Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Alba
#1705185
De hond van een vriendin van mij krijgt al een tijd pijnstillers. Hij heeft arthrose in een voorpoot, hij is al eens geopereerd om het weg te halen maar zoals verwacht is dat natuurlijk geen blijvende oplossing. Inmiddels is hij van af en toe een pijnstiller naar elke dag 1 Previcox gegaan en ze vraagt zich af wat te doen.
De dierenarts kwam met een nieuwe pijnstiller, die je maar eens per maand hoeft in te geven, Troxocil.

Het is een wat oudere Labrador, gecastreerde reu die keurig op gewicht is (wat knap is aangezien hij dus niet heel veel kan bewegen en wel van eten houdt!). Hij staat momenteel op brok, ze is best overtuigd van vers maar dat gaat niet aangezien ze op het moment bij haar ouders woont. Alle adviezen hierover heeft ze al minstens 100 maal van mij en anderen gehoord, dat weet ze dus die ga ik niet nog eens geven. Maar ik hoop op andere goede tips voor haar die haar hond misschien kunnen helpen.

Wie heeft er ervaring met Troxocil maar vooral: zijn er geen alternatieven?
Ik 'ken' zelf Puur Arthro en Cox Compositum, is dat bijvoorbeeld iets om naast pijnstilling te geven en zou ze daarvoor de hoeveelheid pijnstilling misschien kunnen afbouwen als het aanslaat? Of is dit niet voor honden die chronisch last hebben?
Zijn er andere middelen die goed kunnen helpen?

Regelmatig lees ik hier wel over verschillende middelen, heb de zoekfunctie al gebruikt op arthrose maar wordt er niet echt wijs uit. Sorry dus dat ik een vraag stel die hier waarschijnlijk al heel vaak langs is gekomen :-[ maar ik zou haar zo graag helpen!
Door Sella
#1705269
ik geef ook troxocil.
Een lagere dosering dan hij mag hebben.
De oprthopeed heeft goede ervaringen met dit middel en helpt ook de ontstekingsreactie beter in toom te houden.

Ik geef salisprin en groenlipmossel erbij.
ALs het helemaal niet wil krijgt hij er nog een tramadol bij.
Hij heeft eerst 3 keer de dosering gehad die bij zijn gewicht horen.
Nu 6 keer 20 mg minder, en dan hopen we op 50 mg te eindigen.

Ook helpt glucosamine met chondroitine om de boel wat soepeler te houden.
Door Fynn
#1705472
Hoi Anne

Asani heeft eerst dagelijks previcox gehad en deed het daar heel goed op.
227 mg per tablet en voor 30 tabletten waren we 60 euro kwijt.
Dat hebben we zo'n 8 maanden gedaan.
Nu krijgt hij trocoxil je begint met 1 tabl en dan na 2 weken weer 1 tablet en na die periode ga je naar 1x per maand een tablet.
Ik merk wel na 3 weken aan Asani dat de pijnstiller uitgewerkt is en je mag er geen andere pijnstiller bij geven .
Dat is wel een nadeel ervan.
Verder betaal ik voor 3 tabletten 106 euro .
Ik heb verder alles van glucosamine olie,poeder en what ever al gegeven en ik merk er weinig van moet ik zeggen dus momenteel geef ik er niets extra bij.

Groetjes Rian
Door Sella
#1705530
Ik mag nog steeds na 3 weken van de orthopeed een nieuwe toroxocil ingeven.
Omdat ik een stuk lager doseer, om hem tegen zichzelf moet beschermen, mag ik er een halve previcox bijgeven( een halve van 227 mg), maar alleen als hij niet meer wil lopen.
Maar mijn hond heeft gewoon heel veel pijn doordat zijn rugoperatie nog aan het genezen is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door