Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door BubbaBling
#1708460
Ik had bij Bubba eerst 50% vleesbot, maar hij viel super af droge huid en had veel moeite met poepen.
Nu heb ik dat verlaagd naar 40% en vetter vlees , maar las net ergens dat dat aan de lage kant is?
Daarnaast krijgt ie 45% spiervlees en 25 orgaan, later wil ik nog eens vis aan het menu toevoegen.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1708469
Geef je orgaan bij het vlees/bot?

Dat doe ik altijd omdat orgaan nogal laxerend werkt althans bij mijn honden.


En hoeveel procent geef je?

Kleine hondjes hebben vaak wat meer nodig.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1708484
40% vleesbot is idd een prima percentage.
25% orgaan vindt ik wel wat aan de hoge kant, daar zou ik max. 20% van geven.
In het begin hoor je wel vaker dat honden wat afvallen van BARF, ik zou dan zowiezo gewoon meer grammen voeren.
BV 5% van zijn lichaamsgewicht een tijdje en dan kijken hoe het gaat.
Daarnaast zou je ook wel wat vettere soorten kunnen voeren, maar alleen vette soorten zonder zijn hoeveelheid te verhogen zou ik niet doen.
Door BubbaBling
#1708818
[quote="May Linn"]
40% vleesbot is idd een prima percentage.
25% orgaan vindt ik wel wat aan de hoge kant, daar zou ik max. 20% van geven.
In het begin hoor je wel vaker dat honden wat afvallen van BARF, ik zou dan zowiezo gewoon meer grammen voeren.
BV 5% van zijn lichaamsgewicht een tijdje en dan kijken hoe het gaat.
Daarnaast zou je ook wel wat vettere soorten kunnen voeren, maar alleen vette soorten zonder zijn hoeveelheid te verhogen zou ik niet doen.
[/quote]

Hij krijgt al 5 % onderhand  ;D
En vetter vlees zoals eend.
Ik wil het eerst zo proberen anders is het ineens mss te veel van alles in een keer.
Van 25 naar 20% orgaan vind ik niet verkeerd, hij moet dat toch niet zo  ;D
Maar heb al voor 6 weken geportioneerd nu, dus zal eens kijken hoe hij het op deze hoeveelheden doet.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#1708840
[quote="BubbaBling"]
Ik had bij Bubba eerst 50% vleesbot, maar hij viel super af droge huid en had veel moeite met poepen.
Nu heb ik dat verlaagd naar 40% en vetter vlees , maar las net ergens dat dat aan de lage kant is?
Daarnaast krijgt ie 45% spiervlees en 25 orgaan, later wil ik nog eens vis aan het menu toevoegen.
[/quote]

Maar bij 40% bot plus 45%spier +25%orgaan kom ik op 110%?
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#1709499
[quote="BubbaBling"]
Oh hij krijgt 15%  ??? ;D
Lekker dom, gelukkig staat het goed in het menu  ;D
[/quote]

Ah, dan klopt het. :biggrin2:
Als je menu maar goed is. :-*
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door