Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door irmaa
#170190
Hoi,
Las hier in het forum over visolie+ borageolie capsules van etos en hema, die ga ik straks halen.
Is dit een goed middel van de hema of Etos of kan ik beter een ander merk nemen?
Wat is de dosering voor een hond van zeg 50 kg per dag?
Dit i.v.m. jeuk bij Lotte... denk zelf dat ze last heeft van vlooien allergie ... geen vlo te zien, maar dat zegt niets,
( Kan op het moment mijn huis ook niet spuiten i.v.m. pups
Lotte bijt vooral aan staart aanzet ( kruis) en flanken...
Ze wordt altijd behandeld met frontline.. denk er ook over om teatreedruppels te gebruiken voor de huid, hier nog suggesties over?
Voordat ik door de medische molen ga.. eerst zelf maar wat proberen...
ben al gestopt met lijnzaad olie.
alvast bedankt voor advies
Door Lizzy
#170195
Ach, aangezien er toch geen controle op kwaliteit wordt uitgeoefend (op visolie), kun je volgens mij ieder merk wel nemen! En duur is niet altijd beter, heb ik geleerd dus ik gebruik zelf die van de Hema/Etos. Want de capsules van bijv. Solgar zijn zo duur, dat het gewoon onbetaalbaar wordt. En, wie zegt mij dat het beter is...?

Maar, om dezelfde reden (geen goede controle) weet ik dus niet of het wel verstandig is om iedere dag maar visolie te geven. Ik geef het zelf een keer of 3 per week en dan 1 capsule (mag ook 2 geven voor een hond van 50 kilo). In jou geval zou je even kort een hogere dosering kunnen geven om te kijken of het helpt en daarna terug gaan naar de onderhoudsdosis. Hogere dosis vind ik: iedere dag 2 capsules.

Overigens kan Frontline jeuk veroorzaken hoor, dus ik weet niet of je nu persee er verstandig aan doet om daar mee door te gaan.... Tea tree wel altijd verdunnen hoor. In de categorie parasieten en de medische barfplaats bieb staat meer over hoe je zelf spray kunt maken.

Tja, en verder: kun je de hond kammen? Mijn ervaring is dat dit het beste werkt. Kammen, kammen en nog eens kammen.

Is Lotte overigens de hond die pups heeft gekregen?

En wat krijgt ze te eten? Want ik zou ook altijd kritisch naar de voeding kijken.
Door irmaa
#170198
Bedankt Lizzy!
Ze eet vers vlees AHV.. en weinig brok.( Nutro). ja ik weet het ;)
Lotte is 1 jaar, 4 weken geleden loops geweest ( voor het eerst), maar was altijd al wat jeukerig.. kan zijn dat de loopsheid invloed hier op heeft.. dus dat kan ook nog..
Gelukkig niet de teef die bevallen is die heeft een fantastische vacht... Lotte heeft ook een vrij dunne vacht weinig ondervacht, die ziet er verder gezond uit.

Zal ze eerste een week op 1 dd 2 capsules zetten ( of is dat te kort?) en dan daarna afbouwend 3 x per week 1??
gr irma
Door Lizzy
#170205
Hoi Irma, ik zou zelf kiezen voor een week of 2 a 3 een wat hogere dosis. Ongeacht of het resultaat heeft op haar jeuk of niet zou je dit daarna in onderhoudsdosis kunnen geven want AHV en Nutro brokjes hebben volgens mij niet specifiek een omega 3 vetzuur component in de voeding.

Heb je trouwens gelezen dat puppies die extra omega 3 vetzuren krijgen over het algemeen slimmer zijn dan puppies die het niet krijgen? Serieus waar! Kijk hier maar: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=6443

Tja, moeilijk met jeuk.... het kan zoveel oorzaken hebben, het symptoom jeuk. Linda gaf een site waarbij alle mogelijke oorzaken op een rijtje worden gezet: http://home.deds.nl/~witha/

Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 20 sep 2004, 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.
#170835
Voor een hond met huidproblemen schrijf ik 1 ml borageolie voor per 10 kg hond per dag.

De meeste capsules zijn 500 mg dus 2 capsules is 1 ml.
Een hond van 50 kg zou dus 10 capsules per dag moeten krijgen van pure borageolie en gen mengsel wilt dit effectief zijn!!!!!!!!!!!!!!
Door irmaa
#171164
Hoi,
ja dat klopt die 500 mg.. wat nu olie? en hoe kom ik daaraan?? Het is natuurlijk een grote hond... en wat gaat zoiets kosten ;) om het te zien of zoiets effectief is dan moet ik toch wel 8 weken bekijken of het iest uitmaakt??
gr irma
Door irmaa
#172466
Heeft iemand een idee waar ik dan die zuivere borageolie kan kopen? Als je zoveel moet geven dan heeft het weinig zin om capsules te geven, dan doe ik met een potje 4 dagen ::)
gr. irma
Gebruikersavatar
Door Nitus
#172582
irmavgog schreef: Heeft iemand een idee waar ik dan die zuivere borageolie kan kopen? Als je zoveel moet geven dan heeft het weinig zin om capsules te geven, dan doe ik met een potje 4 dagen ::)
gr. irma
Dit heb ik gekopieerd uit een mailtje van Paul Barte (die je nu zelf niet kan beantwoorden omdat hij helaas in het ziekenhuis ligt, zie bericht in de bar), maar misschien heb je hier wat aan. Of de prijzen nog kloppen weet ik niet, dat zou je misschien ook beter even kunnen vragen:

>>
Een e-mail sturen naar [email protected]
Geef uw naam en adres op en wat u wilt bestellen. Normaliter brengt de post dit binnen 2 dagen bij u thuis voorzien van een acceptgirokaart voor de betaling.
Productnummer 160   , 60 capsules Starflowerolie: € 12,20 0,20 p/st
Productnummer 161   120 capsules “ : € 22,90 0,19 p/st

Bij de reformzaak:
Orthica, 90 capsules Borageolie: € 21,06 0,23 p/st
“ 250 capsules Borageolie: € 45,15 0,18 p/st

Vitelle, 40 capsules Borageolie: € 9,30 0,23 p/st
<<
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door