Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door **Marjolijn**
#1708118
Boris is ruim 6 maanden en geeft de laatste weken bijna dagelijks wel een keer gal over...
Hij krijgt 2x per dag eten, de ene keer zit hier langer tussen dan de andere keer, maar vaak spuugt ie ook wanneer er korter tussen zit...

Heeft iemand suggesties?
Door Lizzy
#1708406
Gal spugen kan zoveel oorzaken hebben. Maar weken lang dagelijks gal spugen, dat lijkt me inderdaad niet normaal. Hoe is hij verder? Wat eet hij?
Gebruikersavatar
Door **Marjolijn**
#1708923
de laatste dagen heeft hij ook regelmatig dunnere ontlasting...1x was het echt diaree....
tja en wat hij eet....gewoon volgens de verhoudingen en dan mager geitenvlees, kopvlees, paardenspiervlees, konijnkopjes, eendenkopjes, kippenpoten en orgaanpakketjes. Volgens mij niet iets geks toch?
Door moniqueo
#1709698
**Marjolijn** schreef: de laatste dagen heeft hij ook regelmatig dunnere ontlasting...1x was het echt diaree....
tja en wat hij eet....gewoon volgens de verhoudingen en dan mager geitenvlees, kopvlees, paardenspiervlees, konijnkopjes, eendenkopjes, kippenpoten en orgaanpakketjes. Volgens mij niet iets geks toch?
Ik voer zelf kvv,
Laatst gewijzigd door moniqueo op wo 29 jun 2011, 01:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#1709987
Hij heeft geen wormen?

Het kan een virusje zijn. Je zou voorlopig even wat probiotica + Okugest kunnen geven, om te kijken of dat helpt.
Door Alba
#1710369
Voelt hij zich ook ziek? Gedraagt hij zich net als anders?

Alba heeft een paar weken terug ook wat gal gespuugd (wel naar de dierenarts geweest omdat er wat bloedspetters bij zaten, die waarschijnlijk van een gesprongen adertje waren en niets engs maar wel een prikje waar het spugen van over ging gehad). Bij haar kon het eigenlijk niet komen van een lege maag. Ze voelde zich helemaal prima, tot het moment van overgeven en dan erna was ze weer blij en had ze honger.
Een paar dagen erna ging ze aan de dunne, heeft een paar dagen geduurd. Op 1 dag na heeft ze zich al die tijd wel goed gevoelt, gedroeg zich normaal en had ook geen koorts.

Waar het vandaan kwam, en of het een virusje was of bv. iets wat ze heeft binnengekregen met bv. zwemmen, geen idee. Ze had wel een paar dagen voor het begon gezwommen, water zag er schoon uit maar je weet 't niet.
Misschien heeft Boris hetzelfde? Hoewel ik weken lang al gal spugen wel lang vind :-\.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door