Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Netty
#1702914
Atopica, dat is wat ik een dikke maand geleden voor Tof voorgeschreven heb gekregen

de eerste maand kreeg ze iedere dag 1 capsule en nu om de dag 1, om het af te bouwen naar 2 keer in de week een capsule

ze reageert er goed op, ze was op haar buik, billen en onder haar kin helemaal zwart geworden met dikke huidschilvers en vettige afscheiding.......van de allergische reacties.
haar hele leven heb ik al met haar getobt en ik heb al van alles geprobeerd om haar een mooie jeukvrije huid te laten hebben, eleminatie voeding, pillen, afschraapsels, bloedonderzoek, maar alles leek geen ruk uit te maken, het bleef bagger. ik kon er niet achter komen waar ze precies allergisch voor was, blijkbaar waren het een aantal verschillende dingen samen.

toen ik de laatste keer in S'pore was, heeft ze een hernia gehad, omvallen en pijn hebben
mijn man is toen met haar naar de dichtsbijzijnde dierenarts gegaan en die heeft haar pijnstillers en spierverslappers voor geschreven.
die kuur heeft ze keurig afgemaakt en ik ben met haar weer terug gegaan voor de nacontrolle, alles was goed, we waren er snel bij, zei hij
ik had het met hem over die huid en wat ik er allemaal al aan gedaan had.
hij stelde me dus die Atopica voor om te proberen, en YES, het slaat aan
de schilvers zijn zo goed als weg, de huid wordt weer roze, maar bovenal, ze heeft geen jeuk meer
ze wandelt weer vrolijk mee, ze heeft zelfs gisteren iets wat gespeeld, iets wat ze al jaren niet meer gedaan had, dus so far so good......
alleen zie ik nu wratjes verschijnen op haar flanken, niet veel, maar toch, het staat ook ergens op internet te lezen dat het immuunsysteem plat legt en dat eventuele tumoren kunnen groeien.
ze heeft ook een bult in haar nek, maar gezien haar hoge leeftijd is het geen optie om haar te verdoven en een puntie ervan te nemen.

ik vraag me nu dus af, dat die groei af gaat nemen en het immuunsysteem weer zelf gaat werken als ze straks op 2 tabletten per week zit.

ze is 14 jaar, ik weet dat het bagger is kwa medicijn, maar ze knapt er zo van op.....dat is me ook zoveel waard!!!!
maar die tumoren.....dat zit me wel dwars.
weet iemand of die groei dus stopt of minder wordt naar mate ze minder van die pillen binnen krijgt?
Door tieneke
#1702953
Zonder jeuk is natuurlijk wel heel erg fijn voor Tof  ;)
Ik zou afbouwen en kijken hoe ze hierop reageert.
Door Sella
#1704087
ik heb het kort gebruikt, maar meneers pancreas ging er weer van op zijn kont dus ik ben gestopt.
Ik weet alleen dat de dosis die ik moest geven, je op ontstekingen moest letten, rare bulten meteen moest melden en dat er bloedonderzoek gedaan moest worden.
Door Netty
#1704153
hier kom ik ook niet echt verder mee.

ik heb bijna geen keuze meer, het is of dit middel en de eventuele bijwerkingen
of een hond die gek wordt van de jeuk, stinkt en zwart ziet van de allergische reacties van dingen waar ik na 15 jaar dokteren nog steeds niet achter ben van wat het is.

ik houd haar denk ik maar op de onderhouds dosering van 2 pillen per week en hopen dat ze hier geen rare dingen mee ontwikkelt.
voor een beestje van 14 jaar is lekker in haar vel zitten zonder jeuk denk ik beter te doen dan als een stinkkroket op pootjes rond te lopen :-X
Door Sella
#1704185
Mijn hond was 4.

Dus ik zou met een woefke van 14 ook jou keuze nemen.
Want zonder de onderhoudsdosering heeft ze ook niet echt plezier in haar leven.

Ik moest kiezen, een peri anaalfistel heel, maar hond op sterven na dood door een niet werkende pancreas.

Nu zijn we met lokale cyclosporine bezig op de fistel
Door Netty
#1704239
Sella schreef: Mijn hond was 4.

Dus ik zou met een woefke van 14 ook jou keuze nemen.
Want zonder de onderhoudsdosering heeft ze ook niet echt plezier in haar leven.

Ik moest kiezen, een peri anaalfistel heel, maar hond op sterven na dood door een niet werkende pancreas.

