Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1710353
Yuki moet veel drinken, vanwege zijn medicatie. Dat wil zeggen; ik moet hem veel laten drinken.

Maar wat is veel??

Elk uur 200 ml??
liter per dag??

Ik wil hem ook niet overwateren  :D
Door Alba
#1710358
Drinkt hij niet uit zichzelf, als in krijgt hij automatisch meer dorst van de medicijnen? Dan zou ik denken, laat hem drinken zoveel hij wil (zolang het geen obessie wordt).
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1710360
Alba schreef: Drinkt hij niet uit zichzelf, als in krijgt hij automatisch meer dorst van de medicijnen? Dan zou ik denken, laat hem drinken zoveel hij wil (zolang het geen obessie wordt).
Nee, dat is niet het geval. Ik moet hem 'geforceerd' laten drinken.
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1710382
lijkt me moeilijk. Maar als hij echt meer moet drinken kan het helpen om hem gedroogde pens als tussendoortje te geven. Na het eten van gedroogde pens  gaan mijn honden meestal wat extra drinken
Door Sella
#1710389
Diego drinkt altijd 2 liter als hij "moet"drinken.
Ik leuk water op met bosbessensap of hij drinkt graag afgekoelde rooibosthee.
Sla ik 2 vliegen in 1 klap. Als je goede rooibosthee hebt, barst het ook van de anti oxidanten,
Door Borke
#1710436
Borke heb ik als pup geleerd op commando te drinken door snoepjes in het water te gooien en met het er uit halen dronk hij altijd meteen wat. Later heb ik dat omgezet in met mijn hand wat door het water roeren en doe ik dat dan gaat hij drinken.
Maar de hoeveelheid... tja dat zou ik vragen aan degene die je gezegd heeft dat dit moet.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1710502
Aquillo schreef: lijkt me moeilijk. Maar als hij echt meer moet drinken kan het helpen om hem gedroogde pens als tussendoortje te geven. Na het eten van gedroogde pens  gaan mijn honden meestal wat extra drinken
Hmm ja, maar 'wat extra' lijkt me niet voldoende... :-\

Ik geef hem nu maar elk uur een klein lepetje biogarde met ca. 200 ml water...(en volgens mij kunnen wel dan wel bij de boom blijven staan  :-\)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door