Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door robbiekomvoor
#1705972
zoals jullie weten heeft faycka een tumor aan haar staart,er is niks meer aan te doen,dit i.v.m. uitzaaiingen en nee, ze heeft absoluut geen pijn.
zaterdag wil ik weer gaan beginnen met de neoplasene en dan mag ze dus niet aan de wond gaan likken en dat is juist het probleem,
ze kan niet van haar staart afblijven,van alles heb ik geprobeerd,een moon collar,een muilkorf,een plastic kap [was helemaal in paniek ]
een comfi coon,ze kon er gewoon bij.
jeetje,ik weet het niet meer! :'(
heb hodes gebeld of hij misschien een oplossing wist,ook hij heeft niks meer laten horen.
wat ik zoek is een staart beschermer,maar dan van bijtvast materiaal,wat niet afzakt en op z'n plaats blijft zitten.
wie heeft tips,of een oplossing.....
Door Lizzy
#1705992
Oh hemel, wat een toestanden.... Zou je er iets van buizen-isolatie-materiaal om heen kunnen doen?
Door Fido
#1706064
Ik kan niets anders verzinnen dan een muilkorf omdoen  :-\. Al het andere zakt gewoon af. Een staart kwispelt ook nog.

Een staart is zoooooo enorm lastig te verbinden omdat het taps afloopt en je niets hebt aan "houvast". Het enige wat ik zou kunnen verzinnen is een Robbert Jones verband met plakstrips maar dan moet je de staart kaalscheren zodat de plakstrips goed op de huid vastgeplakt kan worden. Ik weet niet hoe het eruit ziet maar bovenstaande lijkt me, met deze klacht, geen oplossing.
Door Migudu
#1706078
Dit las ik op een andere site...weet niet of dit goed genoeg is hoor...
Ook bij het verbinden van de staart gebruiken we leukoplast. Een lang stuk dat we om de staart heendraaien vanaf de staartinzet naar beneden en wel zo dat de plakkant aan de buitenkant zit. Daaraan plakt het gaasverband dan vast dat we vanaf de staartinzet om de staart wikkelen en daarna een rekverband op dezelfde manier alleen doen we dat nog mooi om de punt van het staartje heen en een stukje omhoog zodat het vast gaat zitten zo halverwege.

Groetjes,
Gerda
Door robbiekomvoor
#1706223
Lizzy schreef: Oh hemel, wat een toestanden.... Zou je er iets van buizen-isolatie-materiaal om heen kunnen doen?

daar zat ik ook aan te denken,een stuk pvc pijp in de lengte doormidden zagen en dan met klittenband vastzetten,
maar dat zakt af :-\
Door robbiekomvoor
#1706229
Fido schreef: Ik kan niets anders verzinnen dan een muilkorf omdoen  :-\. Al het andere zakt gewoon af. Een staart kwispelt ook nog.

Een staart is zoooooo enorm lastig te verbinden omdat het taps afloopt en je niets hebt aan "houvast". Het enige wat ik zou kunnen verzinnen is een Robbert Jones verband met plakstrips maar dan moet je de staart kaalscheren zodat de plakstrips goed op de huid vastgeplakt kan worden. Ik weet niet hoe het eruit ziet maar bovenstaande lijkt me, met deze klacht, geen oplossing.

een muilkorf krijgt ze af en ik wil geen al te belastende dingen doen.
zit me hier rot te piekeren voor een oplossing. :(
Door robbiekomvoor
#1706238
Cathelijn schreef: En als je het ergens mee om zijn heupen vastmaakt? Of komt het daar dan te strak te zitten?
ben bang dat dat ook afzakt,de wond zit vrij ver naar boven,aan de zijkant van de staart.
Door Sella
#1706288
Ik verbind de bovenkant van de staart met plakkend elastisch verband.
Ik zal de link even opsnorren.
Ik wilde de levensduiur van dat spul weten en heb de hele staart ingewikkeld.
Het zakte niet af.
Of het ernstig bijtproef is weet ik niet.
Het verweekt niet snel, Diego slokte erg op het verband, tis dat ik wondcontrole wilde doen en het na 3 dagen heb losgeknipt,
Het blijft niet haren plakken wat ook wel erg praktiisch
Door Stef@nie
#1706322
Een berichtje namens Karin/Yuki11 (ze heeft wat pc problemen):

Onze grote vriend, de Kkabouter, adviseerde om tentdoek te gebruiken om bijten te voorkomen. Van tentdoek dus een soort broekje maken, met staartinzet, zodat ze die aan kan en zodoende niet meer aan haar staart kan komen.
Zou dat iets zijn ??

Veel sterkte van ons allebei :-*
Door **Jolanda**
#1706365
Ik zat te denken aan een staartbeschermer die ze bij paarden gebruiken als ze de trailer opgaan. Natuurlijk zijn die veel te groot voor een hond, maar misschien dat je een beetje handig bent of iemand kent die handig is en deze dan zelf (laten) maken.
Een riem er aan zodat je de staartbeschermer vast kunt maken aan de halsband (met een lus) en de staartbeschermer niet kan zakken ;) Eventueel een stuk elastiek er tussen zodat die riem nooit strak komt te zitten ;)
Door robbiekomvoor
#1706771
Stef@nie schreef: Een berichtje namens Karin/Yuki11 (ze heeft wat pc problemen):

Onze grote vriend, de Kkabouter, adviseerde om tentdoek te gebruiken om bijten te voorkomen. Van tentdoek dus een soort broekje maken, met staartinzet, zodat ze die aan kan en zodoende niet meer aan haar staart kan komen.
Zou dat iets zijn ??

Veel sterkte van ons allebei :-*
ik heb een tijd geleden zoiets geprobeerd,maar dan met een pyamabroek.ik had het met elastiek vastgemaakt aan d'r halsband voor het afzakken.
toen ik 5 minuten later ging kijken,lag de pyamabroek naast haar mand >:(
Door robbiekomvoor
#1706780
Sella schreef: Ik verbind de bovenkant van de staart met plakkend elastisch verband.
Ik zal de link even opsnorren.
Ik wilde de levensduiur van dat spul weten en heb de hele staart ingewikkeld.
Het zakte niet af.
Of het ernstig bijtproef is weet ik niet.
Het verweekt niet snel, Diego slokte erg op het verband, tis dat ik wondcontrole wilde doen en het na 3 dagen heb losgeknipt,
Het blijft niet haren plakken wat ook wel erg praktiisch
ik ken het,vaak zit er een vies smaakje aan,in de hoop dat ze er niet aan gaan kluiven.
ik ga het in ieder geval proberen,maar ik denk dat ook dit binnen een paar minuten eraf ligt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door