Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door greystardust
#1703886
Zit zelf erg te dubben en hoor graag jullie mening  ;)

Ik voer sinds een poosje Lotgering wat mij (en de honden ) prima bevalt.
Ze zien er goed uit, hebben eerst ontzettend verhaart en zijn nu weer mooi grijs (zijn hun bruine gloed die ze hadden nu kwijt) en glimmen je weer tegemoet en eten het erg graag.
Nadeel de verpakking en dat je de kratten moet schoonspuiten als alles in de vriezer zit, maar ook dat is maar eens in de 20 dagen.

Hiervoor heb ik jaren smuldier gevoerd.
Ik kocht samen met een vriendin dit in en verkocht het ook door aan puppeneigenaren die vaak speciaal terug komen om hier voer te halen.
Nadeel was dat ik het gevoel had dat de honden wat bruiniger werden van kleur, voordelen is de verpakking en dat meer mensen dit als minder vies ervaren omdat het minder ruikt.

Nu is het zo dat ik een aantal 'klanten' heb die dus de Lotgering niet meer willen geven ivm de geur (ja klopt, je ruikt het meer door de knullige verpakking in vergelijking met de smuldier) zowel ingevroren als ontdooid.
Persoonlijk vind ik dat erg mee vallen (ik ontdooi elke avond 3 kilo en dan gaat het 's ochtends vroeg in afgesloten bakken de koelkast in) maar ja geur is natuurlijk heel persoonsgebonden.

Nu sta ik dus in het dubio.....
Lotgering blijven verkopen (ben ook verkooppunt sinds kort) en geven aan mijn eigen honden
of
terug op de smuldier waardoor meer pupeigenaren vers vlees blijven voeren die de smuldier gewend waren.....

Pfff  lastig hoor.....
Hoor graag jullie mening!!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1703894
Als voer A mij en mijn honden beter bevalt dan voer B, dan ging ik niet zelf voer B voeren voor het gemak van een ander. Smuldier is landelijk goed te verkrijgen, dus daaraan zou het niet hoeven liggen of de pupeigenaren wel/niet vers zouden voeren. Ze zouden misschien zelf even iets meer moeite moeten doen.
Door greystardust
#1703909
[quote="Angelique"]
Als voer A mij en mijn honden beter bevalt dan voer B, dan ging ik niet zelf voer B voeren voor het gemak van een ander. Smuldier is landelijk goed te verkrijgen, dus daaraan zou het niet hoeven liggen of de pupeigenaren wel/niet vers zouden voeren. Ze zouden misschien zelf even iets meer moeite moeten doen.
[/quote]

ja zo denk ik er ook wel over, maar vind het zo vervelend om de mensen te teleur te stellen....
hoewel smuldier hier makkelijk in de supermarkt te verkrijgen is, maar ja dan geen kilo rollen.
Ik zelf raadt idd ook aan in  soorten te varieren maar mijn vriezer is niet groot genoeg om beiden te verkopen dus zal ik er een vriezer bij moeten kopen zou ik dit willen doen en zelf geef ik er nog enkele barfdelen bij ter variatie.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1703942
[quote="greystardust"]
ja zo denk ik er ook wel over, maar vind het zo vervelend om de mensen te teleur te stellen....
hoewel smuldier hier makkelijk in de supermarkt te verkrijgen is, maar ja dan geen kilo rollen.
Ik zelf raadt idd ook aan in  soorten te varieren maar mijn vriezer is niet groot genoeg om beiden te verkopen dus zal ik er een vriezer bij moeten kopen zou ik dit willen doen en zelf geef ik er nog enkele barfdelen bij ter variatie.

[/quote]

In het slimste geval kopen ze het zelf rechtstreeks bij smulider, hebben ze ook kilorollen. Je moet het maar zo zien, als jij besluit morgen naar Frankrijk te verhuizen zullen de mensen ook zelf hun voer moeten regelen. Ik begrijp je gevoel heel goed, maar in de basis is het niet jouw verantwoordelijkheid hoe een pupeigenaar aan zijn/haar voer geraakt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door