Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Migudu
#1704508
Ik heb een paar vraagjes...

-Soms als ik hem karkas of i.d. geef, kijkt hij mij aan en zucht nog net niet..Zo van..pffff...moet ik er echt voor werken?
Hij eet het wel hoor, vindt het ook lekker, maar is soms gewoon lui. Gewoon laten gaan en bij blijven he?
-Als hij gebarft heeft, gaat hij vaak met zijn kop over de tegels schuren? Waarom doet hij dit?

En vanavond was trouwens het toppunt...hij kreeg parelhoenkarkas en kvv...de kvv liet hij staan in de bak, en hij at het pas op toen ik het op de tegels had gegooid.
Spoor je dan niet, of wel??? ;D ;D

Groetjes,
Gerda
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#1704525
Migudu schreef: Ik heb een paar vraagjes...

-Soms als ik hem karkas of i.d. geef, kijkt hij mij aan en zucht nog net niet..Zo van..pffff...moet ik er echt voor werken?
Hij eet het wel hoor, vindt het ook lekker, maar is soms gewoon lui. Gewoon laten gaan en bij blijven he?
-Als hij gebarft heeft, gaat hij vaak met zijn kop over de tegels schuren? Waarom doet hij dit?

En vanavond was trouwens het toppunt...hij kreeg parelhoenkarkas en kvv...de kvv liet hij staan in de bak, en hij at het pas op toen ik het op de tegels had gegooid.
Spoor je dan niet, of wel??? ;D ;D

Groetjes,
Gerda
Ik denk dat hij z`n snuit wil schoon wrijven, wees blij dat hij het buiten doet, hier willen de meiden over de vloerbedekking schuren met hun snuit, zovan lekker gegeten vrouwtje nu even poetsen.. :D
Is het een roestvrijstalen bak op de tegels?
Die kunnen met het eten schuiven en voor hem een vervelend geluid geven..misschien..
Door Migudu
#1704527
Nee, de bak staat gewoon in een standaard.
Karkas leg ik altijd meteen op de tegels, daar komt het toch terecht.

Groetjes,
Gerda
Door Lizzy
#1706041
Migudu schreef: Ik heb een paar vraagjes...

-Soms als ik hem karkas of i.d. geef, kijkt hij mij aan en zucht nog net niet..Zo van..pffff...moet ik er echt voor werken?
Hij eet het wel hoor, vindt het ook lekker, maar is soms gewoon lui. Gewoon laten gaan en bij blijven he?
-Als hij gebarft heeft, gaat hij vaak met zijn kop over de tegels schuren? Waarom doet hij dit?

En vanavond was trouwens het toppunt...hij kreeg parelhoenkarkas en kvv...de kvv liet hij staan in de bak, en hij at het pas op toen ik het op de tegels had gegooid.
Spoor je dan niet, of wel??? ;D ;D

Groetjes,
Gerda
- Ik zou in de buurt blijven. Maar je hoeft er niet persee naast te blijven staan hoor. Gewoon dat je wel kunt zien en horen hoe het gaat. Blijkbaar heeft hij ook niet echt honger? Want anders eet hij het wel in 1 keer op, vermoed ik. Krijgt hij 1 of 2 keer per dag eten?

- Snoetenpoetsen. Ik heb geen idee waarom honden dat doen, maar hier veegt het tuig hun bek af aan de hondenmanden.

Ik denk dat veel honden het eten uit standaards helemaal niet prettig vinden. Sommige wel (heb ik onlangs in de bar geleerd) maar de meeste eten liever gewoon op de grond. Ik zet de voerbakken standaard op de grond hier. Dus of hij spoort....? Ehhh.... Ik weet het niet ;D
Door Migudu
#1706044
Hij krijgt sinds kort een keer per dag. Twee keer werkte niet meer.
Vind het nog steeds best veel voer voor een maaltijd, maar hij heeft er minder moeite mee... :biggrin2:

Groetjes,
Gerda
Door pallas
#1707341
Het kan ook zijn dat nu je hem 1 keer per dag voert, hij toch wat minder nodig heeft.
Veel honden verteren hun barf nog beter als je één keer per dag voert.

Ik hou de honden wel in de gaten, maar ga niet bij ze in de ruimte staan, dan eten ze meer op hun gemak.

snoetje wrijven doen ze hier als ze uitzonderlijk lekker gegeten hebben :biggrin2:
Door BubbaBling
#1708442
Sanyo schreef: Snoeten poetsen na het eten doen ze hier langs de bank of mijn broek :-X :D
Alleen maar bank en broek?  ;D
Hier is t bank broek kleedjes kussens gordijnen... alles wat ze tegen komen  ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door