Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door danja
#1705413
Hallo,
Mijn maltezer reutje heeft ieder jaar verschrikkelijke jeuk, maar dit jaar is het wel heel erg. Paar weken terug had hij pusbulten, deze heb ik behandelt met teatree verdunt met water op een wattenschijfje en 5 minuten op de aangetaste plek leggen, met 2 dagen was het mooi gehhelt en er kwam geen pus meer uit.

Vanmiddag heb ik vitotaal gehaalt voor Benji en heb een meteen een capsule gegeven, nu weegt hij maar 6,5 kilo is dit goed of teveel?
Kan ik na een kuur een onderhouds dosis aan houden van bijvoorbeeld 1 of 2 keer in de week een capsule??

Bij de bijtplekken komt ook bruin mee dit is talg, maar wat kan ik op de plekken doen om de jeuk te verminderen, hij wordt ook bang van dingen. Gaf hem straks karnemelk en hij krijgt jeuk en schiet weg, maar durfde meteen niet meer naar zijn bakje toe.

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Door Lizzy
#1705447
danja schreef: Hallo,
Mijn maltezer reutje heeft ieder jaar verschrikkelijke jeuk, maar dit jaar is het wel heel erg. Paar weken terug had hij pusbulten, deze heb ik behandelt met teatree verdunt met water op een wattenschijfje en 5 minuten op de aangetaste plek leggen, met 2 dagen was het mooi gehhelt en er kwam geen pus meer uit.

Vanmiddag heb ik vitotaal gehaalt voor Benji en heb een meteen een capsule gegeven, nu weegt hij maar 6,5 kilo is dit goed of teveel?
Kan ik na een kuur een onderhouds dosis aan houden van bijvoorbeeld 1 of 2 keer in de week een capsule??

Bij de bijtplekken komt ook bruin mee dit is talg, maar wat kan ik op de plekken doen om de jeuk te verminderen, hij wordt ook bang van dingen. Gaf hem straks karnemelk en hij krijgt jeuk en schiet weg, maar durfde meteen niet meer naar zijn bakje toe.
Wat heb je precies van Vitotaal gehaald, welk middel?
Door danja
#1705459
O sorry vergeten bij te zetten de probioticum/ lactobacillus.

Groetjes Anneke
Door Lizzy
#1705496
danja schreef: O sorry vergeten bij te zetten de probioticum/ lactobacillus.

Groetjes Anneke
Ik zou voor nu 1/4 tot 1/2 van de mensendosering aanhouden. En dat voorlopig zo blijven geven. Of dat genoeg helpt tegen de jeuk...? Ik denk van niet, eerlijk gezegd :-\

Geef je hem nog iets inwendig tegen de jeuk? Heb je enig idee waar deze vreselijke jeuk vandaan komt?
Door danja
#1705593
Benji krijgt ook sinds een paar dagen teunisbloemolie en puur jeuk, net heb ik de plekken ingewreven met een teatree oplossing.
Kan geen vlo bij 'm vinden en Ben krijgt advantage, denk een vlooienallergie, maar nu zit ik ook te denken aan pollen allergie.

Hij is helemaal van de rel en ik zit met de handen in het haar, als hij buiten de kans krijgt loopt ie weg, dus moet 'm aangelijnt houden en hij trilt erover zo af en toe.
Hijgen tot en met, hoop dat ie zo na zijn kluifje wat rustig wordt kan de teatree zijn werk even doen.

Hij krijgt versvlees, maar ik heb Ben vanaf dat hij 2 jaar was en toen had hij ook een allergie, dus altijd gehad, maar het lijkt wel erger te worden.

Groetjes Anneke
Door danja
#1705692
ja die zijn een paar weken terug nageken, zal een kleine ophoping in die tot een ontsteking kan leiden, maar maak morgen een afspraak bij de da, dit kan zo niet, arme hond.

Groetjes Anneke
Door danja
#1706227
Benji heeft een vlooienallergie, ben je mooi klaar mee, hij heeft een spuit gekregen tegen de jeuk.
Nu zijn mijn buren 2 weken met vakantie geweest en die hebben een vlooienplaag. 3 weken terug heb ik de katten ingespoten met Advantage, nu had mijn jongste kat 4 vlooien, wat kan ik doen om het te bestrijden, kan moeilijk iedere keer met die gifzooi spuiten. Net het hele huis ingespoten met oplossing teatree.

Groetjes Anneke
Door bloemetje
#1706265
Goed je huis behandelen. Ik laat het zelf tegenwoordig eens per jaar door de Rentokil doen.. Dat werkt voor mij het beste.
Je kunt voor je huis dus echt niet om chemische spullen heen als het zo erg is vind ik zelf. Ook goed stofzuigen steeds in alle hoeken, stukje vlooienband in je stofzuigerzak.
Als hij zo'n vreselijke jeuk heeft steeds.. Dat lijkt mij dan nog veel erger.. Bovendien is hij toch al geadvantaged..
Door danja
#1708401
Hele huis behandelt met vlooienspray. Ben is ook wat rustiger, heb t.a.p zalf gehaalt en dat smeer ik op de plekken en hij laat het redelijk met rust, kan 'm alleen geen seconden uit het oog verliezen of hij bijt.

Heb ook een ongecastreede zwerfkat op de buurt, ga eerst kijken of we die kunnen vangen, barst ook van de vlooien, arm beestje.
Dierenambulance doet er weinig aan, dus sta ook steeds met mijn rug tegen de muur. Zei het ook tegen mijn dierenarts dat ze erg moeilijk doen om katten(zwerf) op te halen.

Groetjes Anneke
Door danja
#1708885
Nee we hebben alles onderhanden genomen, ook de auto, doe ik meestal als eerst, veel mensen vergeten het inderdaad.

Groetjes Anneke
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door