Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Antheman
#1708040
Hi,

Ik geef weleens een mergpijpje. Ik kom dit eigenlijk nooit tegen in een menu. Ik geef t als extraatje, Kees kan het vlees uit het bot trekken en op t bot knagen. Het bot eet hij niet op, het is volgens mij ook heel erg hard. Hij kluift er heerlijk op!

Kan dit eigenlijk wel? Ik bedoel, ik lees vaak dat hard bot de tanden kan beschadigen. Maar overal waar TE voorstaat is niet goed he ;)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1708046
mergpijpje is not done!
tandenslopers eerste klas, en daarbij zou je hond er stukken vanaf krijgen kan het voor ernstige verstoppingen zorgen!
geef liever wat lamsribben of karkassen waar je hond lekker op kan knagen..
Door Antheman
#1708058
[quote="vanaalst"]
mergpijpje is not done!
tandenslopers eerste klas, en daarbij zou je hond er stukken vanaf krijgen kan het voor ernstige verstoppingen zorgen!
geef liever wat lamsribben of karkassen waar je hond lekker op kan knagen..
[/quote]Hij krijgt regelmatig geitenribben ;)
Door BubbaBling
#1708441
Mergpijpen kunnen ook andere problemen geven... het bot kan om de onderkaak vast gaan zitten en moet onder narcose verwijderd worden!
Hier zullen ze dat nooit krijgen  ;)
Gebruikersavatar
Door nova
#1709889
Ik geef dus ook geen mergpijpen, te hard en ze kunnen vast gaan zitten rond de ondertanden.

Hier krijgen ze karkassen van kleine dieren, of ribjes van jonge lammeren of herten.Konijnekojes worden ook gewaardeerd
Knaagwerk genoeg  :)
Door Nyncke
#1709892
Ik gaf het vroeger wel eens, toen ik nog niks van versvoeren wist...

Maar goed wat is de meerwaarde als je barf voert ?
( en gezien je menu opmerking doe je dat )

Als je ondanks dat echt knaagwerk wil geven, zou ik een rawhide "bot" van Farmfood geven.
daar zijn ze echt lang zoet mee, Cadiz deed 3 maanden met zo'n groot bot.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door