Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1705155
In een ander topic las ik over een droogmachine van 25 euro, dat zou ik wel het proberen waard vinden. Maar wat droog je nou precies en waarom? Blijven voedingsstoffen behouden tijdens het drogen? Droog je puur als snack of om een andere reden? Hoe lang duurt dat drogen dan (zit er een goede gebruiksaanwijzing bij zo'n ding?)? En hoe lang houd je dat gedroogde 'spul' goed?
#1705171
Je kunt bijna alles drogen, alleen iets waar veel vet aan zit droog je niet.
Meestal word er vlees en orgaan gedroogt om te geven als beloning of als kauwstaafje. Je kunt ook bijv een stukje vlees als beloning geven, maar dat word zo'n kledderboei in een zakje ;)

Voedingsstoffen blijven behouden wanneer je vlees droogt.
Een enkeling droogt een 'menu' voor bijv 2 weken (vlees en orgaan) voor als ze op vakantie gaan en op de plaats van bestemming kopen ze dan kippenbouten oid om als vleesbot te geven. Zo hebben ze voldoende afwisseling.

Hoe lang je iets moet drogen ligt aan de grote van de stukken die je er in legt. Kleine stukjes zijn natuurlijk sneller droog dan grote stukken.
Je kunt controleren of het droog genoeg is door een stukje door te breken.

Bewaren doe je in de vriezer. Als je dan bijv gaat trainen haal je een deel uit de vriezer. Je hebt namelijk kans er op dat als het niet droog genoeg is dat het gaat schimmelen ;)
#1708450
Ik denk dat ik hem morgen binnenkrijg. Ze waren gisteren al aan de deur geweest maar ik was er niet. Ik heb om te beginnen een pond kipfilet gehaald, dat snij ik dus aan reepjes van 1 cm hé. De beschrijving die er bij zit zal in het Duits zijn, dus hoop dat ik er uitkom :-)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door