Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door _Sandra_
#1697987
:o

Heb ik gister voor het eerst nier aan mijn honden gegven en vandaag voor het eerst lever... moet één van de 2 er niets van hebben...

Eddie wel, die eet alles. Hé, het is toch eetbaar hoor je hem denken. Hij eet al voordat hij bedenkt of het wel lekker kan zijn zeg maar, enorm voergevoelig.
Dana niet... die ruikt eraan en haalt haar neus op. Ze proeft er niets eens aan.. het is nog geen lik waard! Ze doet haar naam wel eer aan zeg... (lady)

Het zijn trouwens konijnenniertjes met vet en lamslever.

Hebben jullie dit ook (gehad)? Hoe hebben jullie dit gedaan?

:-\
Door **Jolanda**
#1698014
Ik heb het gehad met 1 hond die de lamsnieren niet wilde, die heb ik dus heel klein geknipt en onder spiervlees gemengt. Toch liet hij dan nog wat stukjes liggen maar het meeste ging er toch in.

Soms wilt het helpen als je het even in de pan gooit, echt maar heel even. Anders kun je de lever drogen in een droogmachine of oven (oven op 50graden en de deur een stukje open laten staan)
Door _Sandra_
#1698024
:-X

Wat je toch al niet over moet hebben voor je dieren... de diva!

PS: heb je voor vlees een speciale schaar of een heel gewone?
Door Nadia
#1698034
Ik gebruik een gewone..

Maaruh.. Je barft toch al een periode?? Hebben ze al die tijd zonder lever en nier gedaan?
Door Limpy
#1698041
Anders eens biologische niertjes/levers proberen? Sommige dieren vinden die lekkerder.........
Door **Jolanda**
#1698042
Ik gebruik ook gewoon een normale keukenschaar (geloof van de sorbo gekocht bij de C1000, niks speciaals dus ;) )
Door _Sandra_
#1698082
Nee ze zitte al een hele tijd op KVV met wat barf ertussendoor.

Ik heb nooit geen lever en nier gegeven, omdat ik de plaats niet had in de vriezer...
Nu komt er een grotere aan trouwens.
Gebruikersavatar
Door pike
#1698128
Als ze stukken nier of lever niet lusten, kan je het eerst eens even een beetje koken. Als ze het dan wel lusten kan je wat korter koken en vervolgens alleen nog overgieten met kokend water en daarna rauw aanbieden. Zo is het bij Pike indertijd goed gekomen.

HEt kan ook komen omdat ze het door de kvv fijngemalen gewend zijn, dan kan je beginnen met het heel fijn te snijden en dan steeds een beetje groter, zo is het bij Armagnac helemaal goed gekomen  ::)
Door Limpy
#1698178
De hema heeft heerlijk knippende huishoudscharen, ideaal voor vlees!
Hangt in de schappen bij soeplepels,spatels,knoflookperzen e.a. keukenspul (zwart handvat en kartelrandjes) dus niet die bij de naaigarens...
Gebruikersavatar
Door Doezengek
#1698207
Limpy´s aai-assistente schreef: De hema heeft heerlijk knippende huishoudscharen, ideaal voor vlees!
Hangt in de schappen bij soeplepels,spatels,knoflookperzen e.a. keukenspul (zwart handvat en kartelrandjes) dus niet die bij de naaigarens...
mooi ga ik die morgen even halen want die van mij is aan vervanging toe  ;D
Door mysmoothcollies
#1698216
MMMM nou alle trucjes ten spijt, het word hier door 1 van mijn honden niet gegeten.....gelukkig krijgen ze voldoende binnen via het KVV.
Door Limpy
#1698312
Okay een hond is geen kat maar hier miepen 2 v/d 4 katten ook met lever en wat ik nu doe is 1x per week een maaltje lever geven en dat vermengen met een blikje vis en dat gaat er goed in...4 lege bakjes binnen 10 minuten!

Houdt je hond ook van vis, probeer het eens op deze manier om de smaak te verhullen. Ik gebruik dan altijd de blikjes van snoezëpoes (in 4 samaken te krijgen in veel dierenwinkels) omdat de katten geen verse vis blieven  :uglystupid2:
Allicht het proberen waard.....
Door _Sandra_
#1698610
Vis in stukjes? Dat is bijna schelden hier...
Gewoon een vis aan één stuk, dat eten ze weer wel.

Ik heb vandaag de lever en nier gekookt, in kleine stukjes gesneden en dat gemengd met kleine stukjes paardenvlees en hart.
Dana miepte behoorlijk... snuffelde veel... plukte er een stukje uit dat ze op de grond smeet, inspecteerde dat weer behoorlijken uiteindelijk heeft ze wel wat gegeten.
Het lijkt erop dat ze niets van de lever, maar in elk geval wel van de niertjes en het vet gegeten heeft.

Ik zal devolgende keer de lever eens bakken, dat eens proberen.

Groetjes en bedankt
Sandra
Door Anne in Zweden
#1698702
De aanhouder wint hoor! Scotch wilde in het begin ook zijn lever niet eten; ik sneed het daarom heel klein (te klein om er tussenuit te peuteren), vermengde het met groentenmix (daar is ie helemaal verzot op) en zette het zo voor hem neer. Dan ging het wel naar binnen. Dat heeft een paar weken geduurd, toen had ik een keer geen zin in al die ophef en heb ik het gewoon aan een stuk gelaten, en verhip, hij at het zonder morren op! En dat doet hij nu nog steeds. Misschien dat jouw honden ook even moeten wennen aan de smaak.
En inderdaad, je zou het eens met biologische spullen kunnen proberen, blijkbaar smaken die toch anders.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door