Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1705970
Gisteren kwam eindelijk onze bestelling van 150 kilo biologische kippennekken(superaanbieding) plus de nodige kilo's bio runderhart,nier/lever.
Vanavond hebben ze dit met wat struisvogelvlees/bot naar binnen mogen werken....ze vonden het fantastisch en bleven hun bak uitlikken.
De kippennekken waren dan ook een stuk groter dan die ze als snack krijgen....ze kauwden zelfs  ;D
Met verdelen viel meteen op dat de nekken en het rundvlees niet zo'n smerige vleesgeur hadden maar lekker roken alsof het zo vers van de slager kwam,zelfs Jaco vond het lekker ruiken nou dat zegt al heel wat.
Eerdaags komen er nog biologische kipkarkassen bij en kippenlever,rundvlees etc ook voor een leuke prijs,volgende maand heb ik zelfs een adres in Ned waar er biologische parelhoenkarkassen liggen te wachten  :D
Ik ben helemaal om en hoop dat ik ze dit een paar dagen per week blijvend kan gaan geven.
#1706332
Hier eten ze nu regelmatig biologisch. :D
Vooral lever en ander orgaan ruikt veel neutraler en ze eten het als koek.
Van bio lever gaan ze ook niet zo snel aan de slinger :)
Ze glimmen nu trouwens nóg meer dan ze al deden.
Met kip vind ik vooral het vet er veel beter uitzien en aanvoelen. Bij plofkip voelt het wat blubberig, maar bij bio kip is het mooi stevig vet.
Klopt als een bus als je je bedenkt dat in de organen en het vet de afval stoffen opgeslagen worden ;)

Nog een pikant detail: Didot kan niet tegen plofkip , maar bio kip gaat wel prima.

Ze eten nu afgezien van het spiervlees alles wild of biologisch.
#1706345
Ja hoor, ik denk ook dat honden het verschil zeker merken. Nou eet Maxi eigenlijk alles wel, maar lever was echt een probleem. Dat moest ze niet. Als het even gekookt was dan ging het er nog met lange tanden in. Toen kreeg een ze een keer biologische lever: geen gemuts, ze at het zo op! Ik geef sinds die tijd altijd bio lever.

Dit was trouwens ook geen eenmalige toevallige gebeurtenis. Ze heeft zo'n 2 jaar niet-bio lever gekregen en al die tijd moest ze het niet. Nu krijgt ze denk ik zo'n 2 jaar bio lever en dat eet ze elke keer weer met smaak op.

Ik zou graag veel meer biologisch voeren, maar dat lukt helaas niet altijd.
#1706998
ulla schreef: De honden eten hier altijd biologische runder of lamslever, biologische rundernier,biologische kippenlever en hart.
Verder biologische kippenruggen, eendenruggen, en eendennekken.
Maar ik denk wel dat ik er meer voor kwijt ben dan jij. :biggrin2:
Zo, ben ik blij met m'n minihondje! Wat een prijzen zeg, vergeleken met bio-industrie. Maar met goed zoeken, vind ik gelukkig ook wel wat betaalbare adresjes, scheelt al gauw de helft.  Of Daisy bio-industrie-vlees minder lekker vindt weet ik niet. Wel weet ik dat ze biologische lever (nog) niet wil eten.
#1707329
ulla schreef: De honden eten hier altijd biologische runder of lamslever, biologische rundernier,biologische kippenlever en hart.
Verder biologische kippenruggen, eendenruggen, en eendennekken.
Maar ik denk wel dat ik er meer voor kwijt ben dan jij. :biggrin2:
Ohhh, mag ik vragen hoe jij daar aan komt?

Ik voer zoveel ik kan biologisch. Omdat ik vind dat de dieren die gegeten worden ook recht hebben op een nette behandeling. Maar ik zie wel zeker verschil in kwaliteit. Biologische pens bijv., die stinkt niet. Die ruikt naar boerderij. Niet biologische lever wordt trouwens door 2 van mijn honden niet gegeten terwijl ze biologische lever wel eten.
#1707331
Lizzy schreef: Ohhh, mag ik vragen hoe jij daar aan komt?

Ik voer zoveel ik kan biologisch. Omdat ik vind dat de dieren die gegeten worden ook recht hebben op een nette behandeling. Maar ik zie wel zeker verschil in kwaliteit. Biologische pens bijv., die stinkt niet. Die ruikt naar boerderij. Niet biologische lever wordt trouwens door 2 van mijn honden niet gegeten terwijl ze biologische lever wel eten.
Ik ben ook wel benieuwd naar Ulla haar adresje...ook voor de lamslever, want die heb ik ook nog niet gevonden.
#1707471
ulla schreef: De eendenrug, die ook nog eens goed bevleesd is komt bij http://www.gelukkigdier.nl vandaan.De lamslever koop ik bij een biologische schapenhouderij hier in de buurt.

http://www.desterkeakkers.nl

Ik heb laatst eendenkarkas van de groene weg meegenomen, die zijn goedkoop maar ook helemaal kaal.
is dat dan die van Bandit of degene die nu niet leverbaar is  :)
#1707596
ulla schreef: De honden eten hier altijd biologische runder of lamslever, biologische rundernier,biologische kippenlever en hart.
Verder biologische kippenruggen, eendenruggen, en eendennekken.
Maar ik denk wel dat ik er meer voor kwijt ben dan jij. :biggrin2:
Ik zag de prijzen net en ja ik ben goedkoper uit maar om ze volledig biologisch te voeren dan zouden we zelf op droog brood moeten, buiten dat hier niet zoveel biologisch te koop is.De vrouw die onze bestelling opnam vertelde verrukt dat zijzelf ook het biologische vlees kocht maar dan voor haar gezin...volgens haar waren vooral de kippennekken een succes...brrrrr blij dat we zelf haast geen vlees meer eten.
Afgelopen week zelfs geheel vleesloos en gisteravond vis gegeten,we missen er niet zoveel aan gelukkig.
#1707720
Volledig biologisch voeren is geen beginnen aan,dan ben je voor spiervlees al gauw € 15,00 tot € 25,00 kwijt per kilo.
Het aanbod via barf verkooppunten is te klein om daar je hond volledig biologisch van te kunnen laten eten.
Zelf eten wij wel biologisch vlees,maar we zijn meer vis liefhebbers, en eten ook wel vlees en visloos.
De groenten/kiemmix voor de honden is wel weer 100% biologisch.
En noten fruit etc. ook.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door