Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door mabelchica
#1691694
hallo allemaal,

ik zal me eerst een beetje voorstellen
Ik ben Diana, 28 jaar en wonend in Delft.
Ik heb twee honden en 5 katten.

Gister heb ik van de dierenarts te horen gekregen dat mijn jongste hond (geboren 14-04-2007) suikerziekte heeft, we wachten de uitslag van het bloedonderzoek af, dat komt maandag, maar volgens de DA staat het vast en is het puur formaliteit.
Ik wil haar nu op carnibest diabetes gaan zetten, maar wat kan ik haar als tussendoortje/beloning geven, of is het beter om helemaal niets extra te geven ivm de schommelende suikerspiegel?

Zijn er verder nog dingen die ik voor haar kan doen?
Door Lizzy
#1691846
Welkom op Barfplaats Diana!
Qua snacks denk ik dat je het best gedroogd vlees kunt geven. Of zelf drogen of al gedroogd aanschaffen. C1000 heeft kipfilet gedroogd. Carnibest en Carnivoer hebben diverse gedroogde snacks. Dus er is redelijk wat te krijgen. Carnibest diabetes lijkt me zeker een strak plan.
Door mabelchica
#1691870
dankjewel voor je welkom en reaktie
blij dat er wel het eea te krijgen is, ze krijgen nooit heel veel tussendoor, maar ze die paar snoepjes afpak, voel ik me wel heel schuldig
wat is trouwens de levensverwachting, kunnen ze er oud mee worden?
Door ulla
#1691993
Over de levensverwachting is denk ik niet zoveel te zeggen.
Het ligt er denk ik ook aan of ze gespoten moet worden en of ze makkelijk is in te stellen op insuline.
Er is een risico dat ze blind wordt.
Ik zou zeggen wacht maandag af en bespreek het e.e.a. met je da.
Door mabelchica
#1692067
ik moet eea inderdaad nog gaan overleggen, maar na dit gister gehoord te hebben, komen er veel vragen in me op, waarop ik ook niet altijd een antwoord vind op internet.
waarschijnlijk zal ze wel gespoten moeten worden, hebben van de week al uitleg  gekregen en het zelf moeten doen.
Ik hoop echt dat ze nog een tijdje meegaat, ze is nog zo jong en vrolijk
Door mabelchica
#1710056
Hallo allemaal,

Inmiddels zijn we twee weken verder en heb bij chica een dagcurve gemaakt vorige week. Ze was ingesteld op 2x 9,5 eenheden, dat is verlaagd naar 7,5 in de ochtend en 8,5 in de avond, omdat ze een erg lage waarde bleek te hebben.
Gister heb ik nogmaals 3 keer bloed afgenomen, om te kijken of die verlaging nut heeft gehad, echter is hij nog net zo laag, zo niet lager als vorige week (1.3 om 14.00 uur)

Nu is er besloten iom de dierenarts om te stoppen met de insuline en dan over twee dagen nogmaals de waarden te meten.

Nu zou ik graag willen weten:
is het mogelijk dat door de overgang van cavom volwassen brok naar carnibest diabetes haar suiker dusdanig is verbeterd dat de insuline niet nodig is?
Door Mevroi Kruim
#1710268
Yep. Voor koolhydraten is veel insuline nodig dus een slechte productie leidt dan snel tot problemen. Voor vet en eiwit is dat veel minder dus dan kan het zijn dat de restproductie aan insuline voldoende is.
Mensen met diabetes die een kh-arm dieet gaan volgen merken ook dat ze met veel minder of zelfs geen insuline toekunnen.
Door Butch
#1710274
Precies, je bent me voor met je bericht.
In carnibest Diabetes zit geen rijst, de andere carnibest wel, dat is het verschil.

Je kan ook gaan barfen, dan heb je meer controle op wat je geeft (en veel meer variatie) en weet je zeker dat ze geen koolhydraten meer krijgt. Ze hebben dat namelijk helemaal niet nodig.
Door mabelchica
#1710285
ik heb wel een tijd gebarft, nou ja de honden en katten dan
maar mijn huidige vriend vind dit al helemaal niets, hij ziet liever dat ze brok krijgen, maar dat gaat nooit meer gebeuren.
als oplossing is het nu dus carnibest diabetes geworden

wat ik me nu ook afvraag
ze kregen weleens een kluif van runderhuid, zo´n geperst bot of rol

maar kan ik ze die nu nog geven, want met die insuline kon ik het alleen geven indien ik dat elke dag hetzelfde zou doen, maar ik deed het juist af en toe als extra

of is dat extraatje dan weer genoeg om de boel aan het schommelen te krijgen?

er bedankt voor jullie antwoorden
Door Butch
#1710297
Wat jammer dat je vriend niet wil barfen, maar carnibest is gelukkig een goede kvv volgens mij, dus door dat te geven doe je al zoveel goeds voor haar gezondheid, en dat blijkt dus ook.

Die kluiven zou ik niet weten, ik heb ze nog nooit gehad, maar staat het niet op de verpakking wat er in zit of waar het van gemaakt is? Als het huid is lijkt me dat het vrij vet is.

Kan je niet af en toe een herteribben rekje geven als kluif? Of iets anders waar ze lekker lang mee bezig is? Dan kan je het gewoon van de voeding aftrekken (of niet, als je het maar af en toe geeft) maar als ze misschien toch geen insuline meer hoeft, lijkt het me niet uitmaken.
Door mabelchica
#1710302
nee mijn gevoel zegt ook dat als er weinig tot geen koolhydraten inzitten ze ook tussendoor weer wat mag

die kluiven zijn 100% geperst runderhuid, zit geen ´rotzooi´ in.

ik ga is kijken of ik mijn vriend wellicht kan overhalen dat ze in het weekend barf kunnen krijgen, door de weeks werk ik en wil er eigenlijk wel bijblijven als ze botten gaan wegwerken.

is wel een hele opluchting als ze geen insuline meer zou hoeven.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1710363
vraag me eigelijk af wat voor jou vriend het meeste werk is , kvv geven (wat doorgaans meer ruikt)  of een kant en klaar portie barf geven .... :biggrin2:
Door mabelchica
#1710366
de kvv weegt hij nu netjes af een half uur voor ik thuiskom
dus ja daar is hij ook mee bezig
maar ik probeer die barf er wel langzaam door te krijgen
gewoon beginnen met het weekend en hem dan langzaam eraan wennen  ;D
Door mabelchica
#1710374
dat ga ik ook zeker doen

ik zou al zo blij zijn als ze geen insuline meer hoeft, ik wil in december op vakantie en het pension waar ze in juli is geweest kon het niet zo regelen dat ze op de juiste tijd werd gespoten, dus dit zou al een hele vooruit gang zijn

en die barf (heeft wel mijn voorkeur) of kvv neem ik dan voor lief
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door