Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door smulpaap
#1699782
morgen gaan de honden voor het eerst aan jonge reeribben ,maar ik ben toch een beetje huiverig  ::) en heb het dus in kleine stukjes gemaakt , ik weet wel ze zijn zacht en door te knippen met de snoeischaar , maar toch ? verder gaat het allemaal goed qua verteren van andere diersoorten ( fazant ,parelhoen ,kip ,konijn ,kwartel , eendenkarkas ,eendenrug , eendennekken etc )
voor de honden helaas geen spektakel maar ik voel me er net even beter bij
Door Nadia
#1699785
Je bent het niet verplicht om te voeren.. Dus als je er niet goed bij voelt.. Gewoon niet voeren..

Hoe klein zijn de kleine stukjes dan?? Ik vind kleine stukjes voeren juist akeliger dan grote stukken.. Dat KAN namelijk niet in 1x doorgeslikt worden. Kleine stukjes wel.
#1702611
nou het is allemaal goed gegaan hoor , de russels hadden gelijk in de gaten dat er harde stukjes in hun bak zaten tussen het spiervlees in (ook van de ree ) en die gingen er keurig mee doen wat ook de bedoeling is  ::) de dames bull niet ,dat dacht ik dus al  ::) dus de dames even ""een handje geholpen "" en stukje voor stukje gegeven en ja hoor toen viel ook hun kwartje blijkbaar , ik had er verder nog wat pens bij gedaan , maar ze hadden vanmorgen allemaal hun vertrouwde drolletjes , dus ik denk dat ik de russells de volgende keer lekker hun gang laat gaan , en de dames schrokop nog even laat oefenen op wat kleinere stukjes , verder doen de bullen het bijna allemaal netjes hoor ,noa de oudste moet ik alleen nog in de gaten houden met kwartels want als het aan haar ligt slik je die gewoon in 1 keer door  ::) maar oefening baart kunst , konijnenkoppen eet ze inmiddels ook beheerst en netjes , net als de andere vleesbotten en karkassen die ze krijgt

wat denken jullie ? de volgende keer de russels maar laten gaan ? en zijn er meer bullen die lamsribben eten of reeribben en hoe gaat dat ?
(ze vonden het alle vier wel errug lekker  :D ) en ik zal er aan moeten wennen denk ik  ::)
heb dan zoiets van hmm met het eten wat ze nu krijgen gaat het goed ,enfin jullie kennen het wel denk ik , ben verder absoluut niet (meer ) onzeker  omdat ik zie dat het goed gaat , geen gespuug ,geen verstoppingen etc , maar met die ribben  ::)
#1736120
Oefening baart kunst  ::) ze vinden het allemaal heerlijk , alhoewel opaatje eerst maar braaf zijn andere eten op had gepeuzelt en toen eens aan het werk ging met zijn ribben  ::)
Noa dacht er anders over , hmm eerst dat andere of toch maar die overheerlijke ribben  :D drollen zijn en blijven perfect en ze eten allemaal beheerst


<object width="360" height="269"><param name="movie" value="http://www.mijnalbum.nl/Diashow-Q6LTC6H ... ram><param name="wmode" value="#000000"></param><embed src="http://www.mijnalbum.nl/Diashow-Q6LTC6H8" type="application/x-shockwave-flash" wmode="#000000" width="360" height="269"></embed></object>
#1736136
je kan id grote stukken beter geven als hapklare stukken, grote kans dat ze die zo doorslikken..
moet wel 'lachen' als ik mijn jongens zoveel aan ribben geven poepen ze een week niet!
leuk te zien hoe ze ervan genieten!
#1736151
ik was m.n met de bulldoggen wat onzeker , het zijn en blijven eigenaardige exemplaren wat eten betreft .... alles is natuurlijk heerlijk maar het moet ook goed uitgevoerd worden he ?
en de vorige keer heb ik de stukken vastgehouden en ze zo weer duidelijk gemaakt dat het niet de bedoeling is om het in ene door te slikken , maar na heel wat lessen weten ze wat de bedoeling is , en ik weet inmiddels ook wat goed gaat  :biggrin2: spiervlees bv dat snijd ik voor ze anders verdwijnd het gelijk naar binnen , en wat het poepen betreft ... twee maal per week krijgen ze wat groter werk en op die manier gaat het prima , deze boogjes waren zo,n 350 gram ( van de bullen )
#1756881
en vandaag hadden ze weer ree-ribben ... ja ik heb ze maar weer besteld want ze vinden het een heerlijk klusje  :) :) ze hebben extra vroeg gedineerd ivm de hevige buien , maar dat is natuurlijk helemaal niet erg  :D , ze eten de ribben nu alle vier tegelijk  netjes op hun vertrouwde plek in de tuin .... toen we begonnen nam ik elke  hond apart .... maar dat hoeft ook niet meer ... ze doen het allemaal erg netjes
alles wordt vakkundig gekraakt , soms kijkt er eentje zo van ehum ik ben mogelijk nog iets te snel , en dan zie ik gelijk verbetering  ::) dus alle onzekerheid is verdwenen ...ik heb het vertrouwen dat ze het allemaal netjes doen .... tessa de jongste jack is er het meest bedreven in ... milo van 13 neemt wat meer tijd , effe flink aan het werk dan weer even pauze  ;D en dan weer op zijn dooie gemak verder ... de dames bull doen er wat langer over maar het gaat ze ook erg goed af en dat ze er langer over doen daar geeft de butler alleen maar een beter ""rapportcijfer "" voor  :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door