Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Danique
#170210
Jade krijgt s'ochtend brok (Farmfood) en s'avonds rodi pens/hart , dit is het niet... maar ik ben al zo vaak in haar jonge leven gewisseld ( Bento Kronen,Nutro,Kivo,RoyalCanin Hypoallergeen,)en dan nu Farmfood ik weet het niet meer....groetjes Natasja
Door Lizzy
#170216
Hoi Natasja, ik kreeg eerlijk gezegd al de indruk in jouw voorsteltopic dat je het niet meer weet.... Kom op meis, laat je hoofdje niet hangen hoor!

Jouw hondje heeft jeuk, is het niet? Mag ik vragen wat er door de dierenarts al onderzocht en uitgesloten is?

Hoe lang geef je nu Farmfood in combinatie met Rodi? En is de jeuk minder erg of erger geworden?

Heb je al eens geprobeerd om alleen Rodi te geven (de complete versie eventueel wel of niet afgewisseld met de niet-complete versie die je dan zelf kunt aanvullen)?

Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 20 sep 2004, 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Danique
#170270
Hoi Lizzy,

de dierenarts kan niks vinden als Jade nog niet loops is gewees volgende maand dan wil ze dat onderzoeken... ik heb ook nog een 7 jaar oude Bordeauxdog van een fokker vandaan sinds 2 maanden om even een voorbeeld te geven ze werd na 1 week bij ons loops en heeft zoch op 3 plekken opengekrapt ( ringworm?)echt heel erg en bij de dierenarts hebben ze haar een injectie tegen jeuk gegeven...die was over en haar loopsheid ook een paar dagen later kreeg ze baarmoeder ontsteking maar we kunnen haar niet laten sterelliseren vanwege haar gewicht en leeftijd er is ons de optie en laatste redmiddel geboden ...antibiotica....we zijn nu voor 170 euro antibiotica armer maar dat is haar enige redmiddel...maar wat ik hiermee wil zeggen is dat haar jeuk anders is.....Jade heeft ook een wat droge vacht, haar ontlasting is nu goed ..we hebben voor de overschakeling naar farmfood haar eerst 5 dagen rodi pens/hart gegeven haar ontlasting knapte zienderogen op....ik geef alleen nu farmfood voor het gevoel omdat ik het idee heb dat ze met bijv rodi pens/hart (is compleet ) tekort doe.......ik wil heus van alles proberen en ik wil echt het beste voor haar....pootje van Jade en groetjes van Natasja
Door Peet
#170276
Hai Natasja,

Farmfood is op zich geen foute brok, maar bevat nog steeds granen. Graan is erg vaak de veroorzaker van jeuk- en vachtproblemen. Daarbij is zo'n geperste brok ook nogal zwaar om te verteren, daar kunnen niet alle honden even goed tegen.

Misschien moet je eens Bibi of Carnibest proberen. Die zijn kant-en-klaar en helemaal compleet. (Rodi-Compleet is ook prima hoor, daar zit alles in, dus wees niet bang dat je je hond te kort doet)..
Aan deze kvv's (kompleet vers voer) hoef je niets toe te voegen, je hond zal er van smullen en er zit geen graan in. Ik weet niet waar je woont, maar er zijn van beide merken diverse verkooppunten in het land. En anders kan je altijd nog een oproepje plaatsen of je wat bij een mede-BP'er mag overnemen.
Door Danique
#170291
Dankjewel voor het meedenken, mijn vriendin heeft me op deze site gewezen en is sinds een of twee dagen over op CB en ik ben al de hele dag op deze site bezig met lezen.... poeh... wat een informatie, de vraag bij mij is vooral waarom zou dit wel helpen....heb al zoveel jaja...DROOGVOER geprobeerd.
In de toekomst willen we graag weer een Bordeauxdog het is ongelovelijk hoeveel hij/zij dan zou moeten hebben, hoe zou je die kosten kunnen drukken ???Natasja en Jade
Door Peet
#170311
Tja, goed voer kost geld....zoals zoveel dingen: kwaliteit daar hangt een prijskaartje aan. Maar vaak is het ook een kwestie van "handig" zijn. Investeer in een flinke vriezer (bij grote afname krijg je korting) of koop mee bij iemand die een grote bestelling doet en daarmee dus korting krijgt.

