Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Breezer
#170683
Ik heb voor Breezer capsules met Borage olie gekocht. In elke capsule zit 400mg borage.
Op de verpakking staat dat je voor mensen 3x per dag een capsule in moet nemen.
Hoeveel kan ik dan aan mijn Breezertje geven???
Hij is 2 jaar oud en weegt 16 kilo.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#170847
De dosering voor olie is: 1 ml. olie per 10 kg hond per dag.
De dosering voor capsules is:   1 capsule per 5 kg hond per dag.

Vond dit op mijn computer in een artikel over Borageolie (van Paul Barte), en dan zou je Breezer 3 à 4 capsules per dag kunnen geven.
Door Paul_Barte
#170869
Helemaal goed ;)

Echter................dan praten we over een hond met ernstige huidklachten en niet over een 'onderhoudsdosering' :D
Door Breezer
#170881
Hij heeft een hele droge huid, en is vrij dun behaard. Dus vandaar de olie. Ik geef hem nu 2 capsules per dag dus dan zit ik redelijk goed volgens mij.
Binnen hoeveel tijd moet ik eigenlijk verbetering zien??
Gebruikersavatar
Door Nitus
#170891
Paul_Barte schreef: Helemaal goed ;)

Echter................dan praten we over een hond met ernstige huidklachten en niet over een 'onderhoudsdosering' :D
Oeps, sorry, dat had ik dus niet goed begrepen :-[. Ik ga het er meteen bij zetten. (op m'n eigen computer dan bedoel ik)
Door Breezer
#173068
Breezer schreef: Hij heeft een hele droge huid, en is vrij dun behaard. Dus vandaar de olie. Ik geef hem nu 2 capsules per dag dus dan zit ik redelijk goed volgens mij.
Binnen hoeveel tijd moet ik eigenlijk verbetering zien??
Maaruh binnen hoeveel tijd moet ik nou verbetering zien??
Vindt het spul trouwens best wel prijzig, €7,- voor 50 capsules. Weet iemand waar ik het misschien goedkoper kan krijgen?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#173078
Die prijs valt nog wel mee dacht ik :-\. In een andere topic was een zelfde soort vraag gesteld, dat antwoord zet ik hier ook maar even neer (anders moet ik het 2x typen :P) Verbetering kun je volgens mij na een week of 2 wel gaan zien (maar dat weet ik niet helemaal zeker) :-\.
Nitus schreef:

Dit heb ik gekopieerd uit een mailtje van Paul Barte (die je nu zelf niet kan beantwoorden omdat hij helaas in het ziekenhuis ligt, zie bericht in de bar), maar misschien heb je hier wat aan. Of de prijzen nog kloppen weet ik niet, dat zou je misschien ook beter even kunnen vragen:

>>
Een e-mail sturen naar [email protected]
Geef uw naam en adres op en wat u wilt bestellen. Normaliter brengt de post dit binnen 2 dagen bij u thuis voorzien van een acceptgirokaart voor de betaling.
Productnummer 160 , 60 capsules Starflowerolie: € 12,20 0,20 p/st
Productnummer 161 120 capsules “ : € 22,90 0,19 p/st

Bij de reformzaak:
Orthica, 90 capsules Borageolie: € 21,06 0,23 p/st
“ 250 capsules Borageolie: € 45,15 0,18 p/st

Vitelle, 40 capsules Borageolie: € 9,30 0,23 p/st
<<
Laatst gewijzigd door Nitus op do 23 sep 2004, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door