Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1707682
Binnenkort wil ik wat nieuw vleesbot geven. Nu lijkt konijnkarkas en parelhoenkarkas me wel wat. Groter wil ik niet, want Daisy is klein, bijna 5 kg. Omdat het konijnkarkas minimaal 1.5 kg weegt, moet dat in 12 stukken gezaagd worden om er 12 maaltijden van te maken. De parelhoenkarkas hoeft gelukkig maar in 2 stukken.

Is dat te doen, konijnkarkas in 12 stukken zagen? Het maakt me niet uit of de stukken precies evengroot zijn. Maar konijnkarkas is eetbaar voor kleine hondjes toch, dan moet zagen ook lukken toch? iemand ervaring?
#1707715
Bij mij zijn de konijnkarkassen weliswaar niet zo zwaar, maar ik knip ze indien nodig gewoon met de snoeischaar evenals de parelhoenkarkassen. Het bot is vrij zacht.  ;)
Jouw "karkassen" zijn waarshcijnlijk hele konijnen?
Laatst gewijzigd door pike op za 07 aug 2010, 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.
#1707746
mijn jackies eten ook konijnenkarkassen hoor en ze zijn ev prima te knippen , heb je weleens gedacht aan babykonijnen ? die zijn ook te krijgen hoor ,of anders de wat lichtere karkassen
en parelhoen is ook prima te doen hoor ,eten ze hier ook erg graag , of eens een kwarteltje ?
#1707775
pike schreef: Bij mij zijn de konijnkarkassen weliswaar niet zo zwaar, maar ik knip ze indien nodig gewoon met de snoeischaar evenals de parelhoenkarkassen. Het bot is vrij zacht.  ;)
Jouw "karkassen" zijn waarshcijnlijk hele konijnen?
Klopt, zijn hele konijnen. Maar het moet wel lukken dus.

Leuke foto van je Jack! Ik kan toevallig biologische konijnen in de buurt krijgen, dus die ga ik dan nemen. Parelhoenkarkassen ook. Kwartel hebben ze niet. Wel duif, maar na veel topics te hebben gelezen hier, durf ik de gok niet te nemen dat ze het lekker vindt.
#1708110
Parelhoen en nijn zijn makkelijk te knippen/delen, ik maak voor de katten 40/50gr porties  ;)
t meeste is met de schaar te doen alleen als de schaarbek te kort is  komt er een mes aan te pas
Achterpoten van nijn zijn wel wat harder maar voor een hond[je] zeker goed te doen
#1712379
Meike en Daisy schreef: Klopt, zijn hele konijnen. Maar het moet wel lukken dus.

Leuke foto van je Jack! Ik kan toevallig biologische konijnen in de buurt krijgen, dus die ga ik dan nemen. Parelhoenkarkassen ook. Kwartel hebben ze niet. Wel duif, maar na veel topics te hebben gelezen hier, durf ik de gok niet te nemen dat ze het lekker vindt.
Duif wordt hier wel heel goed gegeten. Maar wel als het vel eraf is, anders twijfelt hij nog wel eens. Duif is hier gelukkig geen probleem, want ik kan er heel makkelijk aankomen. Eens eentje proberen misschien?
#1713640
WillyP schreef: Duif wordt hier wel heel goed gegeten. Maar wel als het vel eraf is, anders twijfelt hij nog wel eens. Duif is hier gelukkig geen probleem, want ik kan er heel makkelijk aankomen. Eens eentje proberen misschien?
Wordt lastig, kan het alleen per kilo kopen. Ik heb ook de mogelijkheid om lamskarkas te kopen, is dat te doen voor een kleine hond? En voor de zaag? :)
#1713807
Lamskarkas is echt niet te doen voor een kleine hond. Poten sowieso nooit voeren, ook niet aan grote honden. Ribben/ruggegraat/bekken/schouderbladen zijn voor grotere honden te doen als het lam niet te oud is. Kop voor echte ervaren barfers.

Wat is het probleem met per kilo kopen? Kun je toch gewoon in porties verdelen?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door