Nu zijn we met lokale cyclosporine bezig op de fistel



4 is een ander iets dan 14 ;)

ik kan me voorstellen dat je dan erg achter je oren gaat krabben als je de bijwerkingen leest.
eerlijk gezegd schrok ik er ook van, maar aangezien ik al zoveel jaar loop te tobben en de leeftijd in acht genomen, kan ik bijna niet anders.
ik had gehoopt dat er in de tussen tijd al het een en ander veranderd was of een meer uitgebreidere info beschikbaar.

een fistel? is dat niet een gemeen ding in of op de huid?
Door Truus
#1704259
Netty schreef:

ik houd haar denk ik maar op de onderhouds dosering van 2 pillen per week en hopen dat ze hier geen rare dingen mee ontwikkelt.
voor een beestje van 14 jaar is lekker in haar vel zitten zonder jeuk denk ik beter te doen dan als een stinkkroket op pootjes rond te lopen :-X
Zo is het maar net ;)

Maar dan heb je nog geen antwoord op je vraag..
*ik vraag me nu dus af, dat die groei af gaat nemen en het immuunsysteem weer zelf gaat werken als ze straks op 2 tabletten per week zit*
Door Sella
#1704280
Netty schreef:


4 is een ander iets dan 14 ;)

ik kan me voorstellen dat je dan erg achter je oren gaat krabben als je de bijwerkingen leest.
eerlijk gezegd schrok ik er ook van, maar aangezien ik al zoveel jaar loop te tobben en de leeftijd in acht genomen, kan ik bijna niet anders.
ik had gehoopt dat er in de tussen tijd al het een en ander veranderd was of een meer uitgebreidere info beschikbaar.

een fistel? is dat niet een gemeen ding in of op de huid?
Deze fistel is bij zijn achterwerk. Dat heet peri anaal fistel, dat is een duiitse herder ding.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1705824
Netty, ik zou proberen op welke zo laag mogelijke dosering de jeuk wegblijft. De wratten zullen niet echt meer weggaan, denk ik, maar dan groeien ze in elk geval niet meer (zo hard).
Door Netty
#1705894
Hitam schreef: Netty, ik zou proberen op welke zo laag mogelijke dosering de jeuk wegblijft. De wratten zullen niet echt meer weggaan, denk ik, maar dan groeien ze in elk geval niet meer (zo hard).




dank je wel,
ik probeer op die 2 pillen per week te gaan, ik moet nog 1 week afbouwen en dan op die 2 pillen per week
ik zag vanmiddag dat haar tandvlees heel donker is
maar ik moet eerlijk zeggen, dan ik niet weet of het door de pillen komt of dat ze dat al had
ze was helemaal zwart geworden kwa huid, en dat wordt zachtjes aan beter, haar komt terug, en haar stemming is logischer wijs ook beter.
gisteren was ze erg ziek, niet eten, eerst diaree en later niet kunnen poepen, wel drang maar er kwam niks.
ze gedroeg zich heel raar, bleef in het midden van de straat ineens stil staan, wilde toen ze de deur uit kwam links af ipv rechts.....ze gedroeg zich of ze helemaal de weg kwijt was......
vandaag ging het gelukkig beter, ze eet weer en poept normaal.....en loopt ook weer gezellig mee als we haar rondje lopen.
het is nu echt een zorgenkind geworden, en ik ben iedere dag blij dat ze er nog is.........
Door tieneke
#1705945
Netty schreef:



dank je wel,
ik probeer op die 2 pillen per week te gaan, ik moet nog 1 week afbouwen en dan op die 2 pillen per week
ik zag vanmiddag dat haar tandvlees heel donker is
maar ik moet eerlijk zeggen, dan ik niet weet of het door de pillen komt of dat ze dat al had
ze was helemaal zwart geworden kwa huid, en dat wordt zachtjes aan beter, haar komt terug, en haar stemming is logischer wijs ook beter.
gisteren was ze erg ziek, niet eten, eerst diaree en later niet kunnen poepen, wel drang maar er kwam niks.
ze gedroeg zich heel raar, bleef in het midden van de straat ineens stil staan, wilde toen ze de deur uit kwam links af ipv rechts.....ze gedroeg zich of ze helemaal de weg kwijt was......
vandaag ging het gelukkig beter, ze eet weer en poept normaal.....en loopt ook weer gezellig mee als we haar rondje lopen.
het is nu echt een zorgenkind geworden, en ik ben iedere dag blij dat ze er nog is.........
Geniet nog maar van je Tof  :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door