Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door hannabelgje
#1696496
Ik heb een aanbod gekregen van iemand die werkzaam is in de proefdierwereld. Ze laten bij onderzoeken ook altijd een groep meedraaien uit hetzelfde nest waar niks mee gedaan wordt. Dit ter vergelijking van de dieren waar wel proeven op gedaan worden. Deze dieren worden met isufloraan verdoofd, onderzocht en daarna krijgen ze een overdoses isufloraan. Er is daar iemand die deze dieren aan zijn hond voert. ooit is die er niet of is er teveel. Nou heb ik het aanbpod gekregen dat ik deze dieren mag hebben. Ik weet niet of ik dat wel wil. Ik weet niet of het kwaad kan. Heeft iemand hier een antwoord op?

groetjes van Hanna.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1696519
Geen haar op mijn hond die er aan zou denken om die dieren te voeren. Je hebt geen flets benuls wat erin gestopt is voor testen. Daarbij is het in Nl niet voor niks verboden om (in tegenstelling tot b.v. de U.S) om geeuthaniseerde dieren e.d. in petvoer te verwerken.
Door Lizzy
#1696530
Oh, hier ook geen haar op mijn hoofd die er aan denkt dit te voeren! Ik denk dat je het risico niet moet lopen. Dieren gaan niet voor niets dood aan een overdosis van deze rotzooi. En dat is echt het lichaam niet uit, na een weekje of wat invriezen (sterker nog, verhitten en invriezen laat dit spul niet verdwijnen). Rendac. Dat lijkt me het juiste adres.
Door hannabelgje
#1696540
Nee zo dacht ik er zelf ook al over. Ik had beloofd het aan jullie te vragen.
Nou staan mijn honden op het moiment allebei op rust compositum, misschien dat het automatisch gaat als ik ze die proefdieren geef  :)

Bedankt voor jullie mening!

groetjes van Hanna.
Door pallas
#1696618
hannabelgje schreef: Ik heb een aanbod gekregen van iemand die werkzaam is in de proefdierwereld. Ze laten bij onderzoeken ook altijd een groep meedraaien uit hetzelfde nest waar niks mee gedaan wordt. Dit ter vergelijking van de dieren waar wel proeven op gedaan worden. Deze dieren worden met isufloraan verdoofd, onderzocht en daarna krijgen ze een overdoses isufloraan. Er is daar iemand die deze dieren aan zijn hond voert. ooit is die er niet of is er teveel. Nou heb ik het aanbpod gekregen dat ik deze dieren mag hebben. Ik weet niet of ik dat wel wil. Ik weet niet of het kwaad kan. Heeft iemand hier een antwoord op?

groetjes van Hanna.

Het aanbod is opzich al schokkend genoeg...mag beslist niet!! Alle proefdieren moeten door de rendac vernietigd worden.
Gebruikersavatar
Door pike
#1697261
Afgezien van het ethische aspect, en afgezien van het feit dat ze rotzooi in hun lijf hebben; het eten van de eigen soort (kannibalisme) is op termijn dodelijk.
Door irmaa
#1697263
pike schreef: Afgezien van het ethische aspect, en afgezien van het feit dat ze rotzooi in hun lijf hebben; het eten van de eigen soort (kannibalisme) is op termijn dodelijk.
even off topic.. heb ik nog nooit van gehoord dat eten van eigen soort dodelijk is.... mag ik weten hoe en wat?
Door Jantina
#1697739
Paard bij ons is paar weken terug ingeslapen, had gescheurde ophangbanden van de baarmoeder na de bevalling en had een inwendige bloeding. We hebben haar uit haar lijden laten verlossen. Lag dus achter de stallen en zou dag later door Rendac opgehald worden. Lag natuurlijk onder een zeiltje ed. Kwartiertje nadat ze opgehaald was: hond weg! Roepen, roepen en ja hoor, kwam bij de plek vandaan waar merrie had gelegen. Dat was nog niet schoon gemaakt... Heel z'n wittte sik rood, die had het bloed enz opgelikt wat daar lag. Buiten het feit dat ik het goor vond, ben ik me ook dood geschrokken en heb direct DA gebelt. Goed in de gaten houden de komende uren en als hij duf wordt: meteen komen en aan het infuus. Hij had wel bloed op met euthanasiemiddel (en dus ook narcosemiddel!). Gelukkig niks gemerkt aan hem maar dus echt een DIKKE NEE, NOOOIT aan je hond voeren hoor!!! Levensgevaarlijk!
Door **Jolanda**
#1697761
Buiten dat ik niet bewust dieren wil voeren die veel medicijnen binnen hebben gekregen zou ik niet bewust proefdieren willen voeren.
Dat heeft voor mij toch een nara bijsmaak (ook al eet ik het zelf niet :D :P )
Gebruikersavatar
Door pike
#1697806
SoLOmY schreef: even off topic.. heb ik nog nooit van gehoord dat eten van eigen soort dodelijk is.... mag ik weten hoe en wat?
Hitam schreef: Ik denk niet dat het over eigen soort gaat maar over muizen en ratten. Maar ook dat lijkt me geen goed plan.
Nee ik bedoel niet muizen en ratten. Het eten van soortgenoten veroorzaakt prionziektes die tot de dood leiden. Bekende voorbeelden zijn bse bij koeien en scrapie bij schapen. Maar ook bij mensen is er een voorbeeld bekend: Kuru. Voor het eerst ontdekt bij een Papoeastam in Nieuw Guinea toen daar nog kannibalisme voorkwam. En als dat indertijd niet verboden was door de koloniale overheerser dan was die stam nu niet meer geweest.  En eenzelfde probleem speelt tegenwoordig bij de zalmkwekerijen, omdat de zalm met het visafval van diezelfde zalmkwekerij wordt gevoerd.
Door irmaa
#1697876
pike schreef: Nee ik bedoel niet muizen en ratten. Het eten van soortgenoten veroorzaakt prionziektes die tot de dood leiden. Bekende voorbeelden zijn bse bij koeien en scrapie bij schapen. Maar ook bij mensen is er een voorbeeld bekend: Kuru. Voor het eerst ontdekt bij een Papoeastam in Nieuw Guinea toen daar nog kannibalisme voorkwam. En als dat indertijd niet verboden was door de koloniale overheerser dan was die stam nu niet meer geweest.  En eenzelfde probleem speelt tegenwoordig bij de zalmkwekerijen, omdat de zalm met het visafval van diezelfde zalmkwekerij wordt gevoerd.
goh.. nog nooit van gehoord, dank je voor de uitleg.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door