Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door judith vd
#1704152
Zo, mijn 1ste bestelling van Herby is binnen. Ze gebruiken een ongekoelde wagen. Nu heb ik wel gelezen dat het niet zo'n ramp is als je je vlees 1 of zelfs meerdere keren laat ontdooien en dan weer invriest, maar als het zo heet is als 2 weken terug en ze moeten een eind rijden, dan weet ik niet hoe eea er dan nog uit ziet.
Afijn, om alles te portioneren moet ik alles wel deels laten ontdooien en nu ligt dus mijn hele keuken vol met zakken vlees.
Een tip om dit de volgende keer anders aan te pakken? Kan het natuurlijk ook in delen doen, maar dan wordt het wel een heel tijdrovend klusje.

Judith
Door Anthraciet
#1704161
Ik gooi alles van Herby altijd zo de vriezer in, maar hier moet er dan ook 3,5 kilo per dag doorheen, dus ik vind de kilopakken ideaal :biggrin2:

Ik weet niet hoe groot de porties zijn die jij moet maken?
Door hannabelgje
#1704164
Alles gaat bij mij de badkuip in en als het wat ontdooit is dan verpak ik het in porties en gaat het de vriezer in. Bad goed uitspoelen, chloor of dettol erdoor en klaar is het weer.

groetjes van Hanna.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1704165
Idd afhankelijk van het aantal kilo's, hier gaan herby's producten ook zo de vriezer in.
Toen ik alleen nog kleine honden had, had een aantal grotere bakken en emmers waarin ik het vlees deed om zo te ontdooien.
Meestal kon het spul van herby dezelfde dag wel.
Wel hield ik rekening met verdelen, dus aten ze precies 1kg vleesbot in 2 dagen, zo kon het vleesbot per kilo de vriezer in.
Ik lees ook wel van mensen dat ze het per kilo de vriezer ingooien en dan ieder dag deels laten ontdooien en weer terug gooien wat ze niet gebruiken, maar dat lijkt mij veel meer werk dan in 1x.
Gebruikersavatar
Door judith vd
#1704224
Diza is nog maar een pup van 13 weken en ruim 9 kilo ('t is een wetterhoun en ze wordt uiteindelijk ruim 25 kilo).
Ze krijgt nog gedeeltelijk barf (rustig maar: ik ga uiteindelijk naar volledig barf  8)), dus heb nu echt kleinere porties nodig.
Een bad heb ik niet, maar dat van die emmers is een goed plan.

Judith
Door Too
#1704286
Met 2 katten [á 90gr/dag] heb ik maar weinig kilo's nodig om aan heeeeeel veel porties te komen  ;)
Vandaag was t maar 4 kilo; dan gaan de zakken vlees in de gootsteen, veel zakjes en wat etiketten in de aanslag en snijden maar
Als t meer is [hier is 10/13 kilo echt veel] dan gaat t te portioneren deel in een grote box, de rest gelijk de vries in totdat ik t nodig heb -dat portioneer ik op dat moment-
Door Ons Elftal
#1704611
judith vd schreef: Zo, mijn 1ste bestelling van Herby is binnen. Ze gebruiken een ongekoelde wagen. Judith
Vreemd, ik heb vandaag een bestelling van Herby ontvangen vanuit een koelwagen. Misschien rijden er meerdere chauffeurs?
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1704628
Wat ik in porties wil verdelen leg ik in de douche neer.Het vleesvocht wat dan eventueel vrij komt loopt dan direct het putje in.
Zo gauw het dusdanig is ontdooid dat ik er met een mes door heen kan komen, snij ik het in porties en vries ik het weer in.
De diepvries zet ik een paar uur van de voren al op invries stand, zodat het zo snel mogelijk weer bevriest.
Gebruikersavatar
Door choopy
#1704680
Hier ligt het ook gewoon op het aanrecht, maar kilo verpakkingen gaan ook zo de vriezer in.
Ik wil nog wel eens grootverpakking bestellen bij Lupa, en dan is het een vuilniszak op het aanrecht en ontdooien maar. Soms duurt dit wel 2 dagen voordat ik door 25 kg heel ben..
Maar toen we de keuken hebben aangepakt, heb ik rekening mee gehouden, dat ik een werkstukje voor het vlees heb ;)
Door Souris
#1705046
de laatste keer dat ik binnen kreeg is paar weken geleden toen het echt bloed/heet was. Het leek wel een gekoelde wagen maar al het vlees was bijna allemaal al ontdooid.... >:( Smerige zooi overal....
Maar ja ik moet ook alles eerst beetje ontdooien en in proties verdelen dus opzich geen ramp maar ik vind het niet netjes en buitengewoon vreemd....

Vlees ontdooi ik buiten op de tafel omdat die het grootste oppervlak heeft. Daarna gewoon met de tuinslang. Eigenlijk doen we niets in de keuken klaar maken...Badkuip is ook slim zeg!
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1705115
ik gooide alles altijd gelijk in de vriezer.. maar zo langzaam aan vind ik het toch minder goed dat ik niet precies weet wat ik voer aan bot, spier en orgaan..
ik pakte gewoon wat met in gedachten wat ze de dagen ervoor gegeten had..
in t begin maakte ik ook gelijk porties van alles wat ik besteld had.. maar ik was daar gewoon 5 uur mee bezig!
daar heb ik geen zin meer in hoor..

wat ik nu sinds kort doe, is af en toe een paar zakken pakken.. bijv. 2 bot, 2 spier en 1 orgaan.. en dat dan in zakjes verdelen..
ik doe dat dan een paar dagen achter elkaar dus dan heeft ze wel in korte tijd ook verschillende diersoorten..
ik kan dan weer een week of 2 vooruit zeg maar.. en dat vind ik prima..
zo zie ik niet op tegen uren in de keuken (of in de schuur) staan.. en het wordt niet zon vieze bende.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door