Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Butch
#1709612
Ik heb een probleempje en ik heb al met de zoekfunctie gezocht, maar kom er niet echt uit.

Butch (Berner sennen, 2 jaar)  heeft nu al een paar keer zomaar geplast, in huis en nu net buiten in de tuin, voor de deur. Normaal is hij gewoon zindelijk, maar ongeveer een week  geleden begon het. Hij laat het niet 's nachts lopen, maar hij stond in de kamer en begon gewoon te plassen! En vanavond liep hij, gelukkig, nog naar buiten en deed het net buiten de schuifpui, hij haalde het net. Hij gaf van tevoren totaal niet aan dat hij nodig moest, maar kennelijk moest hij plotseling wel heel erg.

Wat me wel opvalt, maar misschien is dat toeval, is dat het steeds gebeurd rond zes uur 's middags. Ik laat hem normaal gesproken uit om een uur of 2 's middags en dan om zeven uur, half acht weer. Normaal ging dat prima, en ook 's nachts is hij veel langer binnen, en dan gebeurt het niet.
Qua drinken heb ik niet gemerkt dat hij plotseling meer drinkt, al kan ik het niet helemaal meten aangezien hij meestal uit een meer en het kanaal drinkt als we gaan wandelen.
Hij heeft begin mei een implantaat gekregen, maar de problemen zijn pas van deze week.
Wat me wel op was gevallen, maar dat had hij al voordat hij dat implantaat had, was dat hij af en toe nadruppelde als hij buiten een plas had gedaan. En dat zag ik gisteren weer, misschien heeft dat er ook mee te maken.

Weet iemand wat hier de oorzaak van kan zijn?
Door Butch
#1709640
Ja, dat kwam ook al in mij op, maar wat zijn de symptomen van blaasontsteking? Alleen plassen in huis, of heeft hij dan andere symptomen ook?
Door Butch
#1709688
Net even zitten googelen, maar ik begrijp dat een blaasontsteking juist geeft dat hij moeilijk plast en elke keer maar kleine beetjes. Butch plast juist veel in een keer uit, sinds dat implantaat helemaal, en moeite heeft hij er niet mee. Ook is het helder, tenminste, wat op mijn vloer lag in de kamer, buiten op het grasveld kan ik dat moeilijk zien.
Door Borke
#1709912
Ik zou urine opvangen (moet niet moeilijk zijn) en door de DA laten onderzoeken.
Een gezonde volwassen reu moet het zo lang wel op kunnen houden, dus ik denk dat er iets aan de hand is.
Kan ook gedrag zijn, maar ik zou dan graag (en gemakkelijker) eerst het medische uit willen sluiten.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1709972
[quote="Butch"]
Net even zitten googelen, maar ik begrijp dat een blaasontsteking juist geeft dat hij moeilijk plast en elke keer maar kleine beetjes. Butch plast juist veel in een keer uit, sinds dat implantaat helemaal, en moeite heeft hij er niet mee. Ook is het helder, tenminste, wat op mijn vloer lag in de kamer, buiten op het grasveld kan ik dat moeilijk zien.
[/quote]
dat is niet helemaal waar, vince heeft vorig jaar regelmatig blaasontstekingen gehad, die plaste heel veel en lang de eerste paar dagen later pas kleine plasjes en vaker...
zou het id effies opvangen en nalaten kijken, dan weet je dat iig zeker..
Door Lizzy
#1709983
[quote="Butch"]
Ik heb een probleempje en ik heb al met de zoekfunctie gezocht, maar kom er niet echt uit.

Butch (Berner sennen, 2 jaar)  heeft nu al een paar keer zomaar geplast, in huis en nu net buiten in de tuin, voor de deur. Normaal is hij gewoon zindelijk, maar ongeveer een week  geleden begon het. Hij laat het niet 's nachts lopen, maar hij stond in de kamer en begon gewoon te plassen! En vanavond liep hij, gelukkig, nog naar buiten en deed het net buiten de schuifpui, hij haalde het net. Hij gaf van tevoren totaal niet aan dat hij nodig moest, maar kennelijk moest hij plotseling wel heel erg.

