Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Senna99
#1709572
Hallo,

Ik vroeg mij af,.... sinds ik met Raiko barf (zo sinds februari ongeveer), gebruik ik ook een probiotica voor hem.
(De acidophilus arkocaps van arkopharma). Eigenlijk continu dus en niet als kuurtje. Is dit wel verstandig?
Ik doe dit omdat ie anders nogal snel aan de dunne is, maar ik ben bang dat zijn lichaam misschien te veel went aan de probiotica. Zit hier wat in, of maakt het niet uit dat ik het continu geef??
Door Nadia
#1709614
De experts zullen wellicht een beter onderbouwt antwoord kunnen geven.

Maar ik ben van mening dat een hond zonder kunst en vliegwerk goed moet functioneren op een barfmenu. Doet ie dat niet, wellicht even naar het menu kijken. Of een medische oorzaak uitsluiten.
Door Suzanne
#1709831
Heel basic: een toevoeging alleen indien nodig.

Dus, nee, zeker niet standaard doen.

Ik geef het hier alleen als ze ontlastingsproblemen hebben (dunnere dan normaal en dan ook veel dunner of langduriger)

Suzanne
Door Sella
#1709971
Ik wissel merken probiotica af, omdat er in veel soorten net weer een andere bacterie zit of een andere verhouding.
Ik doe dat omdat ik gemerkt heb in de loop der jaren dat je ook schimmels uit een systeem kan weren en dat een hele schare honden in Krommenie bijna plat liggen van kennelhoest en dat ik mijn hond met een slecht werkende pancreas en veel pijn in zijn rug, allemaal weerstand slopers, geen last heeft van langskomende virussen.

Humaan, ik heb veel prednison en hormonen gehad en heel veel schimmelinfecties. Ik heb omdat ik veel darmproblemen had landurig probiotica ingezet, en bij een meting door een alternatief arts, was de antistoffen tegen candida kleiner dan 0.

Hij zet nu ook probiotica langduriger in en ziet mensen sneller herstellen van een grote candida infectie.
Door Lizzy
#1709988
Senna99 schreef: Hallo,

Ik vroeg mij af,.... sinds ik met Raiko barf (zo sinds februari ongeveer), gebruik ik ook een probiotica voor hem.
(De acidophilus arkocaps van arkopharma). Eigenlijk continu dus en niet als kuurtje. Is dit wel verstandig?
Ik doe dit omdat ie anders nogal snel aan de dunne is, maar ik ben bang dat zijn lichaam misschien te veel went aan de probiotica. Zit hier wat in, of maakt het niet uit dat ik het continu geef??

Ik ben van mening dat het absoluut geen kwaad kan, om het continue te geven. Ik zou ook wel merken af wisselen. En misschien dat je over een paar maanden eens kunt stoppen, om te kijken hoe het gaat. Misschien pakt hij het dan zelf wel weer op.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door