Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Junior
#1696104
Hoi allemaal, :D vandaag zijn we - of liever gezegd Junior- begonnen met carnibest. De droge brokken at ze allang niet meer met smaak, en de Rodi vond ik niet van goede kwaliteit om elke dag te gaan geven.
Vanmorgen en tussen de middag heeft ze dus een paar lepels CB door haar brokken gehad met gekookt water erop. Ik heb haar nog nooit zo gulzig zien eten!! Zij ging er met haar bak vandoor door de hele keuken, likte alles nog eens over, en dat, terwijl ze normaal een hele dag doet over 1/3  bak brokjes.
Ze is 7 maanden en eet nog in drie porties.
Omdat ze best gevoelig is in haar darmen wil ik de brokken langzaam afbouwen tot ze volledig over is op kvv. Misschien wel in drie weken? Of is dat weer niet goed omdat ik las dat brokken en kvv niet zo goed zijn voor haar maag?

Nu heb ik nog een vraag; is cb echt voldoende of is het nodig/beter om daarnaast er nog wat bij tegeven als ze eenmaal gewend is? Ik weet dat het goed is als ze iets te kauwen hebben, bullepeesstokjes gaan er hier altijd graag in. Maar verder?
Ze is niet gek op groente, ze eet het in ieder geval niet apart, fruit al helemaal niet. Heb wel eens een stuk geprobeerd maar ze laat 't liggen.
Van yoghurt kreeg ze de volgende dag diarrhee.
Door charmed
#1696204
Juist met gevoelige darmen meteen de brok weglaten en nooit weer geven. Gelijk cold turkey overzetten naar CB. Dat heb ik ook gedaan met 8 honden en dat was het beste wat ik ooit heb kunnen doen. :) En idd zelf snacks drogen, geen koekjes etc meer geven met granen erin.
Door Junior
#1696249
Zelf snacks drogen?? Hoe doe ik dat  ::) geen idee haha, ik ben iemand die altijd alles kant en klaar heeft gekocht... Kunnen jullie een paar voorbeelden noemen wat ik moet halen en hoe blijft het goed? Ik beloon Junior altijd met hondensnoepjes in de vorm van een botje die vindt ze zalig, soms gemengd met hele kleine stukjes kaas. Wat is een beter alternatief en even lekker? Ze is namelijk een zeer kritische eter. ;D
Door bloemetje
#1696255
Gedroogde pensstaafjes, gedroogd long kun je meestal wel bij de dierenwinkel krijgen (in stukkie sknippen!) en je kunt gedroogde kipfilet bij de C1000 krijgen  :)
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1696256
bereiden van snack`s in de oven
vlees gebruiken waar geen vet aan zit
snijdt dunner lapjes/stukjes  van een halve cm
leg dit verdeeld over een ovenplaat ( leg er evt bakpapier onder)
droog t vlees niet hoger dan 50 graden met de oven op een kiertje zodat het vocht/condens weg kan
afhankelijk van soort/dikte vlees zal het een paar uur duren

of........
je koopt een vlees / groente/ fruit droger van 20 a 25 euro
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1696379
De Boerenbond heeft ook diverse gedroogde snacks in de verkoop.
Ik geloof kippennekken, rundvlees, luchtpijp, lamsoren, runderlong. pensstaafjes en kipvleugels.

O ja en ik zou de brokjes ook weglaten.
CB eventueel wel een paar dagen overgieten met heet water (en weer af laten koelen voordat je 't geeft...)
Goed opletten dat de CB op kamertemperatuur is, als het nog te koud is kan 't zijn dat ze 't uitkotst.
Laatst gewijzigd door HannekeKjell op wo 28 jul 2010, 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door charmed
#1696506
[quote="bloemetje"]
Gedroogde pensstaafjes, gedroogd long kun je meestal wel bij de dierenwinkel krijgen (in stukkie sknippen!) en je kunt gedroogde kipfilet bij de C1000 krijgen  :)
[/quote]
Ooh is dat zo, nog nooit gezien. Moet toch eens wat meer tijd nemen voor boodschappen doen
Door Junior
#1696677
ok bedantk voor jullie reacties :) heb ik veel aan. Ik ga zeker ook bij C1000 naar die gedroogde kipfilet kijken, nooit tegen gekomen maar ook niet bewust naar gezocht. Ligt zeker niet bij de dierenspullen??
Best eng om meteen geen brokken meer te geven, maar dat doe ik dan vanaf morgen. Ben benieuwd hoeveel ze elke dag gaat eten! Ze vindt het grandioos lekker, gaat al klaarzitten (zo netjes mogelijk en zo lief mogelijk mij aankijken) als ik het aan het klaarmaken ben.
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1696744
Gedroogde kipfilet staat hier in de C1000 wel gewoon bij de andere hondenkoekjes en zo.
In een zakje van C1000 eigen merk.

Succes met overstappen, het gaat vast goed. En als je ergens aan twijfelt, hier gewoon vragen hoor!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door