Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door koekje
#1710981
ja, naar de dokter, liefst vandaag nog. thermometer in hol laten steken enzo. zou heel goed een ent-reactie kunnen zijn. wordt er ook met een pootje mank gelopen?
zoja, dan ook even googlenen op limping kitten syndrome.
Door GimThur
#1711022
nee ze loopt niet mank maar wil gewoon niet eten en drinken. Ze wil alleen maar slapen.

Donderdag heeft ze haar vervolgenting gehad (ze was ook al ziek geweest van haar eerste enting maar kwam daar weer bovenop uitzichzelf). Zaterdagavond begon het met overgeven tot aan gistermiddag. en tot op heden niets meer gedronken en gegeten voor zover wij weten.

Heb net de kittenopvang gedaan en de uitdroogtest gedaan maar dat lijkt nog niet aan de orde. Temp is ook nog goed.
Ze zeiden als het morgenochtend niet beter is naar de DA te gaan. Ze schijnen nogal wat te kunnen hebben....

Ik hoop het maar het is zo zielig. Kreeg ik er maar wat in maar ik heb geen idee wat haar kan overhalen om te gaan eten/drinken.
Door Limpy
#1711084
Als ze al 2 dagen niet eet/drink kan het ineens heel snel gaan bij kittens hoor...
Poog er vanaaf wat vocht in te krijgen, iets van katten of kittenmelk..
Door GimThur
#1711124
heb haar net even met haar koppie in de waterbak geduwt en toen gings ze na wat verbouwereerd te zijn een paar slokjes drinken.
Het was niet veel maar ben daar wel heel blij mee. nu hopen dat deze trend voortzet en dat ze gaat eten.

Dit wordt een lange nacht want ga haar goed in de gaten houden.

de elende is dat ze nog in beheer van het asiel/kittenopvang valt. Zonder hun toestemming mag je niet met het dier naar de DA. Althans het mag wel maar dan trekt het asiel zijn handen ervan af en vervallen de voorwaardes waar je voor betaald heb. Maar goed als het dus echt slechter gaat dan stap ik meteen in de auto en is het jammer dan...
Laatst gewijzigd door GimThur op ma 09 aug 2010, 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door dancingdaydream
#1711173
naar ik weet kunnen katten die meer dan 24 of 48 uur niet gegeten hebben leverschade oplopen.. ik zou dus toch even naar de dierenarts, of proberen iets te dwangvoeren, desnoods iets van vis uit blik dat erg sterk en lekker ruikt maar ook makkelijk te eten is...
Door Limpy
#1711202
Hebben zij een DA die hun kittens behandelt? Bel ze morgenochtend op, leg de situatie uit en eis dat je morgen direct bij die DA terecht kunt omdat je voor het leven van het kitten vreest (vooral schromelijk overdrijven en dramatisch doen, alhoewel dit vermoedelijk niet eens zover naast de waarheid is)
Kan dat niet dan wil je van hen dat ze accoord gaan dat je met de hummel naar je eigen DA gaat (desnoods schriftelijke bevestiging hiervan per e-mail) en vraag dan ook vooral een gespecificeerde rekening van je DA!
Gebruikersavatar
Door koekje
#1711265
als je vanavond niet meer met je kitten naar de DA gaat, verdun dan blik of kvv met water en doe dat in een spuit en dwangvoeren.
morgen acuut naar een DA. het is wel onzinnig dat je geen medische hulp mag zoeken zonder toestemming van de opvang.
Door Too
#1711287
Ow jakkes, zo lang niet eten en drinken is zeker bij die hummels niet ok..
hier ging de volwassen zieke [met koorts] al snel richting 'droog'

Je hebt vast niet ergens een stinkblik liggen dat je met veel water tot een dun soepje kunt mengen
of een beetje karnemelk door t water om t nog lekkerder te maken

Beterschap voor de hummel
Door GimThur
#1711372
ik heb de zalmsnippers geprobeerd maar ook dat was het niet volgens de kitten. Vlees uit blik was het ook niet. toen vlees met melk maar gepureerd dat in een spuitje en haar 30 ml gedwangvoerd op die manier. dat heeft ze nu binnen. daarna een spuitje met 20 ml water en is nu ook binnen. Nu hopen dat ze het zelf gaat voorzetten.
Door Limpy
#1711394
Er zit iig iets eten en vocht in, yes! Gelukkig zeg, probeer er later evt nog beetje in te krijgen.

Mag je ook niet na vriendelijk telefonisch overleg met de opvang naar je eigen da?
Vind ik raar...
Door GimThur
#1711399
Limpy´s aai-assistente schreef: Er zit iig iets eten en vocht in, yes! Gelukkig zeg, probeer er later evt nog beetje in te krijgen.

Mag je ook niet na vriendelijk telefonisch overleg met de opvang naar je eigen da?
Vind ik raar...
nop morgenmiddag pas
ze zeggen dat het vaker gebeurt en vaak knappen ze op na 3 dagen
Door Too
#1711413
Ze heeft iig wat binnen, was t gewone mensenmelk.. dan kán ze een beetje aan de slinger gaan
verdunnen met water of een onbewerkt bouillonnetje kan ook heel goed, t gaat er nu om dat ze vocht en wat voeding binnen krijgt

Goed gedaan!! :-*
Door Borke
#1711834
Ik lees het te laat dus mijn suggestie is ook te laat, maar Benebac is een wonder middel hiervoor.
Te bestellen bij www.spat.nl
Toen wij nog fokten gaf ik de kittens altijd Benebac rondom de enting - nooit problemen gehad in al die jaren  :)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door