Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Taxi
#1697838
Hallo ,

heb gister ons Taxi (bordertje 1 j) en Enzo (border 5j) kipkarkas met levertjes en maagjes voorgeschoteld...haalden ze allebei hun neus voor op  :-[
Taxi is wel al wat gewoon op't gebied van barf ( smult zonder probleem een kippebil op)
Enzo is een herplaatser die ik nu en week in huis heb, de eerste avond verkoos hij ons Taxi haar eendennek boven zijn brok , dus beslisten we hem zo snel moglijk over te zetten.... heeft dus nu ook al kippenekken , eendennek,  spiervlees (rund-kalkoen-geit) gegeten alsof het een lust was ....
Gisteren moesten ze niets van hun potje hebben (kipkarkassen komen van Dog Shape - lever en maag van mn eigen kippenleverancier)  :-\
Heb dan de potten maar weggenomen en lekker op hun kin laten kloppen
Vandaag weer voorgezet.. Taxi heeft er wat van gegeten , maar menheer Enzo  :o die wou weer nie echt ..
Ik vind dit echt wel balen , hij heeft het wel nodig om wat aan te dikken ..
Zou ik hem beer nog een weekje op nekken en spiervlees houden  + Duck misschien ??

Iemand raad please  :biggrin2:
Door Nadia
#1697873
Ik zou het aanbieden, niet eten dan weghalen.. Volgende maaltijd weer het zelfde aanbieden Wellicht is hij gewoon een beetje aant miepen met zijn eten.. Niet zeuren, eten! (dus eigenlijk proces doorzetten wat je deed)

Volgens mij staan borders bekend om te miepen met eten..
Gebruikersavatar
Door Doezengek
#1698210
Borders die miepen met hun eten??? Heb je nog nooit doezen meegemaakt  ::)
Maar sinds ze barfen geen problemen meer.....bak gaat iedere avond keurig leeg  ;D
Door mysmoothcollies
#1698222
Doezengek schreef: Borders die miepen met hun eten??? Heb je nog nooit doezen meegemaakt  ::)
Maar sinds ze barfen geen problemen meer.....bak gaat iedere avond keurig leeg  ;D
Of collies............ :) ;) :D ;D Ik heb soms ook het idee dat ze even gewoon genoeg hebben van iets....dat ze dat zelf aangeven eigenlijk...Ik heb dat met mijn oudste die sinds KVV en BARF nooit meer miept maar nu geen vis meer wil......
Door Souris
#1699014
Bij onze mechelaar (ook die miepen!!) duurde het eerst weken voor ze aan de carnibest wilde, daarna duurde het weer weken/maanden voor ze uberhaupt in de buurt van een kippenvleugeltje durfde te komen, opeten was helemaal uit den boze want er zat een viezig velletje omheen en schijnbaar als je dat aanraakt krijg je spontaan braakneigingen... :D
Nu anderhalf jaar later is het onze kliko van het gezin..... ;D
Door TMG1961
#1699021
Heb ook een Mechelaar maar volgens mij heeft die een ander woordenboek want miepen over eten staat er bij haar niet in. Die schuift echt alles naar binnen en eet als een volwassen bootwerker. Maakt niet uit wat ik haar voor zet ze eet echt alles (tot nu toe dan)
Door Souris
#1699030
Nu eet ze ook echt alles, en veel is nooit genoeg altijd meer....Natuurlijk heeft ze haar voorkeuren maar ze eet het wel op!
Maar toen ik haar heb overgezet van brokken naar rauw werd dit mij niet in dank af genomen :boo: dat heeft echt wel even geduurd!
Door tanja82
#1699207
Hier nog zo een.
Ken ik het vlees eet ik ook niet.
Nu krijgt ze eerst een klein stukje.
Bij kippennekken krijgt ze er vast een.
Die kauwt ze niet die slikt ze in een keer door.
Morgen staat er haas op het menu maar madam hoeft het niet.
Een klein stukje ging pas na een half uur naar binnen.
Heeft er wel mee gespeelt maar na een half uur pas opgegeten
We zullen zien hoe het morgen zal gaan.
Verder gebruikt ze haar poten ook niet ,want stel je voor dat ze vies worden.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1699427
orgaan vinden sommige honden in het begin niet te eten...je kan het heel eventjes aangrillen en dat steeds minder gaan doen, ze zijn ze hier ook overstag gegaan...
Door Anne in Zweden
#1699432
Souris schreef: Nu eet ze ook echt alles, en veel is nooit genoeg altijd meer....Natuurlijk heeft ze haar voorkeuren maar ze eet het wel op!
Maar toen ik haar heb overgezet van brokken naar rauw werd dit mij niet in dank af genomen :boo: dat heeft echt wel even geduurd!
Wedstrijdje doen? Onze husky heeft er 8 (acht) maanden over gedaan om van brok op barf over te stappen, en daarbij het hele traject doorlopen: gemalen met heet water overgoten/gemalen met groentenmix vermengd/gemalen met vis uit blik/gemalen met blikje kattenvoer... noem maar op! Na acht maanden viel het kwartje ineens ("Hé, als ik erop bijt doet het kraak, dát is geinig!"), en nu staat hij iedere avond te jodelen om zijn eten, en hij eet zijn bak er bijna bij op!

Dus, acht maanden. Wie biedt er meer?! ;D
Laatst gewijzigd door Anne in Zweden op za 31 jul 2010, 01:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Taxi
#1699466
Had nog wat Pens van duck in de vriezer... heb ik vandaag gegeven met lamsrug en nek ..... daar waren ze dan weernie vies van hoor  :D ........

Weet er iemand of d Duck Pens  vergelijkbaar is met echte Pens ?? die kan ik voorlopig niet vinden  :biggrin2:

Grts Natasja
Door pallas
#1699494
vanaalst schreef: orgaan vinden sommige honden in het begin niet te eten...je kan het heel eventjes aangrillen en dat steeds minder gaan doen, ze zijn ze hier ook overstag gegaan...
Ik ga met Ellen mee..

Hier barfen ze al bijna een leven lang, maar lever en niertjes daar giet ik nog steeds even wat gekookt water over. Dan is het hele rauwe er wat af.

Ik merk hier veel verschil met biologisch orgaan. Daar staan ze bij te kwijlen en dat gaat er zó huppetéé in de bekkies.
Het gekke is dat ze van biologisch orgaan ook geen dunne str*nt krijgen. Zit dus veel verschil in :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door