Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Junior
#1697847
Hoi, hoe doen jullie het barfen/kvv op een camping??
Wij gaan onverwachts een weekje weg (7-8) met de tent en Junior is net begonnen met volledige kvv carnibest. We hebben geen diepvries maar een koelboxje...
Heeft iemand een eenvoudig barf-menu/kvv menu (met wat je in de supermarkt kan kopen) of tips hiervoor? Ik wil eigenlijk niet haar oude zak met brokken meenemen.
Gebruikersavatar
Door pike
#1698136
En in Nederland kan je in vrijwel alle supermarkten wel goedkope diepvrieskippetjes kopen en levertjes en vaak ook hartjes. En een stukje runderlever. Maar voor een weekje kan je die ook wel een keertje overslaan. Blikje vis mee is altijd handig.  ;)
Door Robian
#1698553
Ik neem altijd voor de eerste twee dagen wat Barf producten mee en daarna krijgen ze wat ik maar kan vinden in de supermarkt of bij de slager.
Dat ze twee weken niet veel afwisseling per diersoort krijgen dat boeit me niet en ze worden er echt niet slechter van.

Wat ik zo globaal aanhoudt in de vakantie is:
maandag: orgaan of pens
dinsdag: rauw bevleesde bot (kip karbo's bijvoorbeeld)
woensdag: vlees
donderdag: rauw bevleesde bot
vrijdag: vlees
zaterdag: rauw bevleesde bot
zondag: vis

Ik geef dus niet elke dag een compleet menu maar ik zorg dat de hond gedurende de de week alles binnen krijgt.
Dit omdat de hoeveelheden die je in de super kunt kopen vaak wat groter zijn en je in je tent geen diepvries hebt  :biggrin2:
Door Junior
#1698576
Ik denk dat ik idd bevoren cb meeneem voor de eerste twee dagen (zaterdag en zondag), daarna op maandag vis, dinsdag een kippetje, woensdag pens of rodi of wat ik kan vinden in de super, donderdag rundvlees en een eitje, en vrijdag weer een kip of wat ik kan krijgen daar. Dan heeft ze zaterdag weer cb als ze thuis komt. Moet dan toch wel lukken :) ik doe de hoeveelheid dan maar beetje op 't oog. Normaal eet ze in twee of drie rondes, maar daar kan ik zo'n kip moeilijker bewaren dus dan maar een wat grotere maaltijd proberen. Hoop dat ze geen last krijgt van d'r darmen omdat ze nu alleen cb en pens en af en toe een eitje en yoghurt is gewend.

Bedankt voor 't meedenken!
Door wendy71
#1698919
Hele kippen uit de winkel, wat hele visjes halen bij de visboer.
Eitje, yoghurt etc, allemaal te verkrijgen in winkels, het is maar voor 1 weekje toch?
Door M@rina
#1699003
De dichtsbij zijnde dierenspeciaalzaak bellen en vragen of ze een vriezer hebben en zo ja of je dan ook kvv verkopen, en als dat niet het geval is vragen of je wat voer bij hen in de virezer mag leggen... een kennis van mij heeft dit gedaan en het is gelukt ook.
Door Happy Tail
#1699196
als je een koelbox meeneemt en die dan ook op stroom kunt zetten dan kun je voor een paar dagen meenemen; wij hebben een koelbox die lekker koelt en dan is na 4 dagen nog niet alles ontdooid...en daarna zou je gewoon lekker in de supermarkt kunnen kijken voor een heel kippie oid
Door pallas
#1699495
Misschien zit er ene bp'er in de buurt die wel wat voorje heeft? Waag er een oproepje aan zou ik zeggen.
De vorige keer dat we gingen camperen had ik een leverancier niet al te ver weg zitten..erg handig :biggrin2:
Door Junior
#1699580
Even over die hele kip... mag Junior al een hele kip? Ze is zeven maanden en alleen Carnibest e.d. gewend. Krijgt ze geen last van de botjes omdat ze 't niet gewend is?
Of moet ik onderdelen eraf halen, bv. de vleugels?
De tip van de dierenwinkel in de buurt is ook een goeie; ga dat zeker proberen.
Ik denk dat ik stroom heb op m'n koelbox en dat wordt idd best heel koud. Neem in ieder geval voor drie dagen mee.
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1700385
Het kan als je de botjes wat plat slaat en de stukken vasthoud zodat ze rustig eet. (En hoekjes van de vleugels even inknippen.)
Maar als je het bottengebeuren een beetje eng vind zou ik daar niet op vakantie mee beginnen,
je moet tenslotten wel relaxed van je vakantie kunnen genieten.
Dan zou ik gewoon in de supermarkten kijken voor smuldier of rodi oid, of inderdaad op zoek naar een dsz die andere merken kvv verkoopt.

Fijne vakantie!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door