Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Evie
#1695988
Hallo allemaal

Joy (6 maanden) wil ineens haar eten niet meer. Ze wilde als eerste haar lever en nier niet meer eten. Na het eerst overgoten te hebben met kokend water en 's avonds even in de pan met olijolie at ze het wel.
Een dag later een hele kip. Half gegeten en uitgespuugd.
Gisteren vis, panharing. Ze heeft er eentje gegeten en de rest laten staan.
Vandaag kipkarkas, heeft ze opgegeten en alles uitgespuugd. Daarbij paardenvlees wel beginnen maar ligt nu op straat. Vis restant van gister raakte ze niet eens aan.

Wat kan dit wezen? Het gaat heel erg slecht met onze andere hond en die laten we morgen inslapen  :'(. De sfeer hier is dus niet echt goed te noemen.
Kan zij hier nu op reageren of is het toch wijs hier even mee naar dierenarts te gaan?
Laatst gewijzigd door Evie op za 31 jul 2010, 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
#1696079
Evie schreef: Hallo allemaal

Joy (6 maanden) wil ineens haar eten niet meer. Ze wilde als eerste haar lever en nier niet meer eten. Na het eerst overgoten te hebben met kokend water en 's avonds even in de pan met olijolie at ze het wel.
Een dag later een hele kip. Half gegeten en uitgespuugd.
Gisteren vis, panharing. Ze heeft er eentje gegeten en de rest laten staan.
Vandaag kipkarkas, heeft ze opgegeten en alles uitgespuugd. Daarbij paardenvlees wel beginnen maar ligt nu op straat. Vis restant van gister raakte ze niet eens aan.

Wat kan dit wezen? Het gaat heel erg slecht met onze andere hond en die laten we morgen inslapen  :'(. De sfeer hier is dus niet echt goed te noemen.
Kan zij hier nu op reageren of is het toch wijs hier even mee naar dierenarts te gaan?

Kan zijn dat ze stress heeft door de spanning die ze voelt in jullie gezin.
Eens een dagje kvv geven?
#1696396
Ik vermoed dat de problemen met jullie andere hond er mee te maken kan hebben. Maar, voor het zelfde geld is het een virusje. Ik zou ook een dagje laten vasten en Okugest geven. Daarna wat yoghurt met rauwe honing en probiotica en Okugest. En daarna weer wat normaal eten, maar licht verteerbaar. Dus even geen vette vis, geen grote vleesbotten en niet te vet vlees.

Sterkte!
#1696413
Nu hoor ik toch een boel nieuwe dingen  :o
Rauwe honing is dat niet hetzelfde als de honing gewoon in de winkel?
En probiotica ik dacht dat yoghurt daar al onder viel.
Okugest zegt me ook helemaal niets, ga ik even opzoeken.

Bedankt allemaal voor het meedenken en de sterkte wensen
Door Evie
#1699732
Lizzy schreef: Ik vermoed dat de problemen met jullie andere hond er mee te maken kan hebben. Maar, voor het zelfde geld is het een virusje. Ik zou ook een dagje laten vasten en Okugest geven. Daarna wat yoghurt met rauwe honing en probiotica en Okugest. En daarna weer wat normaal eten, maar licht verteerbaar. Dus even geen vette vis, geen grote vleesbotten en niet te vet vlees.

Sterkte!
Ze heeft een dagje weer gegeten maar sinds gisteravond (uitgespuugd) wil ze weer niet meer. Haar ontlasting is goed. Ze eet het nu helemaal niet meer. Ze ruikt er een keer aan en trekt haar lip op van: blleeehhh. Moet ik dat eten? Ik vermoed dat het met Nicky te maken heeft. Ze mist hem erg en is nog banger als dat ze hiervoor al was. Maar voor het geval dat heb ik alles toch maar even gehaald. 
de probiotica staat een advisering op van 3x daags 1 capsule. Okugest staat bij acute klachten 2 tabletten per uur. Maar ja dit is voor mensen dus wat houd ik nu aan voor Joy? Ze is nu 25 kilo. En hoeveel honing mag ik haar dan geven? Ik heb de bergbloesemhoning. Ik weet niet of dat nog wat uitmaakt?
#1699843
Evie schreef: Ze heeft een dagje weer gegeten maar sinds gisteravond (uitgespuugd) wil ze weer niet meer. Haar ontlasting is goed. Ze eet het nu helemaal niet meer. Ze ruikt er een keer aan en trekt haar lip op van: blleeehhh. Moet ik dat eten? Ik vermoed dat het met Nicky te maken heeft. Ze mist hem erg en is nog banger als dat ze hiervoor al was. Maar voor het geval dat heb ik alles toch maar even gehaald. 
de probiotica staat een advisering op van 3x daags 1 capsule. Okugest staat bij acute klachten 2 tabletten per uur. Maar ja dit is voor mensen dus wat houd ik nu aan voor Joy? Ze is nu 25 kilo. En hoeveel honing mag ik haar dan geven? Ik heb de bergbloesemhoning. Ik weet niet of dat nog wat uitmaakt?

Anders toch maar voor de zekerheid ook even langs de DA?

Je kunt de helft van de volwassen dosering aanhouden.
#1699974
DA lijkt mij een goed idee, voor de zekerheid.
Maar het kan evengoed aangeleerd gedrag zijn, doordat het niet eten en spugen veel aandacht krijgt. Ze zal vast enorm gestresst zijn door het wegvallen van de andere hond en daardoor kan haar maag zeker van streek zijn. Maar de extra aandacht van de bazen werkt ook als een beloning van het niet eten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door