Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Exect
#1703875
Hallo
wat ik vandaag heb gezien is ongelooflijk. 2 ongelooflijk mooie Thaise honden, een Thairidcback en een Bangkeaw geweldig in de vacht glanzende ogen en een mooie heldernatte neus spiegel.Maar nu komt het die 2 honden leven op het strand want ze zijn eigendom van vis/rijst en meerder soorten eten. welk de verkopers  op het strand .Ik gevraagd omdat ze zo mooi er uit zien. wat ze zoal te eten  kregen .de eigenaar vertelde dat ze alles wat er avond,s overbleef van de dag. de honden dat krijgen. DUS veel vis en rijst en wat vlees . ook gebakken grote garnallen want die worden gefrittuurd..!!!!
Ik wil dit toch vertellen omdat het bijzonder vindt zo mooi ze waren.Niet dat ik nu ook dat ga geven hoor ;DMaar denk wel dat veel vis erg in meedraagt in de gezondheid .GRT Henk te Thailand
Door Migudu
#1705840
Toen ik 4 jaar geleden in Thailand was, dacht ik lief te zijn en een zak brokken voor de straathonden te kopen.
Vergeef me, ik wist toen nog niet beter...
Naaahh....ze keken me aan, hoe durfde ik!!!?? :biggrin2:
Ik heb ze zelf maar opgegeten... :biggrin2: :biggrin2:

Groetjes,
Gerda
Door Exect
#1705974
Dit zelfde met brokken heb ik ook gedaan maar ze eten het echt niet .Op de boerderijen eten de honden ook van alles  .dit alles in Thaland ..Maar de echet straat zwerfhonden dar zitten er tussen pfff  wil niemand weten zo er af en toe .
Door Exect
#1706176
DE  grote verbaasing na  ook het zien van zulke mooie honden,was dat het eten bijna volgens later ook het zien het hoe ze het eten,, , uit Rijst 70%bestond )bestaat .En rijst in ale soorten  want die lui verkopen gebakken rijst en rijst met garnalen en rjst met groente,s dussssssss .en veel vis  bijna geen vlees  . En volgens zeggen is rijst ongezond. .Dit wat ik vertel  hier ,,,is alleen omdat ik het zulke mooie honden vind met nu ik meerdere honden langs de kust heb bewonderd en er mooi uitzaggen.
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1710341
Exect schreef: Zal kunnen .Maar wel erg veel vis :P 10 % vlees :'(
vis is ook vlees.. = vissenvlees ;D ;D

Nee maar goed. het kan best goed zijn zoals de honden gevoerd zijn, maar vergeet niet als je hond een graanallergie heeft dat je die dan niet dit menu kan geven. Evenals een hond heel slecht kan reageren op gekookt vlees. (een van mijn honden verdraagt ook geen gaar vlees)

Het menu dat je noemt dat aan die honden gevoerd wordt en dat die het er toevallig goed op doen. Ja dat kan. Maar kijk eens verder naar de straathonden.. die zijn heus allemaal niet zo gezond. Die scharrelen ook van alles bij elkaar. gaar voedsel, gepeperd en wel, soms rauwe resten, maar ook andere rotzooi en dus ook varken. Ik heb ze ook gezien de honden die leven op restaurant resten.en er goed uitzien. Het zegt dus meer over het gestel van de hond en niet over het voedsel.
Zoals je ook zeg deze honden van die man eten veel rijst en vis..ze krijgen niet anders. Zo zullen er ook honden bestaan die het geweldig doen op brokken.

Het ligt gewoon aan je zelf en ook aan je hond wat je aan hem voert en of hij er gezond bij blijft. ;)
Laatst gewijzigd door Aquillo op ma 09 aug 2010, 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
#1710605
Ja ik heb dezelfe ervaringen met honden in Egypte. Die leven daar ook op straat en op het strand en bij gratie van het eten wat ze van toeriste krijgen Dat is dus wat wij niet meer lusten, dus afgekloven botjes (verhit), veel brood en rijst. Eigenlijk alles waarvan wij BARFers zeggen dat je het niet moet geven. Ook ik heb de ervaring dat ze "ons" eten niet lusten. Toeristen hebben brokken en blikvoer geprobeerd maar ze eten liever gebakken rijst ;D
Overigens vind ik de honden er daar niet goed uitzien maar da's een ander verhaal. Ze overleven.
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1710662
Rovanna schreef: Ja ik heb dezelfe ervaringen met honden in Egypte. Die leven daar ook op straat en op het strand en bij gratie van het eten wat ze van toeriste krijgen Dat is dus wat wij niet meer lusten, dus afgekloven botjes (verhit), veel brood en rijst. Eigenlijk alles waarvan wij BARFers zeggen dat je het niet moet geven. Ook ik heb de ervaring dat ze "ons" eten niet lusten. Toeristen hebben brokken en blikvoer geprobeerd maar ze eten liever gebakken rijst ;D
Overigens vind ik de honden er daar niet goed uitzien maar da's een ander verhaal. Ze overleven.
ja en wat echt zwak is gaat ook onherrroepelijk dood. En ik kan je verzekeren dat ook in Thailand  niet alle loslopende (vaak zwervende) honden er even goed uit zien als de honden die Exect noemt.
Door Exect
#1710759
Gelijk  er lopen genoeg honden rond met een huid als een schurfgeval en met een huid zonder haar ja te erg voor woorden maar zoals ik vernoemd die zien er top uit , en er zijn langs de kust meerdere die er zo uit zien  ben me er een beetje ingaan verdiepen
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door