Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door miep
#1700533
Hallo allemaal :)

Ik heb een vraag. Ik heb een bouvier van 10 mnd bijna( 14 okt geboren).Ze is bij ons gekomen op 5 december 2009 (alles leek goed te gaan.

In januari dit jaar heeft madam twee stoffen speeltjes op gegeten( was puppyproef)zijn er uit aangevuld met zalmoliegekomen schrok mij eigen rot. Kreeg daarna hevige diarree en zat aan de tabletten med nog iets ontwormt duurde 1 week tot alles goed was.We hebben gelijk alle kleine speeltjes opgeruimd.Zat toen wel aan de brokken.

Twee maanden later weer diarree alle speeltjes na gekeken en ja hoor pootjes van de stoffe kip eraf dus ook in haar maag beland 3 dagen later kwamen er die er ook uit,daarna hevige diarre met bloed en weer diarree remmers en antibiotica gekregen.Ging even goed en ja hoor weer diarree. Getest op Giardia was negatief toch pandacure gehad.Kreeg advies van dierenarts op hills te gebruiken met blauwe wijting dieet voer ze zou zeer zwakke darmen hebben.

Begin Mei woog onze pup nog maar 17 kilo,ze at gras en wilde ook in de poep gaan happen. Ik dacht dat ze te weinig kreeg en ben gaan zoeken hoe nu verder kwam terecht bij een dierenwinkel en zij gaf het advies om contact op te zoeken met hun leverancier. Dat heb ik gedaan en kreeg advies om eerst te beginnen met hun merk voer met rijst 600gr vlees en 400 gram witte rijst.Dat heb ik gedaan tot half juni en moest weer over naar brokken van hun merk.Het leek even goed te gaan maar merk de laatste weken toch dat het s'morgens meestal harde poep is en s'avond breierig is,vooral met warm weer en gaat weer erg stinken.Ze is erg vrolijk gelukkig wel maar ben er toch niet gerust op zeker nu ze af en toe s'morgens gal moet braken.Ze heb ook wel eens van die buien gaat ze planten eten maar dat moet er ook uit dus begint ze weer te braken en ga als een koe te keer op het gras meestal is dat na 1 uur voorbij met veel gebulk.

Ik weet nu niet meer wat ik moet doen toch weer terug na vlees met rijst of alleen vlees of vlees met gedroogd brood.
Toch maar weer een wormenkuur of niet of wachten tot een jaar.
Voor mijn gevoel is ze ielletjes ze weegt 27 kilo en schoofthoogte 70 cm

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want de dierenarts die dieet brokken voor een pup af geeft ?????????

Groetjes Miep oja poot van Luna
Door Suzanne
#1700961
Hm.... laat ik 's zien of ik een antwoord kan geven.

Allereerst: de speeltjes. Op elk speeltje staat de waarschuwing dat je honden er nooit alleen mee moet laten. Speeltjes zijn, in 99 van de 100 gevallen bedoeld om SAMEN mee te spelen, in ieder geval onder toezicht. Geldt voor pups nog sterker natuurlijk!

Dus; speeltjes wegbergen als je er niet bij bent.

Qua eten:
Tsja.. je zit hier op een rauwvoerforum, dus wat denk je dat ons advies zal zijn?

Ik opteer voor 'brokken de deur uit en kvv gaan geven'!

Suzanne
Door mcSnurk
#1701238
voor mij klinkt het als een hond die gigantisch haar maag geïrriteerd heeft, en zonder ontlastingsonderzoek zou ik er zeker geen wormkuur tegenaan gooien. De AB en Panacur zal ook niet geweldig voor de darmen zijn geweest als er geen wormen waren.
Dus eerst die stofspeeltjes weg, want dat is hartstikke gevaarlijk. Hoe weet je zeker dat niet alles eruit is? Ook de vulling?
En je eerst eens hier inlezen.
Misschien een andere DA?
Door conleeuw
#1701310
je heb heel veel veranderd in zijn voer over de loop van de korte tijd dat hij bij jullie is, boven op de panacuur, en de speeltjes die hij heb opgegeten, dus het lijk mij niet verbazend dat zijn darmen er geen bal meer van begrijpen. Het willen poep eten kan een indicatie zijn dat hij gewoon honger heeft, maar goed, dat even ten zijden, is er al gekeken naar een mogelijke aandoening, dus niet een worm besmetting of giardia maar iets zoals EPI? Hoe ziet zijn ontlasting er uit? is het gewoon bruin brokken poep of is het licht van kleur of .... vul maar in.

Ik zou toch eerst naar een dierenarts gaan en een grondig onderzoek laten doen, en ook maar binnekort gaan beginnen aan een vers voer, ook denk ik dat het geen overbodige luxe zou zijn om probiotica te geven om de darm bacterieen weer op de goede spoor te zetten, maar allereerst toch een goede dierenarts vinden die  serieus kijk naar wat hier nu aan de hand is ;)
Door miep
#1701631
Hoi bedankt voor jullie bericht.

Een poep onderzoek heb ik wel tot 2 keer gedaan drie dagen op sparen en inleveren daar was de giarda negatief. De DA zei dat niets wil zeggen vandaar dat ik ook de pandacure kreeg.De poep is donkerbruin van kleur.
Een andere dierenarts zoeken ben ik mee bezig.De stoffen speeltjes zijn al een hele lange tijd weg.

Groetjes Miep
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door