Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Nadia
#1703500
Kan iemand mij vertellen waarom de katten KVV altijd duurder is??
Welk verschil zit hierin? Ik dacht dat het alleen fijner gemalen is. Waarom dan duurder?

Ik ga er vanuit dat ik mijn katten toch gewoon de hondenvariant kan geven?? Het word sowieso een konijn smaakje ofzo, dus zonder pens.
Door bloemetje
#1703828
Kweet niet precies.. Ik vind bijv katten/hondencb totaal anders eruit zien en ruiken! Zowiezo idd wat fijner gemalen en misschien minder orgaan ofzo? Ik weet het niet zo precies.. Het zal qua additieven (vit/min) ook wel anders zijn. Ik geloof dat honden en katten qua voedingsbehoeften toch wel iets verschillen.
Bij mij is de hoofdmoet voor de damespoes toch kattencb en zo nu en dan krijgen ze hondencb of rodi lam/rijst bijv.
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#1703840
Volgens mij eten katten meer spiervlees en minder organen dan honden. Kan ik fout hebben hoor, maar ik meen dit ooit gelezen te hebben. Dat, en het feit dat de markt ervoor veel kleiner is, zou het prijsverschil kunnen verklaren.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1703852
Het prijsverschil wordt grotendeels gebaseerd op de mentaliteit en draagkracht van de koper. Omdat katten veel minder verbruiken dan de gemiddelde hond kan/mag de kiloprijs van kattenvoer hoger zijn dan voor hondenvoer. Verkoopprijzen worden veelal gebaseerd op de wetenschap "wat wil een eigenaar voor zijn dier uitgeven" die cijfers zijn bekend en als bekend is dat een kat 0,50 cent per dag mag kosten dan kun je aan de hand van dat gegeven je kiloprijs vast gaan stellen.
Eerdere/andere verklaringen van geen rijst/meer spiervlees verklaren niet de soms verdubbelde kiloprijs. Fijnere maling al helemaal niet, aangezien dat een kwestie is van een andere roostertje op je molen zetten.

Heel veel katten eten goed van de hondenversies mee, maar dan moet de kat wel pens blieven of de grovere maling willen eten en daar schort het nog wel eens aan.
Door Nadia
#1703874
Klinkt logisch. en idd uitgekookt, dat wel.
Ik wil 3 dagen KVV gaan voeren, heb nu 2 kilo CB kat natuur, 1kilo eend en 1kilo lam gehaald.
De lam en eend is 'honden' variant. Het kan dus geen kwaad om deze 2 keer in de week te voeren?? (1x lam 1x eend en dan 1 keer kat natuur) De rest van de dagen blijven ze barfen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1704072
[quote="Nadia"]
Klinkt logisch. en idd uitgekookt, dat wel.
Ik wil 3 dagen KVV gaan voeren, heb nu 2 kilo CB kat natuur, 1kilo eend en 1kilo lam gehaald.
De lam en eend is 'honden' variant. Het kan dus geen kwaad om deze 2 keer in de week te voeren?? (1x lam 1x eend en dan 1 keer kat natuur) De rest van de dagen blijven ze barfen.

[/quote]

Nee hoor, kan absoluut geen kwaad.
Door Limpy
#1704275
Lusten de kattenkinders pens en groentes? Ja, vooral af en toe de hondenversie geven dan!

De 2 vleermuizen hier zijn ook gek op pens (ja sommige katten zijn "raar") en die krijgen dus of 1x p/week pens of een hondenkvv met pens erin... (is ook weer extra smaakje want de HBgeit vinden ze wél lekker en gewoon geitenvlees niet, de zotten)
Door Limpy
#1704308
;D pekke kreeg bij de fokker ook af en toe pens vanaf dat hij gespeent werd, was ook altijd z´n favoriete orgaanvlees dus dat heb ik er hier ook maar ingehouden voor hem en obi-wan doet zowaar mee daarin (de oudjes af en toe als zin hebben 3 hapjes)

Na ja, scheelt jouw weer in de prijs...

Ik snap die prijsverschillen ook niet en ben blij dat ze hier nu ook barfen, de kvv is voor heel af en toe voor gemak en/of de lekker...
Door ~anna~
#1705594
BIBI kip-mix(hond) is ook geschikt voor katten, en verkrijgbaar in 250, 500 en 1000 gram.
Voor de afwisseling een idee.
Laatst gewijzigd door ~anna~ op do 05 aug 2010, 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#1705863
hier eten de katten al zo veel jaar hondenkvv mee... ze eten meer hondenkvv dan de honden  ::) ;D Gaat super met ze sindsdien!  :D
Ze eten pens mee, mits het niet te veel ruikt en mits er niet al te veel in zit, maar gewoon een goede verhouding.
Gebruikersavatar
Door Madera
#1707130
[quote="Limpy´s aai-assistente"]
De 2 vleermuizen hier zijn ook gek op pens (ja sommige katten zijn "raar") en die krijgen dus of 1x p/week pens of een hondenkvv met pens erin...[/quote]

Fin van mij jat het liefste voer uit luck zn bak.. maakt niet uit wat erin zit, álles is lekkerder als het van luck is....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door