Als vergelijking even een sommetje:

Goeie brok ( ;)), bijv Nutro of Canidae kost al gauw 45 euries voor 15 kilo. (Tegenwoordig gaan die al richring de 50 euries, trouwens). Da's dus 3 euro de kilo.

Carnibest (in kleine afname, dus de duurste): 2,95. Bibi is 2,30 de kilo.......En dan heb je een echt GOED voer, waar geen brok tegenop kan....
Laatst gewijzigd door Peet op ma 20 sep 2004, 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Danique
#170316
Daar zit wat in....die prijsvergelijking :-X, Wat is het verschil tussen Carnibest en Bibi dan???qua samenstelling...of is het de naam of ......Natasja en Jade
Door yalla
#170322
[quote="Teigetje"]
Daar zit wat in....die prijsvergelijking :-X, Wat is het verschil tussen Carnibest en Bibi dan???qua samenstelling...of is het de naam of ......Natasja en Jade
[/quote]

Niet zo heel veel verschil. Beiden zijn goed :)
Door karray
#170341
[quote="Teigetje"]
Daar zit wat in....die prijsvergelijking :-X, Wat is het verschil tussen Carnibest en Bibi dan???qua samenstelling...of is het de naam of ......Natasja en Jade
[/quote]

Beiden zijn goed. Misschien is het net van hier heb ik een goed gevoel bij want....
Carnibest gebruikt groenten in haar voeders dat is voor de 1 een voor deel voor de ander misschien een nadeel. Bibi is wat goedkoper.Ook de hond zal misschien bij ene Bibi net iets beter reageren en bij de ander wellicht op Carnibest Beiden zijn ze naar mij mening de twee beste compleet vers voeders die er bestaan
Ik zou ze gewoon eens beide proberen en kijken wat jij en je honden er van vinden
Door Danique
#170357
Ik las op de site ook het vit.C verhaal en de visoliecapsules is dat alleen als je het eten van de hond/en zelf samensteld of ook als ik Jade op versvleesvoeding zet?Natasja en Jade
Door Peet
#170358
Nee hoor, kan je ook bij kvv geven. Mijn Beau krijgt Carnibest en Bibi en regelmatig wat extra Vit C en visolie door zijn prakje.
Door Danique
#170370
Je geeft dus 2 soorten door elkaar...merk je nou dat Beau beter op de een dan op de ander reageerd?
Hoeveel Vit c en visoliecapcules geef je en waar kan ik haar nog meer mee helpen?
Wat leuk...... 1 middagje op deze site en ik zie het al veel positiever in...raar eigelijk want ze heeft nog geen hap gegeten
De Bordeaudog is 7 kan ik haar nog vit c en/of visoliecapsules geven en hoeveel?.....wat een vragen he :-[
groetjes Natasja en jade
Door Peet
#170419
Beau doet het op beiden even goed. Ik geef hem de Vit C tegen het druppelen (reuen-kwaaltje) en om zijn weerstand hoog te houden (hij heeft nogal een medisch verleden). De visolie idem, en voor een goede vacht. Het gaat er dus om waarom je je hond deze supplementen wilt geven: is het voor je cocker of voor de bordeaux-dog (die zou toch in de toekomst komen? maar hij is 7 jaar? sorry...ik volg het even niet goed.....)
Door Danique
#170532
De Bordeaux dog hebben we net 2 maanden( bij de fokker zat ze alleen maar op de gang, bij ons heeft ze nog een leuke oude dag, als de baarmoederontsteking overgaat).......en ik had in gedachten om Jade en Sammy de Vit c te geven voor extra weerstand en de visolie extra voor hun vacht....
Danjewel voor je reactie's hierop!!
Natasja en Jade
Laatst gewijzigd door Danique op ma 20 sep 2004, 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Chezzies
#171793
[quote="Danique"]
De Bordeaux dog hebben we net 2 maanden( bij de fokker zat ze alleen maar op de gang, bij ons heeft ze nog een leuke oude dag, als de baarmoederontsteking overgaat).......en ik had in gedachten om Jade en Sammy de Vit c te geven voor extra weerstand en de visolie extra voor hun vacht....
Danjewel voor je reactie's hierop!!
Natasja en Jade
[/quote]
Jeetje een baarmoeder onsteking, arme Sammy.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door