Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door jeanne
#170163
vanochtend een klantje in de salon met een grote yorkshire terrier. Vrouwtje vertelde dat ie laats wel 4 dikke teken had, en ze die bij de da had laten verwijderen. Hij heeft toen ook meteen een prikje gekregen. Ik vroeg, oh, de enting? Nee, zei ze, een anitibiotica spuitje, tegen de tekenziekte.

Huh??? (ben er niet verder op ingegaan)

Ik haal wel vaker dikke teken van honden af, ook af en toe van mijn eigen honden, maar heb er nooit bij stilgestaan om een ab prik te gaan halen.
Is dit nu een overdreven reactie of niet? Of is het weer voor de derde vakantie van de da??? ???
Door Lizzy
#170168
Ja. Je geeft pas AB als er een redelijke verdenking is dat de hond aan de ziekte van lyme lijdt. Meer info over lyme: http://www.lymepatver.demon.nl/lyme1.htm (nu is het wel zo dat AB mogelijk niet meer helpt als de hond al heel lang aan lyme lijdt, maar da's nog steeds geen reden om een hond AB te geven bij een tekenbeet).

Overigens: in Duitseland, heb ik gehoord, (waar het echt beter geregeld is met de gezondheidszorg) is het normaal dat je een teek laat onderzoeken. Is deze besmet met lyme, dan krijg je inderdaad AB.
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 20 sep 2004, 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door jeanne
#170170
Lizzy schreef: Ja. Je geeft pas AB als er een redelijke verdenking is dat de hond aan de ziekte van lyme lijdt. Meer info over lyme: http://www.lymepatver.demon.nl/lyme1.htm (nu is het wel zo dat AB mogelijk niet meer helpt als de hond al heel lang aan lyme lijdt, maar da's nog steeds geen reden om een hond AB te geven bij een tekenbeet).

Overigens: in Duitseland, heb ik gehoord, (waar het echt beter geregeld is met de gezondheidszorg) is het normaal dat je een teek laat onderzoeken. Is deze besmet met lyme, dan krijg je inderdaad AB.
Nou, deze da heeft ook een praktijk in duitsland, is net over de grens bij ons. Daar gaan ook veel mensen uit de buurt naar toe, dus prikt ie vrolijk verder met zijn ab-spuit >:(
sjonge jonge, waar zijn we toch mee bezig :-\ >:(
Gebruikersavatar
Door Angelique
#170179
Ik heb het al meer gehoord dat men voor een bultje na de teek naar de DA ging en hiervoor een AB-kuur kreeg om de infectie te drukken.

Mensen kunnen soms ook erg hysterisich doen, want ze halen het niet in hun hoofd om naar de HA te gaan als ze door een mug gestoken zijn, dus waarom dan wel met zo'n tekenbultje.
Door jeanne
#170185
Angelique schreef: Ik heb het al meer gehoord dat men voor een bultje na de teek naar de DA ging en hiervoor een AB-kuur kreeg om de infectie te drukken.

Mensen kunnen soms ook erg hysterisich doen, want ze halen het niet in hun hoofd om naar de HA te gaan als ze door een mug gestoken zijn, dus waarom dan wel met zo'n tekenbultje.
ik laat meestal wel mijn mening doorschemeren, maarja, ik ben maar een eenvoudig trimstertje en de da is nog steeds heilig voor de meeste hondenbaasjes ::)

Maar ik vond dit toch wel heel erg overdreven :(
Gebruikersavatar
Door Angelique
#170201
jeanne schreef: ik laat meestal wel mijn mening doorschemeren, maarja, ik ben maar een eenvoudig trimstertje en de da is nog steeds heilig voor de meeste hondenbaasjes ::)

Maar ik vond dit toch wel heel erg overdreven :(
Ja, ik weet het, het is herkenbaar. Maar dan moeten ze ook niet zeuren ::)
Door jeanne
#170223
Angelique schreef:

Ja, ik weet het, het is herkenbaar. Maar dan moeten ze ook niet zeuren ::)
ze zeurde ook niet hoor ;)
ze klept altijd een eind weg, hahaahahahaha
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#171051
volgens mij is het idd wat overdreven om gelijk AB te geven.

Bas heeft ooit een keer een foute tekenbeet gehad; hij kreeg een vuistdikke en grootte plek daar waar het teekje zat (dat k..beest zat er nog in en nog niet eens volgezogen >:() Door deze gigareactie ben ik wel naar de DA geweest en heeft Bas idd een tegeninjectie gehad maar ik kan me niet eens meer herinneren of hij ook AB heeft gehad.

Bij een "normale" tekenbeet doe ik helemaal niets.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door