Wat me wel opvalt, maar misschien is dat toeval, is dat het steeds gebeurd rond zes uur 's middags. Ik laat hem normaal gesproken uit om een uur of 2 's middags en dan om zeven uur, half acht weer. Normaal ging dat prima, en ook 's nachts is hij veel langer binnen, en dan gebeurt het niet.
Qua drinken heb ik niet gemerkt dat hij plotseling meer drinkt, al kan ik het niet helemaal meten aangezien hij meestal uit een meer en het kanaal drinkt als we gaan wandelen.
Hij heeft begin mei een implantaat gekregen, maar de problemen zijn pas van deze week.
Wat me wel op was gevallen, maar dat had hij al voordat hij dat implantaat had, was dat hij af en toe nadruppelde als hij buiten een plas had gedaan. En dat zag ik gisteren weer, misschien heeft dat er ook mee te maken.

Weet iemand wat hier de oorzaak van kan zijn?
[/quote]

Ik denk, ook al is het al weer een tijd geleden, dat het makkelijk van het implantaat kan zijn. Ook reuen worden soms incontinent, als je ze laat castreren. Zo'n implantaat werkt ook op het hormoonsysteem. Maar, ik ben geen implantaatkenner!
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1709985
vince had een implantaat toen was er niks aan het handje nadat we hem in het echie hadden laten castreren was ie dus wel incontinent......dankzij homeopathie is dat opgelost..
weet eigenlijk niet of ze met het implantaat ook incontinentie verschijnselen kunnen krijgen, heb er nog niet van gehoord..
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1709989
[quote="Lizzy"]
Ik denk, ook al is het al weer een tijd geleden, dat het makkelijk van het implantaat kan zijn. Ook reuen worden soms incontinent, als je ze laat castreren. Zo'n implantaat werkt ook op het hormoonsysteem. Maar, ik ben geen implantaatkenner!
[/quote]

Maar dan heb je over urineverlies tijdens de slaap, deze hond gaat actief staan plassen.
Door Lizzy
#1709992
[quote="*Dorothea*"]
Maar dan heb je over urineverlies tijdens de slaap, deze hond gaat actief staan plassen.
[/quote]

Ik kreeg de indruk dat hij het ineens niet meer op kon houden? Dat het gewoon begon te lopen. En dat is wat ik bij Linga ook zie. Pinkel plast in haar slaap. Maar Linga plast ook terwijl ze gewoon wakker is. Het loopt er gewoon uit. Ze heeft het niet eens echt in de gaten.
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 09 aug 2010, 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Borke
#1710000
[quote="Lizzy"]
Ik kreeg de indruk dat hij het ineens niet meer op kon houden? Dat het gewoon begon te lopen. En dat is wat ik bij Linga ook zie. Pinkel plast in haar slaap. Maar Linga plast ook terwijl ze gewoon wakker is. Het loopt er gewoon uit. Ze heeft het niet eens echt in de gaten.
[/quote]
Nee he... heb je nu 2 gecastreerde teven en allebei...  ???
Door Butch
#1710004
Oh, wat erg van Linga en Pinkel! Maar Pinkel is toch nog pup? Dat gaat nog over gelukkig.

Ik ga de dierenarts maar bellen en vragen of het ook van het implantaat kan zijn. Ik laat wel even weten wat zij er van zeggen.
Door Butch
#1710010
Net gebeld met de dierenarts en volgens de (zeer ervaren) assistente komen incontinentie problemen eigenlijk bijna nooit voor door castratie van reuen, wel regelmatig bij gesteriliseerde teefjes en ten gevolge van een implantaat had ze het nog nooit gezien.

Ik heb met haar afgesproken dat ik wat urine breng vanmiddag.
Door Lizzy
#1710012
[quote="Borke"]
Nee he... heb je nu 2 gecastreerde teven en allebei...  ???
[/quote]

Yep. Lange leven het castreren van teven!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door