Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Babsie
#1704309
Ik ben de afgelopen dagen de verschillende KVV`s eens aan het bestuderen geweest en ben dus benieuwd of deze merken inderdaad zo compleet zijn als ze beweren te zijn?
Ik weet dat het goed is om verschillende KVV`s door elkaar heen te gebruiken maar in het begin zal ik toch echt één merk gaan gebruiken omdat onze honden alleen brok gewend zijn en ik dus voorzichtig wil beginnen.
#1704373
Oké, das mijn fout.
Maar zo`n vleesmix bestaande uit 60% rundvlees 20% kipkarkas en 20% pens........dat is niet compleet genoeg? Wat zouden ze dan nog ter aanvulling nodig hebben?

Ik heb hier al heel wat gelezen maar snap nog niet helemaal wat nou precies het ideaalplaatje is? Ben helemaal nieuw in de wereld van KVV dus het duizeld me een beetje!  :D
#1704375
Ik zou sowieso afwisselen, zodat je minimaal vier diersoorten voert en op z'n minst hart, lever en nier als orgaan voert. Misschien kun je Herby en Lotgering afwisselen. Herby heeft twee vleesmixen, één daarvan bevat maar twee diersoorten en de ander bevat geen bot. Lotgering weet ik niet, volgens mij drie diersoorten.
#1704378
[quote="Babsie"]
Oké, das mijn fout.
Maar zo`n vleesmix bestaande uit 60% rundvlees 20% kipkarkas en 20% pens........dat is niet compleet genoeg? Wat zouden ze dan nog ter aanvulling nodig hebben?

Ik heb hier al heel wat gelezen maar snap nog niet helemaal wat nou precies het ideaalplaatje is? Ben helemaal nieuw in de wereld van KVV dus het duizeld me een beetje!  :D
[/quote]

Je kunt beide vleesmixen met beide botmixen afwisselen, zodat je minimaal vier diersoorten hebt en de juiste verhoudingen spiervlees-bot-orgaan. Oh ja pens had ik er niet bij gezet in mijn vorige post, ook een belangrijk orgaan.
Door Too
#1704399
Da's nou precies t lastige aan die mixen....
bij een kvv zijn de percentages ook niet bekend maar wanneer t compleet genoemd wordt mag je er van uitgaan dat je hond geen grote tekorten oploopt [vaak omdat er pre-mix wordt toegevoegd] een mix moet je gaan opleuken tot een compleet verhaal.

T grote voordeel van zelf samenstellen is dat je exact weet welke percentages je voert [en welke kwaliteit vlees]
#1704426
Ik vind het al heel heldhaftig dat ik overweeg om over te stappen op KVV dus dat zelf samenstellen is misschien een volgende stap.  :-X

Heb zowel Herby als Lotgering ook een mail gestuurd om te kijken wat zij zeggen maar nog geen reactie ontvangen, we wachten af.
Door Too
#1704448
In dat geval is t denk ik handiger én makkelijker om 'gewoon' kvv te voeren,
mengsels die al compleet zijn dan hoef je niet te hannesen met vleesjes om iets compleet te maken
Er zijn legio merken in alle prijsklassen te koop.
#1704476
Thanks........dat antwoord hoopte ik te krijgen!  :biggrin2:
Zag dat o.a. Lotgering ook de complete versies verkoopt en om mij heen hoor ik daar wel veel goeds over.....we gaan binnenkort op vakantie maar denk dat ik na de vakantie de overstap maar eens ga wagen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door