Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Babsie
#1701719
Er zijn zoveel soorten KVV maar wat ik graag zou willen weten.......welke graanvrije KVV`s zijn er en wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Door motte1985
#1701732
Ik gebruik wel eens de glutenvrije variant van smuldier. Dit is de complete versie vlees.
Hier doen ze het er goed op, en de ontlasting is ook goed.

Afbeelding
Door Babsie
#1701913
Maar klopt het dat het niet verstandig is om enkel smuldier te voeren?
Qua prijs is het erg aantrekkelijk maar is het ook compleet genoeg?

En zijn er ook graan vrije KVV`s die wel compleet zijn maar ook nog redelijk te betalen?
Als ze de dure variant nodig hebben dan krijgen ze die hoor maar ik vind het wel een hap geld.
Door bloemetje
#1701981
[quote="Babsie"]
Maar klopt het dat het niet verstandig is om enkel smuldier te voeren?
Qua prijs is het erg aantrekkelijk maar is het ook compleet genoeg?

En zijn er ook graan vrije KVV`s die wel compleet zijn maar ook nog redelijk te betalen?
Als ze de dure variant nodig hebben dan krijgen ze die hoor maar ik vind het wel een hap geld.
[/quote]

Ik zou er dan zeker iets bij geven.. Afwisseling is altijd goed!! Zeker doen.
Jij hebt ook nog van Carnibest een diabetesvariant waar volgens mij geen graan in zit. Maar ik weet daar de prijs niet van.
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1702002
Hier ervaring met Carnibest Diabetes.
Daar zit geen graan en/of rijst in.
Prijs is hetzelfde als de gewone variant.
En het beviel goed, ik ben inmiddels over naar BARF maar heb nog een paar rollen CB diabetes in de vriezer liggen voor "in geval van nood".
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#1702100
goede graanvrije kvv's: darf, vergulde hond vleesmixen, all animal, haaksbarf, shaweca, naturis, natudog, alaska, tinlo barfmenu, richards versvoer vleesmix, lotgering. Farmfood fresh en smuldier glutenvrij/enkelvoudig zijn ook zonder granen, maar van mindere kwaliteit.
Door robbiekomvoor
#1702272
[quote="Angelique"]
Wat versta je onder graanvrij ? want smuldier glutenvrij bevat wel rijst.
[/quote]
volgens de leverancier zit er geen rijst en graan in de vlees compleet,wel in de pens compleet ;)
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#1702450
[quote="Babsie"]
Maar klopt het dat het niet verstandig is om enkel smuldier te voeren?
Qua prijs is het erg aantrekkelijk maar is het ook compleet genoeg?

En zijn er ook graan vrije KVV`s die wel compleet zijn maar ook nog redelijk te betalen?
Als ze de dure variant nodig hebben dan krijgen ze die hoor maar ik vind het wel een hap geld.
[/quote]

Als je een relatief goedkope kvv zoekt, kan je beter Lotgering of Richards versvoer kopen dan Smuldier. De verhouding spiervlees-orgaan-bot is volgens mij beter, en ze gebruiken bot als calciumbron ipv een anorganische calciumtoevoeging. Lotgering gebruikt scharrelvlees, ook een pluspunt vind ik.
Door ~anna~
#1702621
Bibivital is glutenvrij en betaalbaar, en het merk Bibi bestaal al zo ontzettend lang.
En dat combineren met 1-2 andere merken.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1702628
[quote="robbiekomvoor"]
volgens de leverancier zit er geen rijst en graan in de vlees compleet,wel in de pens compleet ;)
[/quote]

En in de lam/rijst natuurlijk :)
Door bloemetje
#1702744
[quote="Meike en Daisy"]
Als je een relatief goedkope kvv zoekt, kan je beter Lotgering of Richards versvoer kopen dan Smuldier. De verhouding spiervlees-orgaan-bot is volgens mij beter, en ze gebruiken bot als calciumbron ipv een anorganische calciumtoevoeging. Lotgering gebruikt scharrelvlees, ook een pluspunt vind ik.
[/quote]

Lotgering weten we volgens mij de preciese verhouding niet van. Bovendien weet ik uit betrouwbare bron dat hij echt geen 100% scharrelvlees gebruikt.
Door Migudu
#1702801
[quote="bloemetje"]
Lotgering weten we volgens mij de preciese verhouding niet van. Bovendien weet ik uit betrouwbare bron dat hij echt geen 100% scharrelvlees gebruikt.
[/quote]

Er komt steeds meer bovendrijven over Lotgering...

Gerda
Door bloemetje
#1702804
[quote="Migudu"]
Er komt steeds meer bovendrijven over Lotgering...

Gerda
[/quote]

Ik wil de man niet helemaal afbranden.. Maar ik wilde wel graag even vermelden wat volgens mij niet klopt.
Door Babsie
#1702897
Bedankt voor jullie reacties, een aantal merken zijn voor ons geen optie omdat er geen leverancier in de buurt zit maar Lotgering is hier in de buurt wel te krijgen. Lees er overigens ook veel goede ervaringen over en een kennis van mij gebruikt het al jaren en is er zeer tevreden over.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door