun je voor de enkelvoudige versie Vlees kiezen, rund-spiervlees is een nog betere keuze natuurlijk, als je gewoon een lap vlees bedoeld.

Zijn de enkelvoudige versies duurder dan de complete versies? Toch zou ik enkelvoudige erbij doen, om het hogere percentage orgaan en het graanandeel wat te compenseren en in kip enkelvoudig zit bot (Deze enkelvoudige maaltijd, gemaakt van versgemalen kippenvlees en kipkarkassen, is rijk aan proteïne. )
Door dancingdaydream
#1712612
ok, bedankt voor de tips :)

de enkelvoudige versies zijn even duur als ik me goed herinner, maar omdat je dan moet gaan afwegen denk ik dat het op die manier duurder uit zou komen.. én ze bevatten al veel orgaan. Dus inderdaad de rund- en kipvlees-blokjes ter afwisseling zou dan niet slecht zijn :) :biggrin2:
Door M@rina
#1712849
In de compleet zit inderdaad geen echte botten en bij mij gaat 1 hond er van aan de dunne wat ik dan doe is er wat kippen- of eendennekje bij geven.

Vraag eens bij een plaatselijke poelier of hij dit heeft. Ik had laatst 1,6 kg kippennekken voor o,81 cent... Dat is nog goedkoper dan smuldier ;) Helaas greep ik, vanwege de populariteit regelmatig mis bij hem, ik kan namelijk niet iedere dag even langs.

Ik betaal nu wat meer maar ik kan het nu bestellen en weet dus zeker dat ze er zijn als ik ze nodig heb.
Door Ons Elftal
#1714840
[quote="Meike en Daisy"]

Zijn de enkelvoudige versies duurder dan de complete versies? Toch zou ik enkelvoudige erbij doen, om het hogere percentage orgaan en het graanandeel wat te compenseren en in kip enkelvoudig zit bot (Deze enkelvoudige maaltijd, gemaakt van versgemalen kippenvlees en kipkarkassen, is rijk aan proteïne. )
[/quote]

De vleescompleet is glutenvrij. Ook geen rijst.
Door mysmoothcollies
#1716104
Wil op zich geen reclame maken ofzo, maar is Lotgering dan ook niet wat? Voor de afwisseling? Is niet duur, hebben ook nog EKO vlees en hele pensen (lam). Ik heb het nu voor de eerste keer voor tussendoor gedaan en het ziet er goed uit vind ik, je kunt redelijk zien wat erin zit en de honden vinden het (tot nu toe) lekker. Ook beter voor onze portemonee moet ik zeggen ::).
Door dancingdaydream
#1716276
hmm, maar is het ook makkelijk te verkrijgen? Het probleem is dat ik hier in een middle-of-nowhere stadje woon, en hier kan ik alleen carnibest en smuldier krijgen..
ook heb ik niet heel veel vriezerruimte..
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1716327
Smuldier is compleet, dus ja kun je voor langere tijd voeren.
Wel is het even kijken of je honden het er goed op doen, niet alle honden doen het goed op smuldier.
Het is een wat mindere variant kvv vindt ik, maar zeker 100x beter dan brokken.
Wat ik niet zou doen is afwisselen met de enkelvoudige versie, dan gaan je verhoudingen wel heel scheef.
Dan zou beter bv wat barf-dagen kunnen inlassen. Barfen is over het algemeen ook niet erg duur, dus dat zou ook nog een optie als je niet teveel geld kan uitgeven.
Ik ben ik voor Barf zo'n 1,60 gemiddelt per kilo uit en dan eten ze erg luxe, met wat puzzelen kan dat dus ook een stuk goedkoper.
Door BubbaBling
#1718132
[quote="Meike en Daisy"]
Er zijn meer mensen die alleen Smuldier voeren en er tevreden over zijn. Of het voor jouw hond ook goed is, dat kan ik niet bepalen. Je kunt het gewoon gaan proberen en kijken hoe de hond er op reageert. Ik raad je wel aan om de compleetversies af te wisselen met de enkelvoudige versies. Daarin zitten geen granen en in kip zit bijvoorbeeld bot ipv de anorganische calciumtoevoegingen in de andere versies. Ook zou ik pens en hart geven. Heeft je supermarkt die ook?
[/quote]

Zit er in de enkelvoudige kip variant (bot) geen graan?
Bubba heeft een meelmijtallergie en kan dus absoluut niks met betrekking tot graan e.d. hebben.

Omdat ik moet wachten op de gemalen kippennekken wil ik dit dus tijdelijk gaan bijvoeren als bot en evt met nood oid.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door