Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door TMG1961
#1702566
Als jullie vlees geven, hoe groot zijn dan de stukken die je geeft? Snijden jullie de hoeveelheid die de hond krijgt in kleine stukken of gewoon 1 stuk?

Ik heb tot nu toe het vlees voor Pixie in kleine stukjes gesneden.
Door Nynke
#1702579
het karkas of ander vleesbot blijft heel, het spier of orgaanvlees is in stukken, maar dat komt ook omdat dat in verhouding zo klein is dat het ook als het 1 stuk is, in 1 keer doorgeslikt kan worden  :)
Door Nyncke
#1702588
In het begin maakte ik het voor Cadiz wel kleiner, nu niet meer, hij knaagt keurig netjes.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1702647
hier wel kleinere stukken aangezien het net reigers zijn, ze klokken het zo naar binnen......met als gevolg dat het op dezelfde snelheid weer terug komt..
Door Malamoods
#1702650
Als ik spiervlees geef, dan hangt 't van de grootte van 't vlees af. Als 't te groot is om in één keer door te slikken, laat ik 't lekker heel en mogen ze zelf "aan 't werk". Als de stukken wel in één keer naar binnen kunnen, maar dit niet lekker valt, dan maak ik de stukken kleiner en snijdt ze tot aanvaardbare grootte.
Door Lizzy
#1702682
Hier kloeken ze ook alles zo naar binnen. En staan ze forse stukken zacht vlees al kokhalzend naar binnen te werken. Niet echt prettig. Dus ik geef vrijwel alles in stukken van zo'n 10 a 15 cm. Behalve harde taaie stukken kopvlees. Die krijgen ze niet in 1 keer weg, laten ze gek genoeg ook niet in 1 keer naar binnen glijden (behalve Brutus, die krijgt alles in stukjes van 5 cm. Sinds kort nog maar hoor. Sinds hij niet zo lekker gaat. Maar ja, hij is ruim 14 jaar). Daar knagen ze op. Dus dat krijgen ze echt in flinke stukken/lappen.
Door Migudu
#1702704
Ik maak het ongeveer snijlinggrootte, zeg maar.
Niet te groot, maar ook geen kvv... :biggrin2:

Groetjes,
Gerda
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#1702771
Ik maak het ook in stukken, voor Jane (die gelijk doorslikt) wat groter dan voor Charlie.
Bot laat ik wel heel.
Voor Charlie wil ik bijv. eendenrug nog wel eens doormidden doen.
Laatst gewijzigd door Charlie Angel op di 03 aug 2010, 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door TMG1961
#1702786
Migudu schreef: Ik maak het ongeveer snijlinggrootte, zeg maar.
Niet te groot, maar ook geen kvv... :biggrin2:

Groetjes,
Gerda
ehhh, hoe groot is een snijling? Vergeet niet dat moi pas bezig is met vers voeren dus hoe groot cq klein alles is moet ik nog uitvinden.
Door orinake
#1702793
Aan spiervlees ga ik niet snijden, enkel voor de kat die krijgt kleinere stukken.
Orgaan is te zien wat ik geef.
Lever moet ik hapklare brokken anders eet de oudste teef het niet.
Hart (runds) snijd ik ook in hapklare brokken, lamshart blijft gewoon op zijn geheel of word in 2 gedaan.
Vleesbot krijgen ze zo ;)
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#1702807
Botwerk laat ik heel, Sammy knaagt daar keurig op.

Orgaan en spiervlees maak ik wel wat kleiner, anders gaat het in 1X naar binnen  ::)
Door Migudu
#1702836
En ik bedoel ook alleen spiervlees en orgaan, vleesbotten laat ik heel.

Groetjes,
Gerda
Door TMG1961
#1702848
Migudu schreef: Ongeveer dit, plaatje everzwijn
http://www.eurokip.be/groot%20wild.html

Groetjes,
Gerda
bedankt. Ik snij het nu nog iets kleiner voor Pixie. Maar juffie is beginnend barfster, moet dus nog even kijken of ze kauwt of zoals met veel dingen hap, slik weg doet. Laatste keer was de bak binnen 5 seconden leeg, zat 400gram paardevlees in. Botwerk wordt wel netjes gekauwd dus dat geef ik in z'n geheel. Nu is dat nog hoofdzakelijk eendennek en kwartel, gisteren laatste kwarteltje gegeven en moet dus nieuwe gaan halen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door