Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Peet
#170964
in een vriezertje van 79 liter?

Er is nu een aanbieding bij BCC. En omdat ik eeuwig ruimte tekort heb in mijn vriezer heb, overweeg ik een 2e vriezertje aan te schaffen. Ik heb echter maar beperkte ruimte (hij moet op de afwasmachine komen ;D.) dus een grote kist is helaas niet haalbaar.

Maar hoeveel kilootjes zou ik hierin kwijt kunnen? Het ding heeft 3 laden.
Door karray
#170971
Ik vrees dus hoogstens 50kg, zelfs hier twijfel ik aan.In de lade zou je maar 1 worst in de breedte kunnen leggen met misschien een worst er naast.Hoog zijn de laden vaak ook niet.Wordt passen en meten vrees ik :) ;)
Door Peet
#170978
Maar 50 kg zou al geweldig zijn!
Nu kan ik hoogstens (met enorm proppen) 15 kwijt...en dan hebben wij zelf amper 1 lade voor onze eigen voorraad....dus dat is zeker een optie, want dan hoef ik niet elke zoveel dagen nieuwe voorraad te halen.

Het gaat me niet zozeer om de korting bij grote inkopen hoor, meer het gemak van een grote voorraad, want 2 herders...dat gaat toch wel hard dan....
Gebruikersavatar
Door Nitus
#171138
50 kilo gaat echt niet lukken hoor! Ik heb een vriezer van 96 liter met 3 grotere lades en 1 halve lade en daar kan ik met pijn en moeite 40 kg in kwijt (en dat lukt dan alleen als ik de lades er uit haal). Ik denk dat je er net 30 kg ik kwijt kan :-\. Ik heb het dan wel over de worsten van Carnibest.
Ga anders met een paar worsten naar de winkel om het uit te meten.
Door Peet
#171161
ppfff.....ik zat ook al te tellen: in mijn huidige dvries kunnen ongeveer 6 a 7 worsten CB, maal drie laden...dat schiet dus niet erg op.....Maar het idee van de lades eruit is wel een optie...Een kist is dus in ieder geval handiger dan een kast.

Nou ja, ik ga nog wel verder zoeken.....bedankt in ieder geval.
Door Peet
#171162
[quote author=Nitus
Ga anders met een paar worsten naar de winkel om het uit te meten.
[quote][/quote]

Hahaha...ze zien me aankomen....Kom ik daar met half-ontdooide , bloederige worsten en lappen pens....wat zullen ze blij met me zijn..... ;D
Door Sheila
#171171
Ik heb hetzelfde probleem. De broden in de diepvries hebben plaatsgemaakt voor CB. Nu eten we maar beschuit ;). In mijn la gaat 10 kilo CB. Het is dus echt afhankelijk van het formaat van de la. Let wel op dat de onderste la meestal een halve la is, omdat onderin meestal de moter van de vriezer zit, hierdoor mis je weer wat kilo's. Moet zelf ook nodig gaan shoppen voor een diepvries. :)
Door Peet
#171173
Hahaha, hoe herkenbaar....Ik ben dus ook druk alle foldertjes uit aan het pluizen...maar ik heb gewoon te weinig ruimte voor een grote kist.....aarrghhhhh....
Door karray
#171178
[quote="Peet"]
Hahaha, hoe herkenbaar....Ik ben dus ook druk alle foldertjes uit aan het pluizen...maar ik heb gewoon te weinig ruimte voor een grote kist.....aarrghhhhh....
[/quote]


Ja dat wordt dingen de deur uit gooien :o,(je man of vriend mag je wel houden ;D) en een grotere vrieskist of elke week op pad gaan
Door Peet
#171180
Wahaha, ok, man blijft, ik kan ook niet zonder mijn super-truus, wasmachine weg is ook niet handig....ehhhh...honden kunnen ook niet weg.... ??? ???....zal ik 'm dan maar in de tuin zetten? met een verlengsnoertje?
Door jeanne
#171182
ff denken, wij hebben thuis dus een vriezertje met laden, waarvan 1 la altijd vol zit met hondenspul. Er zullen zo'n 15 worsten inpassen in 1 la denk ik?????
De rest ligt bij opa in de grote vrieskist, 5 km verderop ;)
Maar de planning is dat er een grotere ladenvriezer bijkomt eind van het jaar, begin volgend jaar. maar die mag dan hooguit 1,50 hoog zijn anders past er niet tussen. Maarja, dat zijn altijd nog een la of 5 misschien 6 en als ik die dan allemaal vol carnibest prop kan ik toch heel wat kwijt dacht ik zo.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#171184
Ik was er vergeten bij te zetten dat die vriezer van 96 liter niet mijn enige vriezer is, ik heb er ondertussen een grote vrieskist van 250 liter bij gekocht ;D.
Een tip: ik ben op internet gaan kijken welke vriezer ik wilde hebben en waar ik die bij een internetwinkel het voordeligst kon krijgen als ik hem zelf zou ophalen.
Daarna ben ik naar onze plaatselijke electrozaak gegaan en gevraagd wat hij voor die bewuste vriezer wilde hebben (moest wel besteld worden). Hij vroeg in eerste instantie 100 euro meer :o, maar wilde toen ik vertelde dat ik die vriezer ergens anders 100 euro goedkoper kon krijgen hem ook wel voor dezelfde prijs leveren mits ik hem zelf zou ophalen en de verpakking ook mee zou nemen. :D
Dus onderhandelen brengt soms ook een heleboel geld op ;).

En wat ruimte betreft, heb je geen logeerkamer waar je een flinke vriezer kwijt kan? Of een schuur?
Door jeanne
#171186
[quote="Peet"]
en dan heb jij toch wat kleinere vreetzakjes dan ik.. ;D ;)...Beau en Tunja eten samen 2 kg op per dag....
[/quote]hier gaat er 1 kilo per dag doorheen, vind ik ook al heel wat. Maar ik ga nu ook steeds meer zelf samenstellen.
Door karray
#171187
Ik ken die problemen.Had in begin ook nog een aparte tafel model laden vriezer voor mij zelf buiten een andere vries kist welke ik al had.Echter beide zitten nu helemaal vol met Bibi .

Ik heb niet veel in mij huis staan behalve vrieskisten ;D

Als je geen schuur geen ruimte in de keuken of een aparte slaapkamer heb wordt het moeilijk
Kan mij wel voorstellen dat het balen is
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door