Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door barbarella
#1694201
Onze oudste York van 5 jaar hebben we eerder dit jaar erbij gekregen in onze "roedel". Bij zijn vorige baasje at hij hondenvoer. Toen hij kwam had hij een vette huid, een vette vacht, rare plekjes op zijn huidje en 2 ontstoken oren. Ik heb hem meteen overgezet op KVV en hij is gek op groenten en fruit. Zijn oorontstekingen zijn behandeld en zijn huidje is heel erg opgeknapt. Nu heeft hij de laatste tijd weer jeuk en zijn huid blijft een soort vet (en z'n vacht dus ook). Heeft iemand enig idee wat ik daaraan kan doen? Ik kan hem moeilijk iedere week in bad stoppen. Nu raadde iemand mij aan schapenvet in zijn eten te doen, maar daar heb ik geen ervaring mee. Verder is hij momenteel goed gezond, hoewel de DA zegt dat hij wel behoorlijk vatbaar is voor KNO-ontstekingen. Pas nog een luchtwegeninfectie gehad. Daar heeft hij antibiotica voor gehad. Maar nu is hij weer beter. Hij speelt en eet goed. Alleen heeft hij jeuk en is zijn huid nog steeds vet. Vorige week gewassen. Zie geen verschil meer na een paar dagen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Door Nyncke
#1694645
Een klassieke homeopaat of holistische dierenarts zou ik raadplegen.

Al die AB daar wordt het alleen maar door onderdrukt en je problemen worden alleen maar groter.
Door barbarella
#1703363
Heb inmiddels een tweede dierenarts om advies gevraagd, maar die vindt dat het hondje vaker in bad moet. (Vaker dan 1x per twee weken?!) Ik heb nog 3 honden en die gaan veel minder vaak in bad. Met hollistische DA's of homeopaten heb ik geen ervaring. Wat houdt hollistisch precies in? Kan wel merken dat het minder erg is met zijn vette vachtje nu het niet meer zo warm is.
Gebruikersavatar
Door nova
#1703627
barbarella schreef: Heb inmiddels een tweede dierenarts om advies gevraagd, maar die vindt dat het hondje vaker in bad moet. (Vaker dan 1x per twee weken?!) Ik heb nog 3 honden en die gaan veel minder vaak in bad. Met hollistische DA's of homeopaten heb ik geen ervaring. Wat houdt hollistisch precies in? Kan wel merken dat het minder erg is met zijn vette vachtje nu het niet meer zo warm is.
Wat heb je voor een shampoo om de hond mee te wassen?
Door barbarella
#1704404
Ik heb een aantal soorten hondenshampoo geprobeerd, maar daar kreeg hij schilfertjes van. Dus nu heb ik babyshampoo van Zwitsal voor hem voor babies met een gevoelige huid. Qua schilfertjes bevalt dat heel goed, want die heeft hij niet meer. Misschien draaf ik een beetje door, want verder mankeert hij niks. Hij is vrolijk, speelt en huppelt en wil graag op schoot zitten en 's nachts op het voeteneind slapen bij mijn voeten. Dus hij is niet ziek of zo, maar ik vind het zo zielig voor hem als hij jeuk heeft. Nu hoorde ik van een collega dat zij haar teckel met soortgelijke problemen na het wassen naspoelt met water met wat azijn erin. Is dat misschien een idee?
Door Mary.vS
#1704421
Misschien heb je inmiddels gezocht bij Malassezia? Het zou zo maar kunnen. In dat geval moet je
wassen met Malaseb. Zelf heb ik dat gedurende 6 weken iedere week gedaan, echt een opluchting
voor de hond.
Gebruikersavatar
Door nova
#1705973
barbarella schreef: Ik heb een aantal soorten hondenshampoo geprobeerd, maar daar kreeg hij schilfertjes van. Dus nu heb ik babyshampoo van Zwitsal voor hem voor babies met een gevoelige huid. Qua schilfertjes bevalt dat heel goed, want die heeft hij niet meer. Misschien draaf ik een beetje door, want verder mankeert hij niks. Hij is vrolijk, speelt en huppelt en wil graag op schoot zitten en 's nachts op het voeteneind slapen bij mijn voeten. Dus hij is niet ziek of zo, maar ik vind het zo zielig voor hem als hij jeuk heeft. Nu hoorde ik van een collega dat zij haar teckel met soortgelijke problemen na het wassen naspoelt met water met wat azijn erin. Is dat misschien een idee?
Ik zou die babyshampoo eens lekker op  babyhaartjes smeren, dat lijkt me een strakker plan. 8)
wassen met een honden shampoo voor honden met huidproblemen lijkt me hier beter op zn plaats,
teershampoo zoals netty aangeeft, of cojagel-shampoo (zit ook teer in) denk ik dat je meer aanhebt.
Succes hoor, ik heb ook ervaring met honden met huidpoblemen  :-\
Door barbarella
#1710982
Teershampoo inmiddels aangeschaft. OMG, wat stinkt dat. Heb hem gewassen en nu zit ie boos te mokken op wat wij zijn mok-plek noemen, de rugleuning van de bank. Natuurlijk nog geen idee hoe het verder gaat, maar ik ben blij dat ik hier mensen vind die mee willen denken. Heb inmiddels Malassezi gegoogled. Hij heeft alleen de jeuksymptomen, maar verder niet. Eerst maar eens zien hoe de teershampoo bevalt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door