Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Dreetje
#1704283
Sil en Laurie hebben vanavond voor het eerst konijnkarkas (klein beetje kapotgeslagen) op, en ik kan jullie vertellen : ze vonden het heerlijk!!
Het viel me heel erg mee dat Sil het zo netjes opat (hij is nog niet zoveel gewend, heeft tot nu toe alleen maar een paar kleine stukjes kippenek en hele
sardientjes op).
Laurie is hier de kliko dus daar verwachtte ik geen problemen mee, ze was alleen wat haastig.
Weer een stap in de goede richting. ;)
Nu nog even kijken waar ik een beetje goed konijnkarkas kan kopen.
(ik had ze nu via NynkeF  om te poberen)
Dit wilde ik even met jullie delen.
Laatst gewijzigd door Dreetje op wo 04 aug 2010, 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Too
#1704290
Goed zo!
En idd voor haastige eters is een karkas of een ander groot stuk hartstikke goed.. dat kunnen ze niet in 1x doorslikken
Door Dreetje
#1704314
nikèdog2000 schreef: volgens mij kwamen ze bij mij vandaan
het is lekker eten hè voor de hondjes
Ze vonden het geweldig!!
Door Migudu
#1704401
Migudu gaat volgende week voor het eerst konijnenkarkas eten, ik ben heeeeel benieuwd!
Is het veel groter dan bekende karkassen, zoals kip en parelhoen? Of harder? Of valt dat mee?

Groetjes,
Gerda
Door Too
#1704420
T valt alles mee... dames poes eten met smaak een stukje nijn, t is ietsjes harder dan parelhoen maar echt goed te kauwen
Door Dreetje
#1706256
Ik ben nog even aan het rondkijken voor het botgedeelte van de voeding.
Ik kom ook eenderug tegen, is dit hetzelfde als karkas?
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1706284
Dreetje schreef: Ik ben nog even aan het rondkijken voor het botgedeelte van de voeding.
Ik kom ook eenderug tegen, is dit hetzelfde als karkas?
Ja ongeveer, alleen dan niet het hele karkas, maar alleen de rug met daaromheen vlees en wat vel.
Bestaat voor ongeveer 60% uit vlees en 40% uit bot, zien er mooi uit dus!
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#1706439
Migudu schreef: Migudu gaat volgende week voor het eerst konijnenkarkas eten, ik ben heeeeel benieuwd!
Is het veel groter dan bekende karkassen, zoals kip en parelhoen? Of harder? Of valt dat mee?
Wij gaan voor Daisy ook konijnkarkas halen. Ben ook wel benieuwd naar de hardheid en vooral spiervlees-bot verhouding. De konijnkarkassen die ik kan krijgen hier, zijn ongeveer 1.5 kilo per stuk. Veel groter dan de kipkarkas (ongeveer 125 gram) en de parelhoenkarkas (250 gram) die ik ken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door