Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Evie
#1703692
Ik bel een nieuwe dierenarts die zelf zou barfen hier in de omgeving. Ik vraag of dat klopt en of ik daar met Joy terecht kan.
De assistente gaat overleggen met de betreffende dierenarts en komt terug met het verhaal dat alleen barfen niet goed is. Ik moet haar er ook vitaminepillen bijgeven of brood of een had brokken  :o
Dit kan toch niet kloppen? Ik heb nog maar even geen afspraak gemaakt. Ik ga wel naar mijn eigen dierenarts want wat ik hiermee moet weet ik even niet. Ja dat ik haar geen brokken ga geven dat weet ik wel.
Door Stef@nie
#1703697
Als je gevarieerd genoeg voert, hoef je echt geen brood of vitaminepillen te gaan geven hoor :) ! Deze interpretatie van barf had ik nog niet eerder gehoord ::) ...
Door Truus
#1703701
Ken je het gezegde: Men heeft de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt?

Veel mensen denken mee te kunnen liften op het succes van Barf. Meer en meer lees je erover en het verbaast me dan wat een onzin er acheraan komt van ; niet compleet, toevoegingen geven enz.
Echt verdiepen in het Barfen is dan vaak niet aan de orde.
Ik erger me daaraan.
Door Lizzy
#1703702
Evie schreef: Ik bel een nieuwe dierenarts die zelf zou barfen hier in de omgeving. Ik vraag of dat klopt en of ik daar met Joy terecht kan.
De assistente gaat overleggen met de betreffende dierenarts en komt terug met het verhaal dat alleen barfen niet goed is. Ik moet haar er ook vitaminepillen bijgeven of brood of een had brokken  :o
Dit kan toch niet kloppen? Ik heb nog maar even geen afspraak gemaakt. Ik ga wel naar mijn eigen dierenarts want wat ik hiermee moet weet ik even niet. Ja dat ik haar geen brokken ga geven dat weet ik wel.
Wat precies? Dat je brood en vitamine pillen moet bij voeren of dat een zogenaamde pro-vers dierenarts helemaal niet pro-vers blijkt te zijn?

Brood is super ongezond voor honden. En bij een goed zelf samengesteld menu heb je helemaaaaal geen supplementen nodig. In tegendeel zelfs. Je supplementeert al gauw teveel of scheef in verhouding.

In geval van die DA: die is dus niet pro-vers. Ik zou verder zoeken!
Door Too
#1703725
Mwah deze da en assistente hebben [nog?] geen benul van versvoeren..

Normaal gesproken zal t me een zorg zijn wat de da van mijn manier van voeren denkt maar ik meen me te herinneren dat je nu eetproblemen met Evie hebt dán is t wel prettig als je niet gelijk afgeschoten wordt door een da.

In welke regio woon je wellicht zijn er BP-ers met suggesties


Ik heb  1x de verkorte versie gegeven aan mijn da [.. stel zelf 'prooi' samen, alle onderdelen en zeer gevarieerd in soorten.. géén granen... punt] nav een mogelijke verstopping, om aan te geven dat ontlasting beduidend steviger is dan van brokgevoerden.
Op de een of andere manier is dat blijven hangen, zelfs de assistentes weten t, en men houdt daar rekening mee
Bij een doodzieke kat zeggen ze dan: Ik weet dat je niet van blikjes houdt maar om haar nu even op gang te krijgen/houden beetje AD[stinkblik] door wat tartaar...  :)
Zelfs mijn weigering om te ontwormen en [veel] vaccineren hebben ze zonder discussie geaccepteerd.."je hebt er duidelijk over nagedacht, sluit aan bij voortschrijdend inzicht in de medische wereld.. klaar"
Door Evie
#1703786
Dat is het stomme.... het zou juist de dame (dierenarts) zijn die vers heeft gegeven aan ierse wolfshonden (die ze nu niet meer had)
Het eten gaat nu redelijk, ze eet wel weer meer maar nog niet overtuigd happy.
Er blijkt er nog 1 te zitten in nieuw amsterdam maar op haar site zie ik heel veel over katten maar bijna niets over honden.

Mijn eigen dierenarts is echt een schat hoor. Ze geeft toe dat ze er niets van weet maar wijst het niet direct af. Ik weet niet of ze zich erin verdiept. Maar ik vind het wel heel prettig om een dierenarts te hebben die er ook iets meer van weet.
Lizzy schreef: Wat precies? Dat je brood en vitamine pillen moet bij voeren of dat een zogenaamde pro-vers dierenarts helemaal niet pro-vers blijkt te zijn?
Beiden sloegen me met stomme verbazing. Ik heb hier inderdaad geen afspraak gemaakt. Dit voelt niet goed als het al zo begint, dan ga ik lekker naar mijn eigen dierenarts. En ik geef haar er niets bij aan vitamine pillen
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door