Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Do
#1697397
tika is loops
al zeker 4 weken, ze is nog steeds in de mood
laten we het gewoon zeggen dat ze erin blijft
tot overmaat van ramp ze loeit ook als een koe erbij

, haar vulva is nog steeds gigantish opgezwollen

ze is wel 15
tips??????
Door Do
#1697569
natuurlijk ben ik al naar de da geweest
maar de keuze is aan mij
wel of niet hormonen preparaat
wel of niet laten sterelizzeren
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1697573
Hier hetzelfde probleem. Nena was nooit langer dan 2 1/2 week loops, maar blijft er nu ook langer in hangen. Ze is nu al 3 1/2 week onderweg. Wel is er natuurlijk iets veranderd in haar leefsituatie. In het verleden zat ze met andere reuen in hetzelfde huis, maar nu niet. Ik houd haar goed in de gaten, maar ze lijkt er niet onder te lijden. Daarstraks werd ze zelfs helemaal enthousiast van een 15 jaar oud kereltje dat maar half zo groot was als zijzelf. En dat terwijl ze altijd iedere reu heeft afgesnauwd.  :-\
Door bloemetje
#1697574
Steriliseren lijkt me niet een optie, gezien de leeftijd.. Of wel? Dan zou ik misschien een hormoonpreparaat kiezen als ze erg last van heeft..
Door Do
#1697589
bloemetje schreef: Steriliseren lijkt me niet een optie, gezien de leeftijd.. Of wel? Dan zou ik misschien een hormoonpreparaat kiezen als ze erg last van heeft..
het probleem is dat met een hormonen preparaat de kans groot is op baarmoeder onsteking
Door bloemetje
#1697592
Do schreef: het probleem is dat met een hormonen preparaat de kans groot is op baarmoeder onsteking
O lekker is dat  :-X

Iets homeopatisch?
Door Eef+Stippels
#1697657
Puur Utero misschien?:
Bij problemen rondom de loopsheid zoals een bloeding die te heftig is of te lang duurt.
Door Do
#1699032
[quote="Souris"]
als je niks doet heb je ook kans op baarmoederontsteking.....
[/quote]
dat bedoel ik
alles wat ik doe is gewoon niet goed :'(
Door Alba
#1699135
Ik zou ook de Puur Utero proberen. Kijken of het lijfje misschien weer in een normaal ritme te 'duwen' is op een vriendelijke manier. En als dat niet helpt... zou ik voor het preparaat gaan, dat vergroot misschien wel de kans op baarmoederontsteking maar een langdurige loopsheid lijkt me ook niet goed :-\.
Door Souris
#1702352
Sja....echt vervelend en een lastige situatie. Ik zou het risico niet willen lopen op een baarmoederontsteking maar pffff moeilijk hoor.
Als het mijn hond zou zijn zou ik toch heel erg gaan overwegen om haar te laten steriliseren.....
Door Do
#1702480
ok de loopsheid word minder, maar in de hersens is ze helemaal in de mood


hoe zou het zijn om preventief een antibiotica kuur te geven?

ik denk ook maar hard op :-[
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door